SNLP are o secţiune în forum dedicată informărilor către membrii de sindicat şi personalul din sistemul penitenciar. Stilul este telegrafic, iar informaţia este foarte condensat prezentată. Mai jos aveţi (am editat puţin textul) informarea referitoare la şedinţa conducerii ANP de săptămâna trecută (22.09.2008), cea referitoare la întâlnirea de săptămâna asta fiind în lucru. Unele informaţii au fost deja prezentate pe blog, însă sunt şi altele care prezintă interes.
- Luni 22.09.2008 directorul general a convocat membrii Consiliului de conducere din aparatul central si lideii sindicali la o sedinta care lanseaza practic un nou obicei: in fiecare luni la ora 10 va avea loc o astfel de sedinta in care se prezinta problemele prioritare cu care se confrunta fiecare directie/compartiment.
- Totodata, in fiecare dimineata la ora 8 conducerea ANP va purta cate o discutie rapida cu sefii de directii si compartimente pe problemele care se au in vedere in ziua respectiva.
- In cadrul aceluiasi plan de imbunatatire a comunicarii si de centralizare/ prioritizare a problemelor, se stabileste ca in fiecare luna, in prima decada sa se realizeze o analiza a activitatii din luna precedenta.
- Din 22 sept. conducerea directiei econ-admin din ANP e preluata de d-na Galu Carmen, fosta sefa a acestei structuri, revocata din functie anterior de fostul director general. D-na Galu a actionat in instanta ANP si a castigat procesul care in prezent se afla in faza de recurs. Numirea d-nei Galu nu are neaparat legatura cu acest proces, noul director general aratandu-se interesat de promovarea dansei chiar inainte de definitivarea cauzei mentionate, aspect confirmat la data de 22 sept.
- Directorul general recomanda membrilor comisiilor de examinare in cadrul procedurii de concurs maxima obiectivitate, corectitudine, resectarea orarului si a prevederilor referitoare la secretizare.
- Se arata ca L 293/2004 se va modifica dar nu asa cum se stabilise initial printr-o noua Ordonanta de Urgenta a Guvernului ci prin amendarea OUG 4/2008 la nivelul Camerei deputatilor unde urmeaza ca aceste amendamente (v-am trimis anterior proiectul de modificare a L 293/2004) sa se ia in dezbaterea Comisiei juridice maine (ulterior s-a aflat ca pentru marti 23 sept amendamentele la OUG 4 nu au fost trecute pe ordinea de zi, urmand sa fie incluse pe ordinea sedintei de martea urmatoare - deci 30 sept).
- A fost aprobata o Hotarare de Guvern prin care unitatile subordonate ANP au fost scutite de plata taxei de auto. Au fost constatate foarte multe evenimente negative sau disfunctionalitati inclusiv cu ocazia vizitelor efectuate in ultima perioada in unitati.
- Au fost clasificate unitatile pe categorii si s-a creat o ierarhie in functie de neajunsuri sau evenimente. Se vor face echipe la ANP care trebuie sa stabileasca motivele (context producere, gafe ale conducerilor, lipsa de profesionalism sau de atentie, ori chiar motive obiective) precum si masurile de remediere a situatiilor. Au fost insarcinati dir gen adj Spaiuc si seful directiei educatie si asistenta psiho-sociala cu atentionarea personalului referitor la necesitatea respectarii relatiilor principiale cu detinutii (dupa cazul de la Rahova a mai urmat o situatie la Satu Mare).
- Au fost sesizate un numar destul de mare de incidente de securitate si conform evaluarii facute de Biroul informatii clasificate s-a constatat ca in unitati nu au fost luate toate masurile pentru respectarea prevederilor legale si deciziilor ANP. S-au cerut BIC propuneri de optimizare a masurilor de protectie si finalizarea masurilor legale in cazurile grave constatate (Penitenciar Jilava si Penitenciar-Spital Jilava) inclusiv sesizarea Parchetului.
