"Prison officer" contra "Polizia penitenziaria"?
- Lucrator de penitenciare sau politist de penitenciare?
- Functionar public ori functionar cu statut special?
- Gardian versus agent?
In cadrul procesului de elaborare a Proiectului de modificare (prin ordonanta de urgenta sau lege) a Legii nr. 293 din 2004 republicata - statutul nostru, unul dintre principalele aspecte asupra caruia trebuie sa ne hotaram este daca se pastreaza denumirile existente ale administratiei penitenciare si personalului sau este momentul unei schimbari radicale, bineinteles daca aceasta va fi agreata de executiv/legislativ in functie de actul normativ prin care se va aproba.
Multi dintre noi isi doresc denumirea de politist de penitenciare.
Altii sunt neinteresati de modul in care sunt identificati dar sunt foarte atenti la drepturi, obligatii si interdictii apreciind ca aceea este o directie importanta de actiune.
- Va fi benefica pentru personal schimbarea denumirii in Politie penitenciara?
- Ce efect a avut schimbarea denumirii gardienilor publici in politie comunitara/locala?
Este dorinta noastra de a ne denumi politisti, o simpla nostalgie?
In trecut penitenciarele au oscilat intre ministerul de interne si de justitie. Uniformele semanau, majoritatea dintre noi ar fi preferat sa fie considerati politisti, macar la prima vedere. Nu era usor sa te prezinti - subofiter lin penitenciar. Greutatea denumirii de politist era alta si implicit nivelul de respect pe care il inspira.
Care ar fi modelele de urmat? Marea Britanie are ofiteri de penitenciare, Italia are diferite grade in cadrul Politiei Penitenciare, majoritatea statelor europene au sisteme penitenciare denumite distinct, nu ca Politie. Anumite organizatii vor considera in mod cert ca denumirea de Politie penitenciara sugereaza exclusiv opresiune si coercitie, cu efect negativ asupra perceptiei drepturilor omului si a respectarii acestora in penitenciare.
Este drept ca in prezent denumirea de „functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciare” este mai mult o definitie decat o denumire a unei categorii de salariati.
Putem schimba asta dar trebuie sa fim siguri ca ne facem un bine si ca reversul nu ne va surprinde.
De remarcat ca denumirea de Politie deschide si o cutie a Pandorei si anume aceea a restrictiilor care se pot aplica (asa cum prevad anumite conventii internationale) fortelor armate si politienesti in privinta dreptului de declansa conflicte de munca, de exemplu. Restrictiile nu sunt obligatorii, dar sunt permise.
O dezbatere publica a acestui subiect a fost initiata pe site-ul SNLP (www.snlp.ro)
Puteti sa va exprimati personal opinia aici
66 comentarii:
Politist penitenciar e O.K. Politia e o forta de opresiune? Ce prostie! S-au dus vremurile alea. Acum, politia a evoluat, se preocupa si de prevenire, are multe departamente, e mai complexa. Tu spui politist si te gandesti la militian. Poate ca nu ar strica sa evolueze si atitudinea ta.
Sistemul penitenciar italian e foarte bine pus la punct. Denumirea de politist impune respect, cea de lucrator indeamna la folosire, iar fpss genereaza dispret public. Gardian nu vrea nimeni sa se numeasca.
Imi pare rau. Nu tin nici cu Ursu (care a fost ministru de interne) si nici cu Vulpea (de la doi si un sfert). Nici macar cu Nea Nelu al nostru. Mi se pare stupida denumirea de politist de penitenciare. Ce e aia politist si ce e aia puscarie ?Ce sa faca politistul in puscarie ?Sa apere ordinea si linistea publica ?Sa dea amenzi pentru depasirea vitezei ?In afara de Italia, la care va raportati numai atunci cand va convine, mai puteti da un exemplu de alta tara din Europa in care exista aceasta denumire ?V-ati gandit la efectul acestei denumiri asupra psihicului ppl-ului care trebuie ocrotit ca o floricica rara, de pestera?Ce efect va avea aceasta denumire asupra opiniei publice, asupra comportamentului lucratorului de penitenciare insuficient rupt de aspiratiile militarizante ale comunismului cu fata umana, de care inca nu ne-am rupt suficient ?Ce fel de societate, ce fel de lucrator nou vrem sa cladim ?Unul cu sapca, vipusca, ordonanta si biciusca ?La ce ne foloseste denumirea si sapca cu arc de politist ?In plus, Curtea Constitutionala este la un milimetru de a anula drepturile politistilor adevarati, unul dintre acestea este dreptul la greva. La picior, arm !
