Ministrul justiţiei, sau cum îi spun mai nou piariştii mejeleceului – ministrul JLC, are puncte de vedere pe care simte nevoia să şi le exprime - sub semnătură - pe site-ul din subordine.
Tocmai luă bătaie de la grefieri şi Coaliţia mârşavă, care mai ieri îl iubea neînduplecat, îi mai arse o scatoalcă. Codurile, dragele de coduri, nu vor merge în Parlament.
Au multe hibe, cine să se lege la cap cu aşa ceva? Mai ales că ministrul jalei ăsteia de JLC vrea să fie trecute în procedura asumării răspunderii guvernamentale.
Scrie ministrul că au fost dezbateri publice. Pardon, nene avocatule! Codurile au stat într-o variantă departe de cea promovată la Guvern pe un link ascuns de pe site-ul pe care te smiorcăi mătăluţă. N-a fost nici vorbă de dezbatere publică, greşeala ai făcut-o matale când le-ai declarat finalizate, pe ele codurile, în scop de campanie electorală.
Deplânge ministrul Predoiu hotărârea Coaliţiei, vă mai amintiţi - pentru România, de a amâna discuţia codurilor. Păi era de aşteptat stimabile domn. Abia acum a fost ceva dezbatere publică, iar politicienii îi ştii cum sunt: exact cum ai devenit mătăluţă, nişte neserioşi.
Tot nea Predoiu se minunează de sistemul de salarizare. După 18 luni de mandat şi două ordonanţe de urgenţă prin care a intervenit în executarea miilor de sentinţe judecătorești, aşa cum îi stă bine oricărui jurist de frunte: neconstituţional.
Da, meştere, pe asta ai nimerit-o! E o problemă cu salarizarea în justiţie. Dar, să-ţi şoptesc un secret: eşti ditamai ministrul! Fă ceva, nu te tot fofila! Asta dacă poţi, pentru că – n-am uitat, eşti independent.
Şi, ca să te liniştesc, îţi amintesc nene ministrule că, dacă la început doar penifestul te mai zburătăcea, acum ai cam dat-o în zacuscă. Grefieri, magistraţi, Guvern, Coaliţie, Parlament abia aşteaptă un berbec ispăşitor.
10 comentarii:
duios MJLC ul se ducea....de rapa, bineteles, intocami ca si RAM pe care a avut o in subordine.Nu cred ca independentul nostru, aflat inclusiv sub puternica subordonare a lui Ragea, daramite a secretarilor de stat si a tuturor celorlati ministri din guvern, inclusiv a verisoarei sale Udrea,mai are mult de stat in functia de ministru.Nici nu are de ce, nici nu poate face nimic, nici nu a facut nimic, decat a facut o pe a avocatul, a vorbit si a tot vorbit.Nenica Predoiu, preda te tu de buna voie, nu astepta sa te demita altii,nu uita ca buturuga mica de Boc il rastoarna si pe socrul tau chiar daca acesta e mare n stat si sfat.Du te sanatos, ia ti si codurile cu tine, si pe ragea si pe buica si vedeti voi ce faceti, sigur va descurcati cumva, va deschideti o crasma ceva, oricum ragea e bun si acolo, ca a mai fost si inainte sef de restaurant, asa ca muritori de foame nu ramaneti voi.V ati imbuibat destul, mai lasati si pe altii....Si cand ma gandesc ca la inceput am crezut ca, chiar veti face ceva bun pentru sistem......Hai pa, D le mjlc si sanatate la neamuri!
nu va suparati ... oare se stie cine ia salariu de merit la Ploiesti ? .. nu de alata dar sunt tare curios .....
Oare acest lucru nu trebuia afisat .... pentru personal ...?
Calaule, salariile de merit sau de 50% nu vor fi afisate ca ar provoca discutii aprinse in unitati.
Fiecare sefulet imputernicit a dat la cine a crezut de cuviinta, in functie de cat de putin si-a impus punctul de vedere in fata lui ca asa se poarta mai nou. Daca ai tacut malc in fata sefului si ai pupat unele locuri ai primit, dar daca ti-ai dat cu parerea, ciu-ciu. (mai e o varianta: daca ai carat bine inainte de pasti....) Asa e la Iasi. E o mica dictatura acolo, promovata chiar de director. S-au cerut sa fie afisate dar nu sunt sanse. Deh, secrete de serviciu. Zau, ma las pagubasa de aceste suplimente financiare dar nu imi trebuie false linguseli de funduri imputernicite!
