La emisiunea "Profesionistii" (TVR1) Eugenia Voda a avut de curand un invitat in varsta de 18 ani. Andrei Ungureanu castigase medalia de aur la olimpiada internationala de matematica. Cum ? Dincolo de talent, prin disciplina, prin munca neintrerupta, 7-8 ore zilnic de matematica.
Nu, nu se plictisea niciodata si avea oroare sa piarda timpul. Nu neaparat performanta tanarului din Tr. Severn m-a frapat cat mai ales parerea lui despre munca, despre performanta. Nu trebuie sa facem ceva pentru a demonstra celorlalti ca suntem buni - afirma el cu toata convingerea - trebuie sa faci asta pentru tine, pentru ONOAREA ta de OM.
Mi s-a parut cu totul neobisnuit sa aud asemenea vorbe in gura unui adolescent si cel putin pentru un timp am avut o strangere de inima gandindu-ma la toata armata de lucratori de penitenciare care suntem. Gandindu-ma adica la onoarea noastra. Am incercat sa mi-l imaginez pe cel mai bun lucrator de penitenciare invitat la emisiunea asta. Despre ce ar vorbi el?! Despre felul in care a ajuns sa lucreze in "sistem", despre motivele pentru care a ales o asemenea meserie, despre efortul depus, despre greutatile si satisfactia de a reeduca detinuti sau despre aprecierea societatii ?!
Ei bine, n-am reusit! In primul rand pentru ca este greu de presupus ca meseria noastra ar intra in calculele unui asemenea realizator de emisiuni si am fi invitati sa discutam cot la cot cu medicii, cu scriitorii, cu inginerii sau cu matematicienii, despre particularitatile ori despre frumusetea muncii intr-un penitenciar. In al doilea rand pentru ca nu de putine ori suntem nesiguri, ori suntem intimidati de-a dreptul cand suntem nevoiti sa declaram care este locul nostru de munca.
Ce o sa te faci cand o sa fii mare? Doctor, sofer , politist, invatator, astronaut, vine de regula raspunsul copilului. Am auzit si copii care-si propuneau meseria de gunoier cu ochii la masinile impunatoare si oarecum misterioase care spalau strada sau strangeau gunoiul din spatele blocului. N-am auzit insa niciodata un copil care sa opteze pentru meseria de gardian si n-am auzit niciodata parinti care sa-si indemne copii sa invete cu spor pentru a ajunge mai tarziu niste grozavi lucratori de penitenciare.
"De ce un tanar cu asemenea performante nu a fost niciodata invitat pana acum intr-o televiziune, de ce oameni fara nicio valoare reala defileaza in permanenta pe ecranele televizoarelor ?" - a intrebat dna Voda tot in emisiunea despre care faceam vorbire la inceputul articolului. "Pentru ca oamenii au tendinta sa respinga ceea ce nu inteleg si sa accepte cu usurinta ceea ce le este la indemana" - a venit raspunsul tanarului nostru matematician.
Ca urmare avem de luptat pe doua fronturi, o data cu societatea romaneasca care ne respinge pentru ca nu este interesata in realitate despre ceea ce se intampla intr-un penitenciar. Si mai avem de luptat cu noi insine, cu propria noastra mentalitate.
Si nu este usor dar nici imposibil!
"Blogul" critica de dragul de a critica, critica pentru ca nu este in stare sa construiasca, ca si cum "Blogul" ar fi un fel de extraterestru perfid in stare sa dezbine "planeta" penitenciarelor pentru a fi cucerita mai usor. In realitate blogul este locul - fie el si virtual !- in care pentru prima data nu se mai tace. A invata sa auzi, a invata sa raspunzi este obligatoriu, este esential.
Nu, nu se plictisea niciodata si avea oroare sa piarda timpul. Nu neaparat performanta tanarului din Tr. Severn m-a frapat cat mai ales parerea lui despre munca, despre performanta. Nu trebuie sa facem ceva pentru a demonstra celorlalti ca suntem buni - afirma el cu toata convingerea - trebuie sa faci asta pentru tine, pentru ONOAREA ta de OM.
Mi s-a parut cu totul neobisnuit sa aud asemenea vorbe in gura unui adolescent si cel putin pentru un timp am avut o strangere de inima gandindu-ma la toata armata de lucratori de penitenciare care suntem. Gandindu-ma adica la onoarea noastra. Am incercat sa mi-l imaginez pe cel mai bun lucrator de penitenciare invitat la emisiunea asta. Despre ce ar vorbi el?! Despre felul in care a ajuns sa lucreze in "sistem", despre motivele pentru care a ales o asemenea meserie, despre efortul depus, despre greutatile si satisfactia de a reeduca detinuti sau despre aprecierea societatii ?!
Ei bine, n-am reusit! In primul rand pentru ca este greu de presupus ca meseria noastra ar intra in calculele unui asemenea realizator de emisiuni si am fi invitati sa discutam cot la cot cu medicii, cu scriitorii, cu inginerii sau cu matematicienii, despre particularitatile ori despre frumusetea muncii intr-un penitenciar. In al doilea rand pentru ca nu de putine ori suntem nesiguri, ori suntem intimidati de-a dreptul cand suntem nevoiti sa declaram care este locul nostru de munca.
Ce o sa te faci cand o sa fii mare? Doctor, sofer , politist, invatator, astronaut, vine de regula raspunsul copilului. Am auzit si copii care-si propuneau meseria de gunoier cu ochii la masinile impunatoare si oarecum misterioase care spalau strada sau strangeau gunoiul din spatele blocului. N-am auzit insa niciodata un copil care sa opteze pentru meseria de gardian si n-am auzit niciodata parinti care sa-si indemne copii sa invete cu spor pentru a ajunge mai tarziu niste grozavi lucratori de penitenciare.
"De ce un tanar cu asemenea performante nu a fost niciodata invitat pana acum intr-o televiziune, de ce oameni fara nicio valoare reala defileaza in permanenta pe ecranele televizoarelor ?" - a intrebat dna Voda tot in emisiunea despre care faceam vorbire la inceputul articolului. "Pentru ca oamenii au tendinta sa respinga ceea ce nu inteleg si sa accepte cu usurinta ceea ce le este la indemana" - a venit raspunsul tanarului nostru matematician.
Ca urmare avem de luptat pe doua fronturi, o data cu societatea romaneasca care ne respinge pentru ca nu este interesata in realitate despre ceea ce se intampla intr-un penitenciar. Si mai avem de luptat cu noi insine, cu propria noastra mentalitate.
Si nu este usor dar nici imposibil!
"Blogul" critica de dragul de a critica, critica pentru ca nu este in stare sa construiasca, ca si cum "Blogul" ar fi un fel de extraterestru perfid in stare sa dezbine "planeta" penitenciarelor pentru a fi cucerita mai usor. In realitate blogul este locul - fie el si virtual !- in care pentru prima data nu se mai tace. A invata sa auzi, a invata sa raspunzi este obligatoriu, este esential.
51 comentarii:
Mi-aplacut foarte mult modul de abordare a articolului.
Felicitari!!
Ar trebui sa ne respectam toti profesia. Nu este cea mai frumoasa dar este indeajuns de interesanta. Este o provocare pe care o avem zi de zi / tura de tura.
miBună ziua!Tare mă supăra articolul ăsta. Eu una nu văd deloc lucrurile aşa ca tine.De ce oare cosideri că trebuie să ne subapreciem chiar în felul ăsta? Stau şi mă întreb dacă nu cumva eşti un tip uşor complexat.