@ politistii adevarati n-au avut niciodata posibilitatea de a declansa conflicte de munca si, in consecinta, de a declara greva. Drept urmare Curtea Constitutionala nu are ce anula.
Extras pe single de pe site-ul oficial al politistilor romani adevarati, cu fata umana, prolex.ro :"Cum politistii sunt salariati, dreptul la greva este garantat, statutul politistului trebuie doar sa reglementeze conditiile si limitele exercitarii dreptului la greva, nu restrangerea acestuia...". Pentru lupta, culcat !
@ 06.04.2010, 07:41:00
Nu confundati si dumneavostra opinia sau nazuinta cu legea. Acolo scrie ce si cum.
@ 06.04.2010, 07:41:00
:) in ceea ce priveste comenzile săvârșitoare simțiți-vă pe loc repaus.
Identitatea unui grup profesional se construieşte pe conţinut, nu pe formă. Simbolurile profesionale (denumire, embleme, uniformă etc) sunt deosebit de importante, numai că ele ar trebui să fie consecinţa unor moduri de acţiune şi de gândire unitare, ceea ce nu e cazul la noi.
În cadrul sistemului penitenciar, nici măcar subgrupurile profesionale ( "reeducarea" fiind exemplul cel mai elocvent) nu reuşesc să îşi construiască o identitate solidă.
"Prison officer" sau "poliţist penitenciar" capătă valoare de simbol, în măsura în care lucrătorii îşi internalizează denumirile respective, se identifică cu ele, înţeleg şi acceptă conţinutul meseriei lor, cum s-ar numi ea.
Dezbaterea publică ar trebui să pornească nu de la "cum vreţi să vă numiţi?", ci de la "ce simbolizează pentru dumneavoastră munca de penitenciar?", "ce credeţi că putem oferi comunităţii?", "cum aţi vrea să fiţi perceput de către societate?" ş.a.m.d
Simbolurile apar de la sine dacă ne înţelegem menirea. Altfel, "formele fără fond" ne vor domina la nesfârşit.
Forma este cea care contine fondul. Fără formă, fondul se scurge neglijent. Reluăm la nefârsit teoria formelor fără fond? Să stabilim o formă inteligentă si să punem în ea fond. Dacă nu, ce vom face? Vom astepta până când vom fi minunati si apoi ne vom pune o denumire? Unui copil i se alege un nume la nastere si apoi se dezvoltă. Cum ar fi să asteptăm până va ajunge matur si abia apoi să-l numim? Si asa am crescut urât si ne-au hidosit toate cele pe care le-au făcut înaintasii nostri în ale meseriei si pe care le-am continuat noi. Să scăpăm de fepeseseală si să ne concepem o identitate pe care să o umplem cu fond. Din păcate, forma e cea mai usor de stabilit, dar cea mai prost concepută. În plus, am păcătuit oprindu-ne la ea. Putem învăta din greseli.
In sfarsit, chiar daca aceasta idee s-a ivit din neant, nu fara un oarecare interes obscur, si este ca in bancul cu tichia, propun sa se faca un sondaj de opinie pe baze reprezentative in randul fpss. Majoritatea va decide. In caz de echilibru, sa nu spunem egalitate, va decide Nea Nelu. Eventual, Parlamentul, adica poporul liber. Oricum va decide Parlamentul, sa zicem. Atunci, noi ce am mai comenta daca ar decide altii in locul nostru ?Asadar, pentru onor la stanga, cu ocolire la dreapta, pas de defilare, mars !
Asa e, Si totusi. POLITIST PENITENCIAR sa ne fie numele, forma si simbolul!
nu o denumire impune respect.poate frica de puscarie mai sperie pe unii.respectul ar trebui sa fie fata de lege.sunt unii care spera sa fie denumiti politisti ca sa mai faca putina circulatie sau sa mearga moca,cu transportul in comun.ce conteaza cum va fi titulatura cand lumea te va denumi in continuare gardian?daca ii spui cuiva ca lucrezi la puscarie te va intreba daca esti gardian nu va spune daca esti agent sau altceva.