- Biroul eliberat de dl. Costas fost sef DEA a fost pus la dispozitia unei echipe formate din sefii directiilor inspectie si medicala sprijiniti si de alti specialisti care urmeaza sa verifice documentele medicale ridicate de la Tg. Jiu (e vorba de un morman urias - nu cunosc alte detalii - pentru cei interesati, pot afla).
- Dupa inspectia gen de la PMT Craiova si tensiunile aparute ulterior dar si din cauza dezordinii constatate, s-a solicitat CSM incetarea detasarii magistratului care indeplinea functia de director la PMT Craiova - Gunescu, urmand ca de la 1 oct decizia de incetare a detasarii sa devina functionala. Un alt magistrat a cerut el insusi incetarea detasarii - este vorba de directorul Penit Severin - Stoica.
- Penit Baia - Mare este apreciat ca fiind cel mai grav caz din sistem luand in calcul tensiunile existente, disciplina, curatenia, dar si multe alte aspecte. Este considerata cea mai fragila unitate din punct de vedere organizatoric si functional. A fost numit un nou director - Chis Horia. Dupa evaluarea generala a unitatilor din sistem, DRU din ANP va prezenta directorului general lista cu salariile de merit si sporurile de 50% ale personalului din unitati urmand a se aprecia in functie de fiecare situatie mentinerea sau taierea acestora.
- S-a cerut celor prezenti inclusiv sindicatelor intocmirea urgenta a unor propuneri de reducere a functiilor de conducere din ANP si de reorganizare a structurii. Pana la sfarsitul saptamanii DRU cu concursul celorlalte directii va stabilii criterii de evaluare a nevoii reale de personal pe categorii de unitati. Criteriile vor fi diferentiate, simple, masurabile, generice, apoi o echipa multidisciplinara se va deplasa in unitati si va stabilii ce trebuie redus si ce trebuie extins. Criteriile se vor orienta pe misiuni indeplinite, nr de instante si distanta dintre acestea si unitate, nr de detinuti scosi zilnic la munca si instanta, etc
- Apoi, fiecare sef de directie a expus problematica cu care se confrunta. In mesajul urmator voi reproduce ce a fost important in aspectele raportate de directii, in special problematica financiara expusa de d-na Galu nou sef al directiei econ-adm.
- In cadrul sedintei de lunea trecuta, la expunerea problemelor DEA s-au facut precizari legate de fondurile obtinute la rectificare si destinatia lor. ANP a cerut initial 265 mil lei noi si a obtinut promisiunea MEF pt 185 mil. suma care s-a si obtinut. Cei 185 de mil se pare ca sunt suficienti pentru a regla o mare parte din problemele existente (drepturi curente, restante sau neacordate). Dintre acestia 172 mil sunt pentru cheltuieli de personal si 13 mil - pt bunuri si servicii. Din cheltuielile de personal se acopera salarii, chirii, decontari transport, alte drepturi curente, prime de 1 dec din fondul de 10% , restante la echipament pe anii 2006-2007, prime de vacanta pentru tot personalul pe anii 2004-2006 si 30% din sentintele pt alte drepturi salariale (conf OUG 75/2008) cum ar fi sporul TBC.
