Mai spunea acelasi comunicat ca "Principalele aspecte care prin implementarea lor în legislaţia specifică în vigoare vin în sprijinul îmbunătăţirii politicii de resurse umane a Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor si vizeaza modificări importante ale normelor referitoare la organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, asigurarea unui management eficient al personalului şi stabilirea unor competenţe de gestiune, avansarea în grade profesionale a ofiţerilor şi agenţilor, precum şi alte drepturi şi obligaţii ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare;
(...) În contextul modificărilor normative survenite prin adoptarea ordonanţei de urgenţă anterior amintite, prioritatea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor o constituie organizarea concursurilor, respectiv a procedurilor legale pentru ocuparea funcţiilor vacante din întreg sistemul penitenciar." ... este vorba desigur despre deja cunoscuta OUG 4/2008.
Tocmai cand ne pregatisem sa ne tinem de promisiunea cu porumbelul alb si cu strigatul care sa aminteasca lumii ca SEFII DE LA ANP MUNCESTE aflaram ca:
- sindicatele au fost pacalite si siluite in a-si da acordul pe diverse variante fara sa vada saracele ce a fost transmis la aprobat. Pretextul folosit a fost o inchipuita dorinta de a ocupa posturile vacante din sistemul penitenciar, ori nu poti sa te opui unui asa demers nobil. Numai ca pretextul ramase pretext si concursurile cele marete ramasera un vis. E drept ca la banii pe care-i are acum, ANP-ul nu apuca luna iunie darminte sa mai ocupe posturi vacante;
- limitarile introduse in dezvoltarea carierei din ambitia unor 'batrani' fac imposibila ocuparea posturilor vacante. ANP-ul incearca acum sa spuna ca pct. 21 din OUG ar fi aparut din stele si i-ar fi impiedicat sa scoata la concurs functiile vacante. Gresit tovarasi! Dumneavoastra tocmai ati inventat cincinalul de 1 an pana la scoaterea la concurs a unui post. D-aia nici n-am vazut minunea cu posturile scoase la concurs.
- drepturi deja castigate sunt anulate sau este ingradita exercitarea acestora (ex. locuinta de serviciu);
- intregul concept al actului normativ este retrograd in formulari si complica un cadru normativ care ar trebui sa fie flexibil si sa permita dezvoltarea unui corp profesional de elita;
- agentii si ofiterii nostrii sunt discriminati la accesul pe anumite functii;
- insa poti sa ramai in functie daca comiti infractiuni din culpa si daca esti condamnat cu suspendare ca sa fii mai apropiat de colegii tai care n-au avut noroc si sunt condamnati cu executare uneori pentru aceleasi fapte. O prevdere ciudata si unicat in functia publica care imi aduce aminte ca ieri discutam de spre domnul Florin S., seful inspectiei ANP, despre care se tot spune pe la colturi ca are probleme de dosar.
Asa ca porumbelul ramane in cusca iar strigatul victorios in gand. Echipa fantastica iar a mimat ca munceste desi e platita pe bune. Magnificul Petre Stan, vesnic inrositul la fata, o facu iar de oaie iar noi inca nu vazuram nici macar un ciot de post vacant scos la concurs.
In concluzie cred ca se poate spune ca OUG-ul este un demers util, dar gestionat parsiveste de catre capeteniile ANP, in care au scapat neintentionat si lucruri bune.
***
UPDATE 22.03.2008
O zi mai tarziu a aparut pe site-ul MJ proiectul de modificare a modificarii legii privind statutul personalului din ANP. Rămâne de văzut dacă va fi iarăşi trecută în condiţii netransparente şi fără consultarea celor în drept.
1 comentarii:
Din pacate, asta nu e tot!
http://www.just.ro/MeniuStanga/Normativepapers/proiectuluiOUGProba%C5%A3ine/tabid/93/Default.aspx
Daca accesati link-ul de mai sus veti avea in mod sigur un soc!!!
Eu personal sunt bulversat.
Ma voi intoarce totusi inapoi in timp si voi relua firul povestii.
A.N.P. s-a starnit si in viteza a elaborat un proiect de OUG pentru modificarea Legii 293. Chiar daca nu s-a reusit motivarea urgentei din prima incercare, la a doua tentativa Guvernul a acceptat ca necesitatea scoaterii la concurs a posturilor vacante poate fi un argument pentru adoptarea ordonantei. Asa s-a nascut OUG 4/2008 dar... stupoare: dupa ce s-a lansat pe piata un act normativ facut pe genunghi nu s-a intamplat nimic cu posturile vacante; cu toate ca ordonanta cu masurile de economie bugetara bate la usa si prima masura este blocarea concursurilor care nu se afla in desfasurare (in scurt timp va fi discutata in sedinta de Guvern), declansarea procedurilor de concurs intarzie. Care sa fie motivul? Incredibil, dar chiar OUG 4/2008 care modifica vechiul art. 28 din L 293 si impune respectarea unei ordini stricte in ocuparea posturilor vacante lucru care incurca anumite planuri deoarece nu este timp pentru asa ceva. Din dorinta de a gasi o solutie pentru eludarea legala a legii (!)s-a solicitat Ministerului Justitiei un punct de vedere care se spera ca va sustine ideea de a permite ocuparea posturilor vacante atat din sursa interna cat si din sursa externa in acelasi timp (cu toate ca sursa externa este ultima modalitate in ordinea prevazuta de art. 28).
Bineinteles ca MJ nu a putut sustine oficial tentativa ANP, iar Directia resurse umane din MJ a inaintat ministrului (la care se afla si in prezent) un punct de vedere in care incurajeaza declansarea procedurilor de concurs din sursa externa pentru functiile de executie cu coeficient mic, care nu pot fi tintite de sursa interna.
Totusi nu se declanseaza procedurile nici acum. De ce oare? Explic, cu riscul de a plictisi!
In paralel cu elaborarea unor amendamente la OUG 4/2008 care se vor sustine de MJ in comisiile din Parlament dar care vor aduce modificarile dorite abia peste jumatate de an, a fost conceput in secret absolut proiectul la care faceam trimitere la inceputul povestirii. Este vorba de o OUG care modifica din nou L 293/2004 eliminand sintagma ordine stricta dar si alte elemente care au dus la blocajul actual deoarece probabil incurca anumite planuri.
CEL MAI GRAV LUCRU ESTE CA, PRINTRE ALTE MODIFICARI S-A STRECURAT UNA CU ADEVARAT DUREROASA PENTRU SINDICATE. Citez:
8. Alineatul (1) al articolului 35 se modifică şi va avea următorul cuprins: (1) Pentru apărarea intereselor profesionale, economice, sociale şi culturale, personalul din sistemul administraţiei penitenciare are dreptul la asociere sindicală sau în alte organizaţii profesionale, precum şi la libertatea întrunirilor, cu condiţia asigurării a cel puţin unei treimi din activitate şi a garantării drepturilor deţinuţilor şi a siguranţei locurilor de detenţie.
10. La articolul 47, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins: g) să declare sau să participe la greve, precum şi la mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau orice alte întruniri cu caracter politic;
MJ cedeaza la presiunile altor structuri sau institutii (MIRA, ANFP, Parlament, etc.) si incearca marea cu degetul reprimand un drept constitutional al tuturor salariatilor dar si un drept castigat anterior de personalul din penitenciare si anume dreptul la greva.
Ramane de vazut ce vor putea face sindicatele pentru a contracara acest atac direct in inima miscarii sindicale!
Voi reveni cu detalii!
Trimiteți un comentariu