Nu trebuie să raportăm sistemul romînesc la cel Italian, ca şi fonduri de finanţare ca şi fonduri umane şi ca şi mentalitate,de ce nu?Noi, abia rezistăm cu puterea noastră de subfinanţare, lipsei de personal, metodologiei prost aplicate, ŞI vrem să aducem penitenciarele romîneşti la aceeaşi formă cu cea a Uniunii Europene, aşa cum numele de poliţist impune respect la Italienii, la noi, dacă te duci să scoţi la muncă un ppl NU vrea, nu ai ce-i face , că la muncă forţată nu poţi să-l scoţi, că intri la nerespecterea demnităţii umane.Dacă tot se vorbeşte de scimburi de experienţă trimiteţi din agengţii de pe secţii la scimburi, apoi aflaţi valenţele fiecăruia , ideile, impresiile, că la scimburi de experienţă pleacă tot şefii şi nu aplică normele la nivelul sistemului romînesc actual.Dacă îţi iasă 3 libere într-o lună, domnilor directori cum poţi să dai liberele, dacă nu le dai decît pe timp de noapte?, veţi spune în funcţie de necesităţile unităţii,tu eşti programat pe 01 ale luni şi vine altu, care nu e programat, vă întreb tot de necesităţile unităţii e vorba.?!!!!!!!!! Pentru a aplica o idee, un modul trebuie întîi să pregătiţi psihologic oamenii şi apoi să puneţi ideile în aplicare să calculaţi cum e mai bine să funcţioneze şi apoi să discutaţi. Evorba de implementarea ideilor la nivel de grup, trimiteţi de la fiecare puşcărie cîte un agent pt scimb de experienţă şi apoi vedeţi, dacă e bine să ne raportăm la modelul iTALIAN .
Personal prefer denumirea de lucrator de penitenciare ,"lucrator" ma duce cu gandul la munca,munca l-a innobilat pe om,"politist"pentru mine suna ca si "militian";faptul ca zilnic intalnesc colegi care desi au varsta <30 gandesc ca si cei care s-au format in anii comunisti nu face dacat sa-mi accentueze dorinta de a nu fi POLITIST.
Politist de penitenciar?inbracat in uniforma cu pantofi maro si fes pe cap?cati politisti ati vazut pe strada cu fes si pantofi maro ? sa fim seriosi.
Pt. Huginn,
Sondajul este un fiasco in conditiile IP-urilor dinamice. Se va intampla la fel ca in cazul notarii in intervale de cateva minute a articolelor, cu 1 sau cu 5, dupa caz.
Nu sunt un fan al denumirii de politist penitenciar pentru fepeseseu, dar cred că avem nevoie de o identitate si că am putea, în sfârsit, să ne dăm un nume,nu o definitie. Sunt cu totul de acord cu Prisonworker, atunci când spune că avem nevoie să ne schimbăm si fondul. Oricum ne-am numi, dacă scuipăm seminte pe birou, tot niste militieni vechi rămânem. Ce mă deranjează, însă, este că avem atâtea de schimbat si, ori de câte ori se face câte o propunere de schimbare, găsim altele de schimbat. Ne apucăm de toate si nu finalizăm nimic.
Să ne îngrijim, dragi prieteni, de formă, dar să ne îmbunătăţim si fondul, că avem de unde. Nu una în detrimentul celeilalte, ci una sustinând-o pe surata ei.
Mai bine să se dea lege să n-avem mentalitate de ”milițian”! Părerea mea....
29 - 23, hai sa fim seriosi! Singura cifra reala e aia cu 4 nehotarati! Pana scriu comentariul va fi 31 - 23.
Oameni buni, militieni, politisti sau simpli lucratori. Propun o noua tema de discutie, dupa ce se va raci aceasta. In cateva zile se va publica in M.Of. noul Regulament care il va inlocui pe cel privind organizarea şi executarea serviciului de pază, escortare şi supraveghere a deţinuţilor din penitenciare, aprobat prin Ordinul ministrului de interne nr. 01022 din 15.09.1977, adica :" Regulamentul privind siguranţa locurilor de deţinere din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor ", document de
o importanta capitala. Veti vedea ca o sa va treaca de urgenta cheful de sapca atunci cand veti lua la cunostinta de prevederile respective. Daca nu aveti documentul la dispozitie ii priopun d-lui Huginn sa se aplece macar asupra referatului de aprobare inaintat ministrului. Veti avea mari sorpressa. Sau , ma rog, nu stiu cum se spune in italiana la "bucurii".