Să stii că sunt medici printre medici,ingineri printre ingineri....şi tot aşa.
Mie una chiar imi place munca pe care o fac,iar asta consider câ este izvor de sănătate ,şi nici nu-mi este deloc ruşine să spun unde lucrez.Cred că pâna la urmă e o chestie de percepţie dacă vrei,SAU MAI MULT DECÂT ATÂT CA SĂ FORŢEZ UN PIC NOTA ,un act de voinţă.
Vrei sa-ţi fie bine iţi va fi,vrei să fii complexat,vei fi...şi tot aşa.Toate ,dar absolut toate ţin de tine.Dacă ţii neapărat să-ţi faci un calvar din viţa ta,asta o să ai cu siguranţă.
Să sperăm că mâine va fi altfel pt. tine!
Doamne ajută!
Slăbuţ articol! Care-i mesajul?
De ce nu mi-ai publicat comentariul de dinaintea astuia?
NJu suporţi cumva criticile?
Huginn nu procedează aşa,şi din acest motiv are tot respectul meu.
Articolul asta cam pune punctul pe i. Respectul fata de munca profesionala, fata de cei cu care interactionezi sunt derivate ale respectului de sine. De asemenea si luarea de pozitie fata de drepturi incalcate sau fata de abuz. Ierarhia institutionala este in majoritatea cazurilor justificata dar in momentul in care, metaforic vorbind, cineva se refera la superiorul sau cu "sefu" sa nu fie surprins cand acest "sefu" il calca in picioare cand are el chef, o merita si o cere. Acea persoana a renuntat voluntar la respectul de sine, a devenit un obiect, si-a pierdut unicitatea dobandita la nastere.
Intrebare pentru cei ce n-au indraznit macar sa citeasca acest blog nu sa si posteze de frica "idiotului de la ANP": va uitati in oglinda cu mandrie? Cum explicati copilului dvs. actul de bravura? Va surprinde lipsa de respect a colegilor?
In alta ordine de idei nu este meseria, in cazul de fata de temnicer, cea care aduce respect persoanei ci invers.
pentru anonim 16.07.2008 08:49:00 şi 16.07.2008 09:45:00
Sunt comentarii care sunt publicate cu intirziere pentru ca pur si simplu nu este prezent nici unul dintre admini la un calculator. Nu e nici cenzură nici teamă de critici. Pur şi simplu mai avem şi alte treburi.
Mesajul articolului nu e deloc pesimist. E pur şi simplu adevărul gol goluţ. Nu e nici o intenţie de auto-subapreciere. Dimpotrivă.
Cu toate astea nu puteţi nega un fapt evident. Atitudinea colegilor noştrii nu este întotdeauna cea potrivită.
Cu stimă,
poate anonimul de la poz 2 ( 7.59) a vrut sa spuna ca profesia "NU E CEA MAI SPECTACULOASA"
si chiar are dreptate, nu are o mare doza de atractivitate, privita din afara! PAROL!
Tot asa cum nu m-as da in vint dupa meseria de medic legist, de exemplu.
ceea ce nu inseamna ca nu sint constienta de importanta sociala a acesteia, ceea ce ma face sa-i apreciez cu atit mai mult pe cei care fac cu adevart corect aceasta munca.
Hai c aprea ne lamentam si suntem vesnic nemultumiti. Lucrurile au inceput sa se miste in sistem, greu dar misca. Asa e suntem cumva ruda saraca de care nu prea se vorbeste si nu doresti s-o primesti in vizita insa daca ne facem fiecare treaba si cautam si in afara puscariei ceva de facut, alt anturaj eu cred ca nu suntem de strigat la cer. Ganditi optimist. Si apoi daca nu merge si nu va merge exista posibilitatea ca la televizor...schimbati postul din telecomanda. Serios sunt oameni care se chinuie in sistem desi se vede pe ei ca sunt capabili, nu sunt de aici si se chinuie sa schimbe sistemul si se consuma la greu. Eu cred ca e o alternativa...
Huginn: "Atitudinea colegilor noştrii..."
Ai nostrii sau ai vostrii?
pentru anonimul de la 08.49.00
Ma tem ca mesajul meu n-a fost receptionat cum se cuvine. Sau n-a fost suficient de clar si atunci vina imi apartine. Nu numai ca NU TREBUIE sa ne subapreciem , dimpotriva trebuie sa invatam sa ne apreciem ! Pentru ca - cel putin in opinia mea!- avem tendinta sa minimalizam rolul si importanta muncii noastre, care are evident mare importanta in societate. Haideti sa ne imaginam despre ce ar discuta cu precadere doi chirurgi sau doi matematicieni pe un eventual blog. Presupun ca sunteti de acord cu mine ca discutia s-ar invarti mai degraba in jurul problemelor de matematica sau in jurul tehnicilor chirurgicale. Dincolo de criza pe care o traversam si care ne obliga intr-un fel sa discutam cu precadere despre drepturile noastre incalcate constant, cate discutii despre resocializarea detinutilor au fost initiate totusi de catre vizitatorii blogului nostru?! Pentru ca scopul penitenciarului acesta este - sau cel putin acesta ar trebui sa fie! Resocializarea detinutului (ca sa nu spun "banditului" ori "hotului", dupa cum se obisnuieste din pacate a fi de regula catalogat!) este o mare provocare iar satisfactia poate fi enorma atunci cand duci lucrul la bun sfarsit! Nu numai ca nu am rusine sau parere de rau ca lucrez unde lucrez, dimpotriva, nerabdarea mea de a face lucruri este mare si de aceea greu de stapanit. Analiza mea avea cu totul alta directie si regret sincer ca interpretarea dumneavoastra este atat de indepartata de scopul declarat (si mi-am imaginat eu, explicit, al articolului). Cat despre complexe, ar fi o nerusinare din partea mea sa declar ca nu am dar pe asta cu lucrul la penitenciar nu l-am avut niciodata. As zice ca dimpotriva!
pentru anonim 16.07.2008 16:29:00
:-) M-a-ţi prins cu i-ul la plimbare. Recunosc am greşit. Îl retrag din circulaţie.
Fac cuvenita rectificare. A se citi atitudinea colegilor noştri în loc de atitudinea colegilor noştrii.
M-a-ţi prins cu i-ul la plimbare.
Puiule,
ai mai comis-o inca o data
se scrie
M-ATI PRINS
( pe mine , ma, m )
voi m-a ati prins.
atentie la gramatica, interfata, Arial si la succesurile ...
si la inca multe altele !
Conteaza!