Cum isi schimba ministrul parerea/???
Daca pe site-ul MJLC scrie...
"Sistemul de salarizare
De mai mulţi ani, sistemul judiciar se confruntă nu numai cu proceduri greoaie, dar şi cu incoerenţă în sistemul de salarizare.
Această incoerenţă provine deopotrivă din modificările legislative frecvente şi necorelate şi din jurisprudenţa neunitară şi excesivă în materie. Depăşirea limitelor autorităţii judecătoreşti în această privinţă a pus Guvernele în imposibilitatea previzionării sumelor necesare salarizării şi a condus la apariţia arieratelor.
MJLC a luat act de decizia Coaliţiei de a se adopta o lege unică de salarizare pe întreg sectorul bugetar şi va continua să participe activ la grupul de lucru constituit în acest sens la Ministerul Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale.
Pe de altă parte, sistemul judiciar are nevoie urgentă de reguli privind salarizarea pentru a se pune capăt valului de procese intentate statului de către magistraţi şi alţi salariaţi.
MJLC apreciază că este nevoie de un dialog urgent Executiv – Legislativ – CSM pentru a se stabili modalitatea şi termenele de stingere a arieratelor acumulate în ultimii ani în sistemul judiciar.
Sistemul judiciar trebuie în acelaşi timp să accepte faptul că toate categoriile socio-profesionale trebuie să se încadreze în eforturile bugetare impuse de actuala situaţie economică."
Azi, dupa sedinta la CSM ministrul MJLC a declarat pentru REALITATEA ca sistemul judiciar din Romania are nevoie de o lege de salarizare proprie care sa sustina actul de justitie, caci altfel( fiind atat de fragil la impactul social ) ceea ce evident a ofuscat pe cel din invatamant gen NISTOR, si nu numai.
Si cum o fi chestia aia cu salariul unui profesor cu 10 ani de invatamant echivalat cu un sublocotenent si... cu dumnezeu mai stie cine? O fi de bine? Oare ministrul MJLC ce zice?
Cele 4 criterii de baza ale unui sistem de salarizare corect
Nu stiu foarte multi, dar acestea se aplica in firme, unel multinationale care functioneaza si in Romania. Meditatorii Guvernului Boc au pus pe tapet unel criterii pentru o asa-zisa salarizare unica in sistemul public, din care, din fericire sau din pacate facem si noi parte.
Lecturati in continuare cele 4 criterii de baza ale unui sistem de salarizare corect. Atat pentru angajator, cat si pentru angajati este important sa existe o baza rationala si obiectiva pentru deciziile care afecteaza recompensarea angajatilor, adica un sistem de salarizare ale carui politici si proceduri sa fie cunoscute si acceptate in firma.
Un sistem de salarizare corect si eficient trebuie sa atinga urmatoarele obiective:
1.sa reflecte responsabilitatile ce revin fiecarui post;
2.sa recompenseze performantele angajatilor;
3.sa ofere salarii competitive cu cele de pe piata pentru a atrage, motiva si retine personalul in organizatie;
4.sa asigure utilizarea eficienta a resurselor financiare ale firmei.
Pe scurt, obiectivele salarizarii se refera la eficienta si echitatea cu care sunt platiti angajatii.
Criteriile de salarizare decurg din principiul diferentierii salariilor in functie de importanta muncii. Iata care sunt cele mai utilizate criterii care stau la baza unui sistem corect de salarizare:
1. Criteriul performantei obtinute.
Conform acestui criteriu, salariile se diferentiaza in functie de rezultatele obtinute in munca. Acest criteriu asigura echitatea individuala a sistemului de salarizare, in sensul ca salariile sunt diferentiate in functie de performanta individuala a fiecarui angajat.
O exemplificare a aplicarii acestui criteriu este acordarea bonusurilor echipei de vanzari – in functie de valoarea produselor vandute. Cu cat valoarea produselor (performanta obtinuta) este mai mare, cu atat bonusurile acordate sunt mai mari.