Denumirii de politist de penitenciar implica si o anume prestanta. Marea parte dintre colegii ( ofiteri si agenti)sunt sub nivelul mediocritatii. Cred ca este indicat sa ne numim gardieni sau paznici. Cand eliminam mediocritatea si subiectivismul atunci avem dreptul sa solicitam schimbarea legii.
Daca consulti un DEX. si vezi ce inseamna LUCRATOR,iti dai seama de mintea bolnava a celui sau a celora care au "inventat" atat de dispretuita "functie "de Lucrator de Penitenciare...!!!
Probabil pt. mintea lor "elevata" penitenciarele sunt un fel de aprozare...?!!!
O palma data conducerii A.N.P-ului
care acum are ocazia sa indrepte greseala si sa demonstreze ca denumirea de POLITIST de PENITENCIARE =RESPECT fata de L.P.
Daca nu ma-nsel parca (inca) mai exista acea sectie-Penitenciare
din cadrul Academiei de...POLITIE!
P.S D-le HUGINN se pare ca mai sunt "elevati"carora le place MUNCA ...aceea...care-i "innobileza"... Pacat ca n-au inteles nimic din ceea ce incercati sa faceti pt...L.P& F.P cu Statut Special.
Pentru Patrick,
De ce se numeşte SNLP Sindicatul Naţional al Lucrătorilor de Penitenciare şi care a fost raţiunea pentru care s-a ales această denumire la vremea respectivă?
Aştia cu IP-ul dinamic, aveţi grijă să nu depăşiţi numărul vizitatorilor. Sfidaţi orice regulă a statisticii!
Stimati colegi,
In cele 22 de comentarii nu ati facut altceva decat sa bateti apa in piua si uitati esenta adevarata a tuturor problemelor noastre: legea in sine,legislatia de punere in vigoare a acesteia!
Dupa 20 de ani de asa zisa democratie, sistemul penitenciar a devenit o adevarata hazna,duhnind de interesele si infantilismul capacitatilor manageriale a celor care ne conduc! 20 de ani le-au trebuit sa scoata un regulament de paza; 20 de ani- pentru o lege modificata cand interesele unora au avut nevoie de o acoperire legala;20 de ani de organizari, reorganizari,directori, directorasi, spioni si spionei care au folosit ca rampa de lansare acest sistem pentru reusitele lor personale!
Mi se rupe daca sunt politist, gardian, lucrator ,daca sunt acoperit de o lege dreapta, aplicata in interesul tuturor.
N u mi se rupe cand vad ca, o haita pestrita numita consiliu de conducere ,isi face propriile motivatii pt a lua 50%. Nu mi se rupe cand unii au abonamente anuale la salarii de merit si sporuri de excelenta, in timp ce altii trag in jug de ani de zile in adevaratul mediu penitenciar!
Nu mi se rupe, cand stiu si ii cunosc pe acesti emanati ai sistemului,(le cunosc capacitatile si nazuintele de a-si atinge scopurile personale), cum isi bat joc de munca ta,de corectitudinea ta, de stradaniile tale de a-ti face treaba cat mai bine!
Mi se rupe ca ma voi numi, politist,gardian! poate sa imi spuna oricum cred ei de cuviinta,dar sa fiu si eu ,,vazut,, , recunoscut pt ceea ce fac! Sa imi fie aparate drepturile atatea cate sunt! atat!
In rest,numai de bine!
@21.32
Tocmai de aceea ne merge asa si orice idee se duce de rapa: pentru ca exista unii ca tine, unii carora li se rupe. Du-te si lasa sa ti se rupa la alta masa, ca pe aici ne-ai plictisit. Despre ce ai scris tu am vorbit zilnic. Acum ne referim la altceva, dar nu bati apa in piua,vorba ta.
La ce ne foloseste daca ne orientam asupra unei denumiri? Daca dezbatem teoria formelor fara fond?
Credeti ca oamenii forme o sa priceapa ceva? Ca se va schimba ceva? Vom deveni mai buni, mai preocupati de ceea ce facem?
Chestii exterioare...E drept, avem nevoie de stimulari externe. Pentru ca suntem goi pe dinauntru.
politia penitenciara este mai apropiat de ceea ce facem noi
@22.33
Si stimularea exterioara consta in faptul ca se dezbate sau in faptul ca iti spui si tu parerea?
Ar fi cu adevarat frumos si interesant sa ne numim politisti.
@22.59
Daca asta numesti tu dezbatere, atunci, ok, mi-am spus si eu parerea.