Calitatea comentariilor postate de cateva doamne referitoare la "onoarea mea de lucrator" ma face sa nu fiu prea mandru de sistemul in care lucrez(na, c-am fost rau, asa cum tre` sa fie un adevarat complexat). Duduitele noastre (sau duduita noastra)se arunca ca curca`n lemne cu concluziile, repezindu-se sa-l puna pe admin. la zid fara ca macar sa citeasca textul cu atentie. Tot ea- sau altul/ alta ca ea- se repede la Huginn sa-i reproseze parinteste i-ul ala in plus de la "nostrii". Dragile noastre colege, eu stiam ca avem printre noi si fete destepte, ce Dumnezeu, sunt toate plecate in concediu? Ca uite-asa devin peste noapte mai misogin decat eram ieri, din cauza unor cotofene care nu fac doi bani dar se arunca in fata ca paduchele in frunte. Au asa un orgoliu si sunt asa de ofuscabile de ti se face greata. Daca dam filmul inapoi vom afla ca ieri, cand au venit la poarta penitenciarului, erau in stare sa mature si pe jos numai sa lucreze la puscarie, ca salariul din civilie(asta daca nu cumva erau somere) nu le ajungea de la o luna la alta. Dupa ce s-au vazut angajate, au inceput sa apara mofturile,alea cu liceul au mai facut cate o facultate pe la Casa de Cultura sau prin scara blocului, au ajuns licentiate , au inceput sa emita pretentii, au inceput chiar sa -si doreasca posturi de conducere, dorindu-si cu orice pret sa fie egalele fraierilor de barbati, chiar cu riscul de-a calca pe cadavrele celor care le facilitasera propria angajare. In fine, asta n-ar fi asa de rau,e normal la noi in sistem, dar intru indeplinirea acestor ambitii(ambitii de care, scuzati-mi expresia, numai mediocrii a caror ambitie da pe-afara sunt in stare) aceste lichele de gen feminin au inceput sa se foloseasca de toate tertipurile ca sa acceada acolo unde nimeni din neamul lor n-a mai ajuns vreodata. Asa ca au inceput prin barfe, intrigi mizere, lingusirea unor fatalai de sefi care, imbatati de fuste scurte si sani mari, au preferat sa dea la o parte oameni de valoare numai ca sa le faca pe plac la aceste Elene din Troia , intrigante ordinare. Si ca sa ne strice noua ziua, nu se multumesc sa-ai vada de meschinariile lor acolo la ele in unitati, mai posteaza si pe blog, facand pe lupul moralist cu noi. Am zis-o mereu, as accepta multe rautati de la un semen de-al meu daca as vedea ca macar este destept. Dar cand vad atata prostie amestecata cu rautate si cu multa , multa infatuare, mi se face greata si iar mai adaug un punct la procentul meu de misoginism. As mai scrie cate ceva despre niste lichele din astea de la mine de la tara(a se citi puscarie din provincie) dar mi-e sa nu pun vreun i in plus din fuga si sa-mi bata obrazul colegii mei, academicienii.Asa ca va salut, pe toti cei de buna credinta dintre voi iar lichelutelor la care am facut referire le arat semnul acela, stiu ele care. Cum care? Ala de si-l arata soferii unii altora.
pentru anonim 16.07.2008 18:48:00
Da. Azi e ziua când eu nu ştiu să scriu, iar dumneavoastră sunteţi foarte atent. Ce să zic. E penibil. Tocmai când recunoşteam că am greşit am produs altă perlă.
Aveţi dreptate, încă o dată. Promit să fiu mai atent. :-) La fel de atent ca dumneavoastră, cel puţin.
pentru anonim 16.07.2008 18:48:00
"voi m-a ati prins"....
Vedeţi cât de atent am devenit. Am corectat şi micuţa dumneavoastră scăpare. Se mai întâmplă.
PS. N-aş fi insistat, dar... nici nu aş fi pierdut ocazia.
Bravo plictisitu, se vede ca nu esty chiar asa de plictist dar le si mai vezi.
Stima.
MAI DOMNILOR STAI SA VA SPUN ULTIMA NOUTATE DE LA BAIA MARE .
ACESTI PACALICI AU AJUNS SA FACA SEDINTA DE PREMIRERE CU SEFI DE SCHIMB FRATE
.
AU LUAT PRIME CA CICA , CUM SPUNE ACTUALUL ANEU(DIRECTYOR ) EL NU ARE NICI MASINA . DE CE OARE ? DUPA 45 DE ANI MA MIR ? SAU CINE STIE CUM A MAI FOST PE LA GHERLA ?
U8N OFITER RATAT PE CARE L/A FACUT OM BATINAS
SI NICI MACAR NUI POARTA RESPECT IL BLAMEAZ . HALAL OM .
DAR ASTIA CONDUC FRATE
CRED CA SI LA MULTI DINTRE VPOI E LA FEL
. ACEST OM DUPA ANI DE EXPERIENTA CEL MAI SUS A FOST OF . INSTR. HAHAHAA PACALICI
SAU POATE PPRIMELE LE/A FACUT DOMNISOARA PETRUT / PARDON ( CHIOREANCA)
Domne, eu va spun ca de multe ori, cand vorbesc cu oamenii cu care intru in contact cei din afara sistemului, se arata interesati de ce fac eu intre zidurile inchisorii. Foarte multi ma intreaba "dar ii bateti, nu-i asa"? Apoi invariabil vine vorba de conditii. Au televizor? Fac baie? Etc... Dar de mine, cum ma simt, sunt multumit, am destul timp pentru mine si pentru familie, cum e relatia dintre cei care lucram acolo, relatia coleg-coleg sau sef subaltern, nu ma intreaba nimeni nimic. Stiu toti ca avem salarii astronomice de multe ori umflate excesiv (probabil le raporteaza la salariile directorilor magistrati aflate din presa)si invariabil in mintea lor este impresia ca le luam degeaba. Doar stam, nu facem nimic si ne alegem cu o gramada de bani. De ce este creata aceasta impresie? Las sefii sa se gandeasca. Am auzit un coleg care-mi spunea ca a avut un sef la un moment dat in cariera care-i zicea, mai voi sunteti prosti nu trebuie sa ganditi ca gandesc altii in locul vostru, daca ganditi gresiti. Sunt convins ca are dreptate. Nu stiu daca va mai aduceti aminte dar anii trecuti cand la conducerea ANP era tot un parasutat politic, la o evadare a iesit pe post si a zis ca suntem oameni de nimic, ca tocmai ne-a marit salariile si daca stia ca se intampla asa nu le mai marea ca si asa nu le meritam. Omul acesta impreuna cu omul dinainte care gandea mult pentru altii,va intreb pe dumneavoastra domnilor si doamnelor ce credeti ca ar fi spus despre sistem intr-o discutie libera? Ca are munca grea (doar a lui fireste) ca soarta a mii de oameni este la degetul lui mic (ceea ce credeti-ma este perfect adevarat, priviti in jurul vostru la serviciu, daca unui sef i se pune pata pe tine esti terminat) ca subalternii sunt toti niste redusi si niste alcoolici el e cel mai bun si cel mai frumos. Asta sunt convins ca ar fi spus oamenii de atunci. Oamenii de acum, nu mai spun nimic. Te trateaza cu o superioritate sora cu lehamitea unii iar altii cu o amabilitate gen spune nene sau cere nene ca degeaba ceri. Sunt intrutotul pentru lucrul bine facut la serviciu, pentru pastrarea imaginii mele de om la locul lui, dar am observat ca daca o las mai moale la serviciu in respectarea legii, culmea am de castigat. Sa va dau un exemplu: Observ de la postul de unde ma aflu in serviciu ca un puscarias face ceva interzis de regulament. Cu ceva timp in urma ii atrageam atentia imediat si in unele cazuri intocmeam raport de incident. Dar, surpriza, desi incalcarea era grava si probata cu martori, hotul nu patea nimic. Apoi aflam, bai tu esti nebun asta e al lui cutare. Si acum domnilor sefi, care ne construiti imaginea, ma gandesc de doua ori inainte de a observa ceva... Stiu ca cititi acest blog. GANDITI-VA... ca mine sunt multi in sistem, chiar daca nu scriu aici. Aceasta atitudine se rasfrange si in relatiile cu cei din jur, altii decat cei din sistem. Poate ca am fost putin pe langa articol, dar asta am simtit ca trebuie sa scriu. Admit ca si eu pot fi putin deplasat. In momentul cand imi cere seful sa stie despre mine tot ce fac si unde ma duc si cu cine ma intalnesc, atunci poate ca renunt la PR. Sau le ascund in asa fel incat sa nu afle. SI ca mine se pare ca gandesc multi altfel lumea ne-ar privi cu alti ochi, pentru ca am fi mai increzatori in noi si am povesti mai multe despre ce facem acolo in groapa de gunoi a societatii.