- Mecanismul prin care se intentioneaza acordarea primelor de vacante inclusiv salariatilor care au sentinte executorii (blocate prin OUG 75/2008) este ignorarea acestei ordonante pe motiv ca nu se adreseaza expres personalului din sistemul ANP (punct de vedere de la Serviciul juridic) si aplicarea OUG 146/2007 care impune acordarea primelor de vacanta in 3 transe, cea din octombrie - a II a transa - fiind pentru anii 2005 si 2006. Ulterior sedintei am tinut sa concretizez cateva aspecte si am verificat daca s-au calculat primele de vacanta si pt anul 2004 - pt cei care nu au luat inca banii (avand in vedere ca OUG 146 trimite doar la primele din 2005 si 2006, pentru transa din octombrie) - verificarile confirma ca s-au prins toate sumele;
- Apoi am verificat modul in care ANP intentioneaza sa plateasca restantele la echipament (inclusiv in sedinta am avertizat cu privire la carentele in evaluare, care pot aparea, cu atat mai mult cu cat in depozite se mai afla o cantitate insemnata de echipament care trebuie distribuit sau schimbat intre unitati prin BAGR, pentru potrivirea masurilor); impreuna cu d-na Galu am cazut de acord ca cea mai buna metoda ar fi plata restantelor pentru 2006 in octombrie, apoi 2007 in noiembrie, iar stocul de tinuta sa se distribuie in contul anului 2008. Am primit un accept verbal al d-nei director care s-a aratat de acord cu varianta propusa. Ramane de urmarit materializarea promisiunilor.
- Tot in sedinta de luni s-au mai discutat: planul de infratire a 10 unitati (una din fiecare regiune) cu cate un penitenciar din SUA, avertismentul DSDRP cu privire la nr. mare de evenimente si selectionarea mult mai atenta a detinutilor la munca, se finalizeaza anexele la Regulam de paza - se va infiinta o comisie mixta care va lucra pe proiect pentru finalizare si corectare / informarea prompta cu privire la evenimente, conform regulilor existente - se va pune la punct un portal legislativ pe care, in functie de dreptul de acces sa poata fi vizualizate si ordine/decizii/adrese - MJ/ANP - dir gen stabileste ca inainte de controalele realizate de Directia inspectie, seful directiei sa preia de la toate directiile detalii cu privire la unitatea/persoanele verificate, pe care sa le valorifice ulterior - in final dir gen a decis ca DRU sa trimita in teritoriu mesajul ca toate posturile vacante care nu au fost scoase la concurs pentru sursa interna sa nu se scoata nici pentru sursa externa!
- In afara de problema restantelor la echipament, la finalul sedintei am mai ridicat punctual urmatoarele probleme: am solicitat un grad sporit de transparenta cu prilejul acestei reorganizari reamintind secretizarea excesiva fata de sindicate de la precedenta reeditare/rescriere//nu am primit un raspuns concret dar inclin sa cred ca nu ne vom confrunta cu acelasi mod de lucru.
- Am intrebat in ce fel va afecta procedura de concurs aflata in derulare, o eventuala modificare a statutului / mi s-a raspuns ca se va stabili de comun acord cu sindicatele modul in care se va proceda.
- Am solicitat o reglementare a problematicii sporului de confidentialitate avand in vedere discrepantele mari dintre unitati privitor la numarul de avize pentru secret de serviciu care se acorda (cu privire la acest din urma aspect mai mentionez inca 2 unitati in care am inteles ca se plateste sporul de 10% pentru intreg personalul: Timisoara si Satu-Mare. Dintre motivatii, mai adaug tichetul de armament care ar trebui sa se distribuie obligatoriu tuturor f.p.s.s. si care este secret de serviciu, continand date despre armament), nu am primit un raspuns concret. Vom insista pe aceasta problema. (sursa: Forum SNLP)
Link-uri utile:
***
Ministerul Justiţiei anunţă astăzi amânarea, "din motive obiective", a datei la care va avea loc testarea psihologică a candidaţilor înscrişi la concursul pentru ocuparea funcţiilor vacante de director de penitenciar.
Data de începere a testării psihologice este 08.10.2008, iar anunţul, care poartă ştampila Direcţiei Resurse Umane din Ministerul Justiţiei, nu a apărut încă pe site-ul ANP. (link anunţ MJ)
3 comentarii:
http://www.just.ro/Portals/0/PosturiVacante/ANP/anunt%20modificare%20data%20testare%20psihologica_01102008.PDF
Se fac manevre deja...
Ma bucur ca ati putut folosi comentariu...
va multumesc pentru sprijin in numele echipei penifest.
Trimiteți un comentariu