Pt.22:33
Daca ne orientam asupra unei denumiri,pe langa perceptia exterioara,ramane si telul:tindem spre ceea ce pretinzi ca nu suntem!
Sau tindem spre un model, spre un statut.
Când am vorbit de întrebarea "Ce putem oferi societăţii, ca serviciu public?" m-am gândit la mentalitatea noastră.
Noi vrem să fim respectaţi! Pentru asta ne-am schimba denumiri, am face imagine colorată la nesfârşit, orice numai să fim respectaţi.
Va trebui însă să ne aducem aminte la un moment dat că suntem instituţie publică şi că ar trebui să oferim un serviciu public. Când vom reuşi să facem asta în mod profesionist, poate vom beneficia şi de mai mult respect.
Referitor la copilul care trebuie botezat, cunosc cazuri în istorie când lideri grandomani au invetat ideologii, slogane, drapele, apoi au racolat teoreticieni sau au distorsionat lucrări pentru a le umple cu fond. Şi le-au umplut.
Simplitatea lozincii a fost cheia succesului lor. "De la fiecare după posibilităţi, fiecăruia după nevoi" sau "Munca te eliberează" sunt doar câteva dintre ele.
Eu nu exclud ca variantă "poliţist penitenciar", dar nu cred că un simbol organizaţional trebuie hotărât repede, precum un botez. Botezul se face la 6 sătpămâni. Uneori se mai şi amână, mai ales în familii mixte, unde cei apropiaţi de ideea de "poliţist" trăiesc în concubinaj cu cei apropiaţi de ideea de "ofiţer de probaţiune".
Nu se potriveste titulatura de "politie" cu ceea ce fac educatorii, psihologii si asistentii sociali in penitenciare. Ar fi prea mare umbra peste nobila lor munca.
Sunt de acord că respectul ni-l câstigăm prin profesionalism. Din punctul ăsta de vedere, nu cred că suntem inferiori politistilor, doar că noi suntem mai putin vizibili (bine, ăsta poate fi si un avantaj). Din anumite puncte de vedere, sistemul penitenciar este superior politiei.
În ceea ce priveste metafora cu dictatorii, cred că e cam fortată. Tiranii nu sunt singurii care au inventat simboluri. Se întâmplă si în democratie.
Referitor la copilul care urmează să fie botezat, eu cred că fizic e deja mare. Vrei să-l lăsăm să intre la Spiru si abia apoi să-i dăm un nume? :)) Ca să nu mai vorbim despre faptul că, desi este botezat după 6 săptămâni, numele îi este ales înainte de nastere si este scris pe certificat imediat după nastere.
Să mai stăm, să mai asteptăm! Nu-i asa? Parcă am mai citit asta si acum câteva luni. Oricum, nu făceam decât să dezbatem.
Cred că o denumire scurtă, semnificativă pentru ceea ce facem si acceptată de cei mai multi colegi, oricare ar fi ea, nu poate fi decât utilă.
Cred ca este momentul sa tragem si o concluzie. De aceea nu se fac referendumuri pentru orice. Ba chiar, punandu-se in discutie unele institutii, s-ar putea pune in pericol apartenenta tarii la unele structuri (ex.UE) sau, mai grav, insasi democratia. Probabil ca daca astazi s-ar face un Mare Sondaj National, ori un referendum legal, si s-ar pune una din intrebarile :"Doriti introducerea pedepsei cu moartea ?", "Doriti sa se revina la raportul intre salarii din 1989, luna decembrie ?", "Doriti sa se desfiinteze si Senatul, pentru economie, si sa se infiinteze Marea Adunare Nationala, cu voluntari ?", "Doriti ca toata lumea sa munceasca la stat, sa fie bugetara ?", "Doriti cate 50 000 de euro pentru fiecare cetatean prin valorificarea patrimoniului statului ?", "Doriti reinfiintarea Partidului Comunist ?", "Doriti cartela de alimente, doriti cate o sapca de politisr si un covrig, gratis ?" s-ar raspunde in proportie covarsitoare cu DA. Un DA mai mare decat toate realizarile noastre postrevolutionare. Succes pe ramura. Poporul a decis. Vrem o noua forma de politist. Politistul penitenciar. Sincer sa fiu, mie mi-ar fi placut mai mult denumirea de "şerif". Am si eu melancoliile mele. Nu mi-o luati in nume de rau. Am onoarea sa va salut !Hough !