Lasand in urma greseli gramaticale ignorabile si tachinari evitabile, as reveni la articolul postat, punand o intrebare: cati dintre salariatii din penitenciare s-au educat de la nivel gimnazial spre universitar (in functie de situatie)visand la momentul de incununare a studiilor cand vor tara un manunchi de chei pe holurile unei puscarii romanesti supraaglomerate sau se vor stradui sa practice medicina oferind consultatii superficiale pe banda si prescriind aspirina pentru toate afectiunile, ori vor face psihologie-sociologie incercand sa convinga cativa analfabeti sa iasa la club ademenindu-i cu recompense, (iar lista poate continua)?
Lucrez in sistem de multi ani si pot afirma ca peste 80% dintre salariati au o istorie proprie care releva faptul ca prezenta lor in acest sistem este rezultatul unui concurs de imprejurari ce le-au blocat accesul in alt domeniu de munca sau alternativa unei cariere nereusite in alt sector de activitate.
Paradoxal, multi sfarsesc prin a descoperi ca nu le displace munca dintr-un penitenciar si se cunosc cazuri de persoane care au esuat in alte parti dar au fost evidentiate aici (si din pacate nu este chiar o calitate a sitemului).
In tari europene cu traditie in pregatirea personalului din penitenciare se investesc multi bani in formare si perfectionare. Rezulta angajati care stiu pentru ce vin in penitenciare, sunt determinati si reusesc sa gaseasca acea satisfactie profesionala atat de necesara pentru performanta. Bineinteles si conditiile difera.
In prezent, plecand de la legislatia de baza (executional-penala)si toate celelalte acte normative sau alte documente subsecvente, adaugand deficientele pe linie de resurse umane sau financiare, dar si alti factori, ne dam seama ca cel putin o generatie (intamplator facem parte din ea) va fi de sacrificiu asigurand tranzitia spre un sistem mai bun.
Intr-o perioada in care atat cadrul legislativ cat si cei care gestioneaza aplicarea lui se schimba cu rapiditate, ii invidiez pe cei care reusesc sa interpreteze ca satisfactie profesionala acea senzatie pe care o ai la sfarsitul zilei cand iti spui „Doamne-ajuta ca a trecut si ziua de azi fara probleme!”...
cred totusi ca se face mult prea mult caz despre profesie , loc de munca , despre daca esti gras sau prea slab , daca esti imbracat conform standardului (celui care observa !) ...daca esti...daca nu esti...
de ce nu putem sa ne vedem fiecare de treaba lui si sa l respectam pe cel de linga noi , sa l ajutam daca putem , sa l aplaudam daca merita ..si sa l dam pe mina justitiei daca ...merita
eu unu respect si admir pe oricine are un job cinstit
( si femeile frumoase )
Bună dimineaţa!
Admin îţi mulţumesc frumos că ai reuşit să intri în dialog cu noi.
Este o performanţă care pe mine cel puţin mă bucură tare mult.
Yes!
Anonima de la 08:49,de ieri.
Pentru Patrick...
sa stii ca sunt foarte multi boi cu diploma prin curtile puscariilor imbracati in uniforme de lucratori de puscarie. Regretabil ca marea majoritate a acestor boi cu diploma au putere de decizie...
Pentru dl Homereg. Da colega sa stii ca si eu sant de acord cu tine sa nu ne may dusmanim ca santem colegi,si sa nu ne mai uitam in gradina altuia sa ne vedem de patratica noastra.Va Salut.
exista si vite cu diploma si putere de decizie, uitati-va putin prin ANP
Pe saitul ANP spune; dedetinutii de la gherla ca lucreaza la curatenia cimitirelor(bravo conducerii ca ii scoate la munca si pe mult si pe putin), o intrebare ptr dl Popa de la Margineni ,ce o sa faceti cu detinutii care nu mai lacreaza in fabrica de mobila? ii bagati la hibernare pe" baraca"?cautatile ceva de munca ;safaca curatenie pe marginea DN72ca este mizerie, sa curete santurile prin comuna si pe linga unitate,pe la hidroforul unitatii,vedeti pe la ocolul silvic la plantat puieti, cautati ca astfel nu vine nimeni sa ne roageluati legatura cu primaria sa-u vedeti pe la mija la TAHER poate ne da ceva de lucru (la betoane etc).Sa auzim de bine(ca agentu nu miriie ca sia luat prima).va salut
In atentia administratorilor blogului si nu numai
Cred ca ar fi cazul sa incercati o "dirijare" a comentariilor . Eu cred ca a trecut destul timp in care sa ne fi obisnuit cu noutatea acestui tip de comunicare. Gata, am zburdat destul, este timpul sa postam putin mai "aplicat". Indiferent de tema zilei, majoritatea dintre noi bat campii la greu si posteaza , fiecare in felul sau, chestii de genul "foaie verde de dudau, curge apa-n beci". Nici macar la injuraturi nu se mai raspunde serios, nu mai gasesti un partener care sa-ti spuna cat de adevarat/ prost scrii tu si care sa vina apoi cu argumente pro/ contra. Observ ca fiecare vorbeste in legea lui, scriindu-si nadufurile. Nu spun ca nu e bine dar haideti sa gasim si o utilitate acestui blog, nu sa-l folosim doar pe post de defulator. Pe bune, sunt un cititor si un postator fidel dar cred ca ne-am cam pierdut busola. Inclusiv eu ma las dus de val destul de des asa ca ca dragii nostri administratori, interveniti si aratati-ne calea. Se impune acest lucru. Mi-as dori sa vad , de pilda, macar patru postari consecutive , coerente, cu legatura intre ele, care sa apartina unor persoane diferite si care sa scoata la iveala macar o idee constructiva, demna de luat in seama. de la o vreme obosesti sa tot injuri si sa critici, chit ca asa obtinem un rating mai bun!
anonima de la 8:40,pt.plictisitu
Îmi pare atât de rău,nu că eşti misogin,ci pt. că eşti sarcastic şi mai ales răutăcios.
Eu,în toate comentariile mele,nu am vrut deloc să fiu răutăcioasă sau sarcastică,ci am vrut doar să respect un principiu"prietenii te trag de mânecă,duşmanii te lasă să greşeşti"
Pe cuvânt!
În altă odine de idei,eu chiar nu fac parte din categoria de sex feminin de care tu vb.Crede-mă!