2. Criteriul pietei muncii.
Salarizarea diferitelor categorii profesionale sau categorii de posturi tine seama de nivelurile de salarizare practicate pentru respectivele categorii pe piata muncii.
Acest criteriu asigura echitatea externa a sistemului de salarizare (salarizarea unei categorii profesionale tine cont de salariile colegilor din alte organizatii).
Piata muncii poate impune, prin reflectarea raportului dintre cerere si oferta, anumite tendinte in salarizarea personalului. De exemplu, daca numarul de ingineri existenti pe piata muncii este mai mic decat cererea, atunci este foarte posibil ca salariile acestora sa creasca comparativ cu cele ale unor categorii profesionale apropiate.
3. Criteriul puterii economice a firmei.
Fata de organizatiile cu o putere economica mai mica, organizatiile mai puternice ofera niveluri de salarizare mai mari pentru aceeasi categorie profesionala.
Acest criteriu "contrabalanseaza" criteriul pietei muncii, in sensul ca anumite companii nu pot, data fiind puterea lor economica, sa ofere salarii comparabile cu nivelurile practicate pe piata muncii. Din acest motiv, respectivele organizatii devin mai putin atractive.
4. Criteriul vechimii.
Indiferent daca este vorba de vechime in munca sau vechime in organizatie, acesta este un criteriu de salarizare folosit inca pe scara larga in companiile din Romania.
Pentru ca politicile de remunerare sunt politici ale costurilor, un sistem eficient de salarizare trebuie sa asigure o administrare si un control judicios al costurilor cu personalul.
Dar, in acelasi timp, principiile si criteriile de salarizare trebuie stabilite astfel incat sa asigure coerenta in aplicarea sistemului de salarizare. Enuntarea lor fara respectarea ulterioara duce la neincrederea salariatilor fata de sistemul de salarizare stabilit.
Departe de noi aceste criterii, ori dl Stolojan a uitat de lectiile de economie politica 'capitalista' de la Banca mondiala, ori dl. Boc le alica dupa ureche, desi ex-ministrul Serbanescu le mai trage cate o scatoalca pe la Antena3!
Update 22 aprilie 2009. Pentru a avea in oglinda ce vor unii si ce stiu altii!
Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, 22 aprilie 2009, setul de principii care va sta la baza legii de salarizare a personalului din sistemul bugetar, act normativ unifica reglementarea privind salarizarea tuturor categoriilor de personal platit din fonduri publice.
Premierul Emil Boc: „Vom avea o singura lege a salarizarii pentru toate persoanele platite din fonduri publice, dupa model european. Aceasta lege va permite eliminarea discrepantelor care exista acum. Nu vom mai avea legi sectoriale prin intermediul carora s-au creat sisteme privilegiate pentru diverse categorii de bugetari […] Prin aplicarea noului act normativ nici o persoana nu va inregistra o diminuare a salariului. Salariile mai mari din momentul de fata vor fi inghetate o perioada de timp, in timp ce salariile mici vor avea cresteri accelerate. Sau, este posibil, ca pentru cei care se afla in varful piramidei, salariile sa creasca putin, iar salariile mai mici sa aiba o crestere mai accelerata. Toate aceste lucruri se vor realiza pe principiul ca nimeni nu va pierde”.
Potrivit principiilor adoptate de Guvern, raportul intre salariul de baza minim pe economie si salariul de baza maxim al personalului platit din fonduri publice va fi de 1 la 15 , iar salariul de baza va deveni principalul element al castigului salarial si se va constitui din salariul de baza si unele sporuri care au caracter general, in pondere de maximum 30% din castigul total.
Proiectul legii salarizarii unice in sistemul bugetar va fi elaborat de Guvern pana la data de 30 iunie, iar implementarea noului sistem de salarizare se va realiza intr-un termen de trei ani. Primul-ministru a subliniat ca Ministerul Muncii este autoritatea mandatata sa discute cu partenerii sociali principiile care vor sta la baza elaborarii legii salarizarii unice, dezbateri la care vor fi invitati sa participe si reprezentantii sistemului judiciar si ai CSM.