Cred că ori ai avut o zi mai proastă,ori ai tu de felul tău răutăţi gratuite,care la mine sau pt. mine înseamnă consum inutil de energie.
Părintele AnaniaSPUNEA:
"Cum scapi de o povară?Simplu!O pui jos."
Încearcă şi tu să scapi de micile tale răutăţi,cu terapia asta.
Îţi doresc,sincer,succes!
Asa mai da partener de discutie! Da , draga mea colega, te cred si te rog sa ma ierti daca te-am jignit cumva. Desigur ca eu nu am de unde sa stiu cine si ce esti tu dar nu trebuie sa te simti obligata sa dai socoteala cuiva daca nu te stii vinovata. Este suficient sa spui frumos- asa cum ai facut-o tu - ce si cum. Recunosc ca m-ai sensibilizat invocandu-l pe parintele Anania. Cat despre micile mele rautati nu am cum sa scap pentru ca nu vreau. Tot ce pot face- si incerc tot timpul - este sa-mi ajustez atitudinea si rautatile dupa fiecare persoana in parte. Pe tine te iert din acest moment si mi-ar placea sa mai putem comunica dar, in timpul asta, sa nu uiti ca lichelutele despre care am facut referire exista si misuna printre si pe langa noi. Eu am cateva exemplare la servici si am prostul obicei sa le fac viata amara monitorizandu-le in permaneta si luand atitudine, uneori folosind mici rautati din alea de care nu-ti plac tie. Dar, crede-ma, asemenea specimene nu merita altceva si nici nu stiu de vorba buna si de bun simt. Ca sa inchei in acelasi registru in care ai incheiat tu,o sa-l amintesc pe Steinhart care a scris renumita "Daruind vei dobandi". Are dreptate. Dar asta intr-un mediu normal, sanatos. La noi unii isi daruiesc doar lor insile asa ca, pentru echilibru, mai trebuie sa punem presiune noi, ceilalti, care macar visam la concepte precum altruism , generozitate sau interes public. Nici chirurgul nu poate rezolva problema medicala decat intervenind cu cutitul. Este dureros si traumatizant dar salveaza vieti. Cam asa e si la noi: in conditii speciale, cu oameni de joasa speta, trebuiesc folosite metode adaptate.
Cu bine si tie. Si mult succes.
Ah, si am uitat sa-ti mai spun ceva:nu sunt un misogin sadea. Este vorba doar de sarcasm. Recunosc, insa, ca nu-mi plac femeile parvenite lipsite de caracter care forteaza mana destinului, care doresc cu orice pret sa fie egalele barbatilor dar sa li se mentina in continuare avantajele care decurg din calitatea de femei, care isi pierd trasaturile de feminitate si onoarea pentru cativa franci in plus ori pentru o functie de conducere trecatoare, care isi neglijeaza copiii pentru o asa -zisa cariera de succes. In fine, este mult de vorbit , insa eu, ca sa scurtez discutia, raman un adept al profilului clasic de femeie DOAMNA, frumoasa la chip dar mai ales la suflet, feminina, gingasa, tandra, delicata, dornica sa fie protejata barbatilor si nu egala lor, buna profesionista dar si mama si sotie in acelasi timp. Stiu, vei spune ca este cam mult daca eu iti spun ca nu este imposibil. Este foarte posibil pentru ca am cunoscut si cunosc multe astfel de femei.
pentru dnul plictisitu,
va citesc cu interes toate comentariile si absolut tot ce apare pe acest blog.Sunt femeie ,sunt angajata de aprox. 14 ani la penitenciar,am facut si escortare,si pe sectie mult timp.Am venit in acest sistem cu zimbetul pe buze,si mai ales de placere,de fapt am fost crescuta cu asta in singe,mi-a placut foarte mult militaria,si am fost foarte mandra de haina militara pe care am imbracat-o pentru prima oara in 94,insa,ma dezgusta persoanele care se tot leaga si injosesc femeile,stiti cum se spune "padure fara uscaturi nu exista" ,asta se intimpla si in cazul vostru al barbatilor.Nu este corect sa ne bagati in aceiasi oala cu o "cotofana" sau mai stiu eu cine.Nu sunt femeista convinsa ,stiu sa fac diferenta dintre bine si rau,sunt la rindul meu nemultumita de nedreptatile din sistem indiferent ca este vorba de un barbat sau despre o femeie,nu toate trec in fata prin ceea ce au ele ca femei.A "generaliza" este marea problema a noastra ca romani.Iar in privinta onoarei mele ca lucrator :da sunt inca sunt mandra de haina pe care o port,sunt mandra ca sunt corecta si nu are cine sa strige dupa mine si sa-mi aduca acuze,sunt fericita ca plec acasa si nu am evenimente,iar acolo unde lucrez,colegii "cred" (stiti totusi,cum faceti si dvs.) ca ma respecta,si nu m-am folosit de atuurile mele de femeie ca sa razbesc in acest sistem ci de a-mi face serviciul fara probleme,prin asta cred ca ma evidentiez.Mult succes dragilor,si nu mai fiti asa de inversunati,pe cine nu trebuie.Suntem in aceiasi corabie,si daca ne scufundam ne innecam cu totii,in afara de sefi.Pe ei fiti suparati,ei sunt cei care dau in noi toti.Faceti-ma sa va urmaresc cu acelasi interes.Il admir mult pe huginn.Mult succes.
PS.Lucrez in tara,de unde soarele rasare.daca l-ati mai postat o data nu-l mai publicati,s-ar putea sa-l fi trimis de doua ori.Multumesc.
Ma bucur ca am starnit interes prin comentariile mele. Deasemenea sunt incantat sa constat ca sunt - asa cum am spus si eu, dealtfel- si colege care merita tot respectul nostru, al barbatilor. Daca "ma citeati" cu atentie ati fi observat ca nu am generalizat. Eu arat cu degetul catre procentul ala de lichelute care ne strica imaginea, viata, confortul si climatul in unitati. As putea sa dau exemple dar cred ca dumneavoastra le stiti la fel de bine ca si mine. Si eu lucrez cu femei si tocmai de aceea imi permit sa spun ca exista -ca si in randul barbatilor - , pe langa cele de o reala probitate morala si profesionala, si din cele cu care nu sunt mandru sa fiu coleg. Si dumneavoastra stiti bine cat de mult rau poate sa faca o astfel de femeie daca da peste niste sefi usor influentabili si sensibili la parfum de femeie. In unitatea noastra am trait-o - si, cand renunta una, se ridica imediat o alta - pe propria piele, de ajunsesem sa folosim sintagme de genul"cabinetul nr. 2" si alte alea. Asa ca, stimata doamna, daca ati avut reactia asta, inseamna ca nu faceti parte din lifta pusa la zid de mine. Asa ca va asigur de consideratia mea . Mult succes. Si nu uitati: pentru ca sa nu aveti de suferit , luati ATITUDINE. Vad ca aveti nerv. Si luati atitudine mai ales impotriva curvelor(scuzati expresia). Atat impotriva celor de sex feminin cat si impotriva celor de sex masculin. Ca astia ne otravesc zilnic. Toate cele bune.
domnule plictisitu' v-aţi găsit de lucru. Doamnele combat bine şi văz că vă dau serios de furcă. Deja aţi trecut în defensivă şi cred că sunteţi pe calea cea bună.
Mi se pare că deja vă repliaţi inteligent în faţa unor replici pe măsură.
Totuşi discuţia e utilă pentru că are corespondenţă în realitatea sistemului. Unul dintre conflictele majore din sistem are această temă.
Cunosc astfel de femei,m-au afectat la timpul respectiv,am vazut persoana recompensata suplimentar la prima,dar numai pentru ca e foarte feminina si de asemenea amanta ar suna prea aspru...iubita sefului,care lucreaza unde lucreaza
si pt. ca i se pare ca munceste prea mult se iau masuri drastice care se rasfring asupra tuturor,mi-ar place sa vb. cu tine in particular despre astfel de probleme,care ne afecteaza si pe noi celelalte.Sunt cam irascibila cind vine vorba de nedreptati.Sunt multe de spus in privinta multor femei din acest sistem,care le denegreaza si pe celelalte,asa ca pe de o parte iti inteleg amaraciunea.Dar si la barbati aceleasi probleme sunt.Sa speram in mai bine,si sa ajungem sa iesim la pensie sanatosi si cu fruntea sus.Numai bine
PS. si uite asa domnule trebuie sa-mi neglijez treburile casnice ca nu ma indur sa nu va citesc...dar ne mai auzim dupa...caci trebuie sa-mi fac datoria si acasa...
Draga huginn, se pare ca ori nu m-am exprimat eu bine ori nu m-am facut inteles. Nici o clipa nu mi-am propus sa devin prortavocea misoginilor veritabili pentru ca nu sunt. Si eu am acasa doua fete si mi-s dragi ca lumina ochilor. Mama mea si sora mea tot femei sunt si mi-s la fel de dragi. Fostele mele profesoare, unele din actualele mele colege merita toata admiratia si nu ma feresc sa le-o arat. Eu am o problema cu lichelele, ce-i asa greu de inteles ? In unitatea mea trei astfel de lichele au impins penitenciarul cu 10 ani inapoi si sufera tot colectivul pentru asta. Intentia mea este sa deschid ochii colegilor mei si sa pun presiune pe javre(iar imi cer scuze). In mod ironic- sau poate nu - demersul meu atrage reactia acelor doamne care refuza sa fie etichetate asa desi, in principiu, eu stiu ca atunci cand nu te simti vinovat nu te deranjeaza vorbele unuia sau altuia. E ca si cu bacurile cu militieni. Ce-ar fi daca eu m-as supara pe amicii mei de cate ori se spune cate un banc cu militien? Asd da dovada de imaturitate ca sa nu zic de prostie si m-as supara ca vacarul pe sat. Insa nu pot sa nu ma bucur ca exista colege care iau atitudine. Pai nu promovez eu insumi, de cand tot postez pe blog, tocmai luarea de atitudine? In alta ordine de idei, nu pot sa nu apreciez o luare de pozitie corecta si decenta. M-as desconsidera singur. Nu mi-am propus sa desfiintez pe nimeni desi poate ca m-ar tine pixul(sau tastatura). Cu atat mai mult cand ai interlocutori de calitate. Asa ca, doamnelor , de acum inainte ma las chiar batjocorit. Numai sa o faca cineva de caracter. Mereu mi-au placut competitia si provocarile. Multumesc si tie, huginn. Abia asta se cheama ca este interactivitate.
Na, ca iar am uitat ceva! Voiam sa spun ca as fi interesat de punctul de vedere al unei lichele care se regaseste in cele descrise de mine. Ar da dovada de ceva curaj si , poate, ne-ar face sa intelegem care sunt adevaratele resorturi care le imping sa faca ceea ce fac. Poate ca nu reusim noi sa deslusim motivatiile care sa le legitimeze gesturile...
mi-am lasat putin treaba.Draga plictisitu,nu ne-am suparat pe tine ,ne place ceea ce scrii si chiar nu ne "plictiseste".Sa stii ca cine se simte cu musca pe caciula ori nu citeste acest blog,pentru ca nu sunt interesate,dat fiind faptul ca totul le merge bine,ori nu le intereseaza.Stii zicala "tupeu de c..va".Imi place ce scrii si chiar te admir,ma bucur ca lupti impotriva lichelelor.Ce m-a facut sa ma supar foarte tare astazi,este atitudinea fata de noi,femeile.Si nu de nenumarate ori din cauza dnei Dumitrescu,a cotofanei,sau altele s-a vorbit urit la adresa noastra.Oricum continua,imi placi si mai ales huginn.Si am uitat sa scriu mai sus si eu am forme voluptoase dar nu le abuzeaza decit sotul,pentru ca il las.Gata am terminat cu supararea,m-ati binedispus.Va salut si sunt curioasa ce mai scrieti.Salutari de la rasarit.
ps.na ca si eu uit cite ceva.O sa vad cum o sa fac si hai sa ne aliem in lupta noastra.Partea proasta ca nu ma lasa sufletul sa nu iau atitudine,cind nu-mi convine ceva.Asa ai spus si tu.Deci am face o coalitie buna.
Colega, draga
Nici nu stiu cu ce sa incep. Mai intai iti multumesc ca ma citesti si ca ma apreciezi. Apoi , trebuie sa marturisesc, sunt putin gelos pe faptul ca-l placi mai mult pe huginn(glumesc). Faptul ca ai marturisit ca esti de la rasarit ma face sa deconspir ceva: si eu sunt tot de la rasarit si n-ar fi exclus chiar sa ne cunoastem. Ideea e ca gandim la fel si asta e bine. Trebuie sa stii ca sunt multi colegi de-ai nostri care gandesc la fel asa ca asta ne obliga sa tinem stindardul sus si sa stam cu tunurile pe lichele si lichelism..
Propunere: alege-ti un pseudonim, ceva, un nume de cod, sa ne recunoastem . Ai si verb si nerv si n-ar fi rau sa postezi mai des.
PS1: Vreau sa termin cu o mica malitiozitate: ai grija, la cat de promt s-a aratat huginn cand a fost vorba sa se bucure de faptul ca dumneavoastra, doamnele, m-ati prins la colt, ma gandesc ca nu e exclus ca in spatele titulaturii de huginn sa se ascunda, de fapt, o doamna. Asa ca, pentru a nu risca, de acum incolo ar fi mai bine sa ma iubesti mai mult pe mine decat pe el/ea. Mai ales ca suntem amandoi de la rasarit . Sper sa nu se supere huginn dar el/ea are , oricum, destule admiratoare.
PS2-Ai grija la fierul de calcat, sa nu ne reproseze sotul tau ca din cauza blogului i-ai ars camasa cea mai buna(iar glumesc).
Un rest de week-end cat mai frumos, tuturor. Si doamnelor de caracter, in special.
euinceput bun,dar destul de tendentios.a ne cunoaste mai bine,inseamna alunecari de teren ceea ce nu vreau sa se intample.De ce credeti ca a ajuns x sau y,in functii mai mari,ptr ca cineva a profitat de slabiciune.de ce credeti ca cineva,a luat prima mai mare tot din acelasi motiv,demonstrati cand afirmati astfel de incizii.sau doar suntem niste frustrati sau invidiosi sau prea am luat din comportamentul detinutului,caracterul acestuia.Apropo de medicul care salveaza vieti,fiti mai explicit,nu te lasa sa mai chinui sau te vindeca de tot.CEL MAI BUN MEDIC ESTE LEGISTUL NU A PRIMIT SI NU VA PRIMI NICIODATA RECLAMATII.ptr cel ce este atent sa nu arda cineva camasa,(iar glumesc)incearca si glumeste cu sotia ta,nu descalifica imaginea unei doamne,ptr ca asa se ajunge sa deveniti misogini,si chiar mai rau,ati furat un sarm feminin,BARFITI MAI RAU CA FEMEILE.sunteti niste slabanogi ce luati anabolizante!!vor aparea reactii doar de la.............