Emil Boc:„Nu excludem posibilitatea asumarii raspunderii in fata Parlamentului pentru acest proiect de lege. Guvernul are determinarea sa mearga in fata Parlamentului sa-si asume raspunderea asupra acestui proiect atat de important pentru ceea ce inseamna salarizarea unica in Romania, pentru a aduce un sentiment de dreptate, de echitate, intre diversele categorii sociale si pentru a elimina discrepantele care au aparut in decursul timpului. Vrem sa realizam o salarizare justa a tuturor oamenilor care sunt platiti din bani publici in baza pregatirii profesionale, a muncii pe care o presteaza si avand in vedere reglementarile si normele europene in materie”.
Partial corect, partial adevarat!
Buna seara Hug. Nu ma pricep la politica si de aceea nu o sa-mi dau cu parerea despre cualitii ,coduri , s.m.d. Vreau doar sa punctez un aspect care ma priveste direct . Salarizarea personalului din Sistemul Penitenciar. Pana sa se ajunga la aprobarea Legii unice a salarizarii observ ca deja au fost luate unele masuri privind reducerea salariilor unor functionari din sistemul penitenciar ; si aici ma refer la salariile Directorului General al ANP si al Directorilor Adjuncti. Nu este treaba mea si nu le port de grija dar problema este ca experimentul la care suntem supusi poate fi implementat (in cazul unei lipse de reactie din partea sindicatelor )si catre penitenciare. Intamplator am aflat ca salariile celor mentionati mai sus au fost reduse pana la nivelul unui sef de serviciu din penitenciare . In aceste conditii ma gandesc daca ma exista motivatia pentru vreun functionar din sistemul penitenciar sa tinda a mai promova , de a mai face performanta sau de a se mai lega la cap cu toate problemele sistemului. Aceasta masura nu a fost luat la celelalte institutii din sistemul ordine publica si siguranta nationala. Oamenii din penitenciare deja isi fac griji in aceasta privinta . Raportandu-se la nivelul salariilor Directorului General si Dir. Gen. Adj. isi fac deja calcule cu ce o sa-si mai plateasca ratele daca experimentul se extinde si in penitenciare. Oare la M.J.L.C. s-a stabilit de catre guvernanti sa se desfasoare programul experimental de reducere a cheltuielilor salariale pentru ca prea suntem vaduviti de salarii de merit , prime , al 13-lea, si ca si cum nu ar fi fost destul acum se umbla si pe la salarii.
Banuiesc ca daca s-a umblat la nivel inalt vine si peste noi.Daca se continua in felul acesta oamenii sunt hotarati sa-si apere drepturile chiar si in starda , pentru ca s-a observat cum merge treaba cu castigarea drepturilor prin instanta.
nu numai ministru jeleste zilele acestea.
si fostul/actualul imputernicit de la galati (tugui valeriu) se consuma.
se scurg ultimele zile ale lui,
in asteptarea noului director la galati.
in unitate atmosfera este destinsa, lumea se bucura, zambeste, nu se intreaba de salarii de merit si 50%, paza se intelege cu reeducarea, lumea nu se mai simte urmarita, financiarul se impaca cu toata lumea, fosta SIPA e binevoitoare.
usile tuturor birourilor stau deschise parca asteptand vestea cea mare. peste tot se pune o singura intrebare: "cand vine?"
numai tugui sta incordat si asteapta o minune. dar cu el mai spera si cei care au fost scosi din anonimat si pusi pe o functie oarecare. acestia sunt jalnici si demni de mila.
un specimen exemplar pentru managementul resurselor umane dictate de tugui este miler didi.
pentru depasirea momentelor de stres ale lui tugui, ii recomand:
1. evadare zilnica din decorul unitatii de la ora 9.00 cu intoarcere la ora 15.00 si o ciorbita la restaurant atunci cand simte nevoia.
2. de preferat masa sa fie in compania unor sefi de institutii din judet, municipiu, comune invecinate, cu parlamentari locali, europeni, spirituali.
nu garantez succesul retetei dar cu siguranta este pentru binele unitatii, care rasufla usurata ori de cate ori pleaca din unitate acest impostor.
Si cine vine la Galati?
in loc sa fi dat 15 sporuri de 50 mai bine dadea 45 de 15 si mai prindea si un u care munceste ceva. macar asa de transparenta si de amorul artei.
Trimiteți un comentariu