Pentru anonimul/anonima de la ora 20.07.2008, orele 08.37
Dupa cat de bulversat/ bulversata te simt si dupa cat de dezlanat ai scris, ori esti putin obosit/obosita ori esti licheluta de la care asteptam un comentariu.
Faptul ca nu ai simtul umorului (referirile mele "tendentioase" sunt niste glume nevinovate care nu scad cu nimic consideratia mea pentru doamna cu care am intrat in dialog) demonstreaza(asa spun speciaistii, medici si psihologi) ca nu esti prea inteligent/inteligenta. Ori eu tocmai la prosti constipati si obtuzi ca tine am alergie. Asa ca ori te lasi de meserie ori pui mana si -ti faci lectiile cum trebuie inainte de a mai lansa cate o prostie defetista ca cea dinainte.
Cu parteneri de dialog ca tine ma faci sa-l regret pe calaul.
Imi mai pier si timpul degeaba cu tine, in plina sarbatoare de duminica. Dumnezeu sa te aiba in paza si sa te ajute sa devii mai intelept/inteleapta.
P.S.era sa uit.ce va face sa credeti ca ati devenit mai interesant,atribuindu-mi acele cuvinte,si ca subiectul deschis are ceva relevanta asa de interesanta?cred ca este in dumneata si ceva narcisism.se vindeca greu din cate am auzit.vedeti ca e canicula,mai putina apa la moara.
ONOAREA MEA DE LUCRATOR este direct proportionala cu efortul meu pentru a fi un adevarat profesionist in ceea ce fac ,respectul se cistiga nu se impune cu gradul sau functia ,daca ma straduiesc sa fiu la curent cu specificul profesiei mele, cu noutatile, daca ma comport uman cu ppl, daca ma straduiesc sa fiu un om intre oameni, daca las loc de buna ziua intotdeauna ,daca las cezarului ce este al cezarului , daca comportamentul meu este corect si cu detinutul si cu seful sau colegul meu ,daca linistea constiintei mele este mai presus de orice atinci pot sa fiu mindru de profesia mea
pentru anonim de la 8,37.
Nu-i mai jicni ,dai dovada ca nu esti cu nimic mai buna/bun decit marea majoritate si de fapt te desconspiri prin faptul ca vrei dovezi la prime ,stii foarte bine cum se dau primele dar nu vrei sa recunosti in sinea ta (ce calitate oi avea dintre cei rau vazuti) si mai bine lasa-ne decit sa vii cu comentarii de tot rasul.Tot omul are ceva pe suflet,dar noi cei corecti avem in plus si lichele ca voi.Iar cind scrii citeste-ti textul.Mie una mi-a luat putin timp sa inteleg ce vrei sa spui si nu ca as fi batuta in cap.Corpul uman este cel mai complex si nu pot exista medici care sa nu aiba reclamatii ca de altfel si sefii nostri,dar trebuie sa stii sa apreciezi o critica atunci cind cu adevarat ti se cuvine si cind stii ca ai gresit si sa ripostezi cind situatia o impune.Nu sa fii invatata sa ti se spuna tot timpul ca ai dreptate,nu stiu de ce....Stii cel mai bine ar fi sa ne lasi.Plictisitu s-a corectat cind a spus ca a fost vorba de o neintelegere,asa ca faci parte din pers. pe care tocmai nu le agreeaza,si are dreptate in ce scrie in privinta voastra.Nu-i mai face in tot felul,ca nu esti mai presus de ei,aducind tot felul de calomnii.Stiu tipa la noi care a dat si in stinga si in dreapta (stii tu cu ce) si indiferent cine a fost la conducere i-a fost bine,a luat salarii de merit anual si prime grase si mai ales te sfideaza tot timpul.Unde mai pui ca sotia unuia dintre cei cazuti in plasa ne este si ea colega.Sunt satula de pers. ca voi.
Vezi-ti de treaba ta si lasa-ne .Pa.
P.S.
Pentru unele ca voi suntem catalogate
la fel.Si daca te simti nu mai posta,si nu mai ridica ochii din pamint.Macar atit.
theo esti tare ,mi-a placut la culme comentariul tau.
Acum...huginn... te admir mult,dar,satisface-mi o curiozitate,esti barbat? sau femeie?.Nu te dai de gol prin asta,sa stiu macar ce admir.Ai vazut ca sunt discutii pe tema asta.Daca eu sunt femeie sa nu cad in alta extrema admirindu-te pe tine.Si as fi de altfel foarte dezamagita sa aflu ca esti femeie.Dar fii sincer/a.
pentru anonim 23.07.2008 11:14:00
Este o curiozitate pe care n-am să v-o satisfac. Ce pot să vă spun e că disputele de gen nu mă pasionează foarte tare. Nu cred în stereotipuri de gen, rasă, religie, condiţiei socială după cum nu sunt de acord nici cu discriminările asociate acestora, indiferent de forma de manifestare.
imi pare rau huginn,nu am vrut sa te supar.Nu am facut discriminari,eram curioasa totusi.Caracteristic femeilor,nu?
pentru inteleptul,plictisitu' ce inseamna ?"ora 20.0702008, orele 08.37" sa inteleg cumva ca d.ta esti cel bulversat?cat ptr anonim 10:49 si 10:51,sa nu uitam ca si Maria Magdalena a fost mult timp catalogata o prostituata,o desfranata etc.vi si sustii ca esti un caracter vertical,ca altele,s-au culcat cu sefii si au ajuns,sau o duc,bine,iar voi sarmanele atata va spetiti ,si va omorati de parca voi a-ti schimba asternuturile,din care ,oare,se mai ridica tarfele alea.noroc ca postati aici pe blog,voi cei"cinstiti" "cinstite",care numai cu capul sus stati,si cu ochii dupa sefi,ca poate intr-o zi vine si randul vostru...la pat.pentru tine in mod special si ptr inteleptul de plictisitu de el,am vrut sa continui acest comentariu,cu sau fara voia ta,care chiar deloc nu ma intereseaza,nici a constipatului care face monolog in baie cu lex-ul si apoi vine si isi lasa(pierde)IQ-ul pe pagina asta nevinovata.chiar ma obligati sa va spun ca sunt un fost detinut de la Rahova,si sunt eliberat de 3 luni.in cei 4 ani morti in detentia voastra imputita intai de voi,apoi de cei din ANP,nu simt ca am fost reeducat,dat util societatii,pentru ca nici voi nu sunteti utili societatii.DE CE?este prima data cand am gresit,dar de la voi nu am avut ce sa invat.uitati-va la voi,o adunatura care mormaie aici pe blog,fiecare se da mai destept ca celalalt,precum detinutii in plimbatoare.discutii ilare,defaimatoare.mizerabile,cum vreti sa educati voi pe cineva,mai intai educati-va pe voi,copiii vostrii,nu mai radeti de colegii vostrii care sunt pedepsiti poate tot ptr voi,nu-i mai barfiti la detinuti ce mananca ala seara in comparatie cu tine,nu mai duceti tigari,cafele de pe sectia barbati pe sectia femei sau invers sa stati voi linistiti si sa dormiti noptile ca sunteti platiti din banii famililor noastre si a altor contribuabili,ni mai duceti telefoane mobile la detinuti si cartele sim de la familile acestora contra unor sume de bani,nu mai duceti rujuri si farduri si parfumuri fine la detinute sa le aratati voi cine sunteti si din ce ranguri de 2 bani proveniti,vedeti-va de ratele voastre pe viata,de halul in care umblat imbracati slinosi in fata noastra,si vreti sa va ascule detinutul cand toti stiu ca aruncati cu noroi si pe acest blog unul in celalalt.RUSINE SA VA FIE!!va purtati ca niste analfabeti,injurati mai rau decat detinutii,chiar voi intre voi.astea ar trebui sa postati si sa va criticati,nu altceva.voi uitati in ce lume traim cu toti,in ce tara traim cu toti,si ati uita ca trebuie sa ne ducem crucea,dar daca gasesti unul mai slab ca tine de ce nu...sa ti-o duca si tie ca-i faci tu plata candva sau aici il denigrezi.RESPECT PENTRU THEO SI COMENTARIUL LUI,POATE E ANGAJAT DUPA 2003,SI ARE O ALTA MENTALITATE,NU MUCEGAITA CA A VOASTRA.puteti sa veniti cu tot felul de comentarii si replici va cunosc si ma lasa rece.voi sfintelor care ati facut sex cu hotii pe Dej,pe Colibasi,Rahova si asi mai putea continua dar ma feresc de copii vostrii si de sotii vostrii care tin la imaginea voastra.si voi mai posta in continuare poate i se face rau militiencei de la 10:49,10:51,si cu riscul ca plictisitu'va disparea dintre noi forever,ptr ca e constipat,si isi va da drumul intai ii va pleca "capul" apoi restul.SI TOT RESPECTUL PTR COLEGII VOSTRII CARE NU-SI PIERD TIMPUL CU PROSTIILE VOASTRE AICI!DACA VA INTERESEAZA,IN PARNAIE AM AUZIT CA POATE POSTA CINE VREA AICI,E GRATIS,ASTA VA PLACE VOUA!!!
stii ceva dle hot,hotul tot hot ramine,indiferent cit l-ai reeduca,nu pot crede ca ai postat mai sus atita timp cit nu aveai nimic de ascuns,ca esti o pers. care a facut puscarie.Ma lasa rece ce spui tu si nu ma supara,fac pe sectia femei de mult timp si nu am nici cea mai vaga idee de cearceafurile la care faci referire sau altceva.Nu lucrez nici la Rahova si nici pe unde insinuezi tu.De minciunile si imbirligaturile voastre sunt satula.Lasa-ne ,sau mai vino pe la puscarie daca vrei,noi tot aici vom fi si colegii trebuie sa aibe si materie prima ca sa-si ia salariu.Nu inteleg de ce autorii blogului ti-au postat aberatiile.
plec de la ideea,ca cineva scria mai sus pe aceasta pagina ca"lucreaza"in groapa de gunoi a societatii,dar sunt convins de faptul,ca el nu stie unde traieste.si pot spune ca de acolo face si el parte,din societate.gandind asa d.le draga nu stiu ce cauti sa-i reeduci pe cei ce incalca legea,ptr ca nu o cunosc,comparativ cu altii stiti si voi.ptr anonim de la ora 09:07 din 27.07.2008,iti repet inca o data ca e prima oara cand am calcat in puscarie,ma crezi sau nu treaba dumneata,iar acum ma faci sa-ti dau dreptate hotul tot hot ramane daca iau in calcul anii1990-2000,cand voi gaborii de parnaie mancati din pachetele detinutilor,luati mita ptr 1 ora de vizita in plus intre detinut si familie si daca mai exista si un contact sexual intre acestia pretul era 200 marci.te mira faptul ca administratorul blogului mi-a postat niste cuvinte si propozitii adevarate,poate ca nu stia la aceea vreme ce era in penitenciarele romanesti,dar diferenta mare nu e nici acum.nu trebuia sa te ofensezi nu ti-a avut nimeni treaba dar poate ca am atins cum dealtfel am si vrut coarda sensibila.poti sa ai si o mie de ani in puscarie daca tot prosti iesiti la pensie.cum vrei sa spui ca esti utila sistemului cand nici aici,nici acum ca sunt o persoana libera ca toata lumea tu nu-mi permiti sa postez aici,nu te vezi cat de inhibata esti in doctrina prosteasca a sefilor tai?niste fosile comuniste care dupa revolutie le-a ascuns iliescu in puscarii.nu te supara ca-ti spun dar am gasit gardieni tineri si ofiteri care pri modul in care au vorbit cu mine,CAND AM AVUT MAI MARE NEVOIE mi-am dat seama ca,creionul chimic a inceput sa dispara din mainile voastre.daca tu nu esti in stare de alceva ,sau te-ai plafonat doar atat ai invatat sa faci,si ti se termina viata batand gratile dimineata si seara,cu ciocanul de lemn,mie mila de tine,dar nu amesteca si alti colegi de ai tai in oala ta.nu stiu ce te-a apucat sa scrii unde lucrezi,te-a intrebat cineva?cat despre cearsafuri fata draga nu imi amintesc sa-ti fi imputat dumitale acest lucru,si nici nu eram curios pe ce sectie!!!dar inca o data se vede cine va conduce si ca hotii vi-au spalat creierele in loc sa fie invers.cu o astfel de gandire nici pe sectie nu v-as tine pe multi dintre voi.imi vine si acum sa rad,am fost dus la policlinica,eram deja sistem deschis,gardianului ii era rusine sa-mi puna catusele ptr ca stia ca era o aberatie,am cerut sa mi se trimita telefonul din penitenciar,urma sa fiu internat vreo 4 zile in spital,iar directorul de la puscarie a zis ca nu am voie cu el in spital.la 3 zile am cerut sa fiu transferat la Rahova,de unde m-am si eliberat,nu numai de mandat dar si de fabrica de prostie.D.LE ADMINISTRATOR CE PARERE AVETI?NU VA INVINOVATESC PE D.V, NU AM NICI UN DREPT IN A FACE ASTA,DAR DATI-VA SI D.V O PARERE LA UNA DIN PROBLEMELE PE CARE LE DEMASCATI ZILNIC PE BLOG.daca va simtiti lezat in a-mi raspunde,ptr ca am facut 4 ani puscarie ptr evaziune,fals si uz de fals sub semnatura privata,imi asum orice critica,ptr ca asta am invatat in acel loc,sa-mi ASUM RASPUNDEREA,lucru ce gardienii si mai marii lor au invatat sa fuga,sau cauta sageti.era sa uit,d.na draga,sper ca nu i te adresezi sa copilului cu cuvinte din parnaie ,ca vad ca aici le folosesti,sau din placere.....CU TOT RESPECTUL prisonBREAKESCAPE!!!@@
Trimiteți un comentariu