Ai dreptate, Şi totuşi.
Simbolurile există şi în democraţie şi, aşa cum am spus, sunt foarte importante. Deosebirea dintre dictatori şi gânditori este însă esenţială. Simbolurile dictatorilor preced ideologia, în timp ce gânditorii extrag simbolurile din aceasta.
@05.08
Sa inteleg ca sunt bune doar sondajele care ne plac? Daca oamenii sunt de acord cu noi, sunt inteligenti si profesionisti, daca nu, sunt "stupid people". E drept ca nu se pot face referendumuri pentru orice, dar aici era vorba doar sa fie intrebati oamenii ce cred despre o eventuala noua denumire. Daca parerile lor nu coincid cu ale noastre, singure inteligente, fenomenale, exacerbate convingeri, dam cu piciorul la tot si il chemam pe admin sa mai scrie o aroganta.
Cred că ar trebui să facem diferent între gânditori si cei care au ruminatii intelectuale.
Aici s-a propus ceva si suntem chemati să ne spunem părerea. Ce legătură au dictatorii cu asta? E gresit sau interzis să ne căutăm o denumire? Trebuie să o acceptăm pe cea impusă? Parcă acum găsesc o legătură cu dictatura, dar în sens invers.
@ Prisonworker
Asta e diferenta dintre dictatori si gânditori? Eu credeam că sunt diferente mult mai de substantă. Sau căutăm doar diferentele de formă? :)
STIMABILE,
Daca vi-am "atins" anonimul serif dela 05:08:00 nu-mi cer scuze.Ca nu doriti publicarea unu nevinovat articol poate sa insemne,ca,"seriful" anonim sunteti chiar dv.???!!! Am zis!
TRAIASCA POLITIA PENITENCIARA!
P.S EU nu-mi doresc o sapca de politist fiindca e destul de grea casca mea de inginer pe care sunt obligat s-o port la servici...
E simpatic baiatul asta "si totusi".
Spune cu nu e un fan al denumirii politist penitenciar, dar blogul lui este "politistu".
Urla si trambiteaza pe blogul lui de dorul unei dezbateri argumentate, dar nu vad nicaieri un argument adus de dansul, de genul: da, vreau sa ma numesc politist penitenciar pentru ca..........., sau nu vreau sa ma numesc asa, pentru ca .............., sau vreau sa ma numesc altfel, de ex. ............, pentru ca...........
Totusi, cum vrei sa te perceapa societatea "si totusi"?
e o chestie de demnitate, politia penitenciara ar schimba fata acestui sistem
politie, politie comunitara, politie de frontiera, politie militara, politie financiara...de ce nu si politia penitenciara
"Acum, mai mult decât oricând în cei 10 ani de când sunt eu în sistem, simt că suntem în pericol, că ne paşte o dictatură „la limita legii”. Să luăm atitudine! Legea e de partea noastră. La fel şi dreptatea, la fel şi bunul simţ."
Si totusi, Republica Penitenciara - 23 iunie, 2009
@ 12.13
Multumesc pentru grija pe care mi-o porti. :) Denumirea blogului a venit în urma unui articol scris pe Penifest, articol referitor la identitatea profesională. Foarte multe dintre comentariile postate acolo au arătat că oamenii sunt dornici să ne numim politie penitenciară. Fără să fiu un "fan" al acestei idei, am considerat-o ca fiind OK, din moment ce oamenii preferă această denumire.
Dacă ne vom numi politisti de penitenciare sau altcumva, e mai putin important. Ceea ce contează cu adevărat e ca decidentii să tină cont de ceea ce-si doresc oamenii. Se tot spune că nu e timpul să ne dorim o denumire care să ne caracterizeze, că mai întâi să ne civilizăm si apoi să cerem un nume demn. Fată de ideile de amânare sau de neimplicare în acest demers am luat atitudine si am adus argumente.
Să ne numim oricum, dar să ne idetificăm cu această denumire. Avem acest drept si nimeni nu ar trebui să ni-l anuleze.
Cu simpatie, S.T.:)
@ Prisonworker
:)
Urmariti cresterea vizitatorilor, ...pardon a Ip - urilor de pe luni pe marti:
http://stat.trafic.ro/stat/penifestblogspot/vizitatori/zi
Cred ca pentru un om, care are o diploma autentica, cu care se poate descurca oriunde si oricand, e mai putin important cum ne numim. Daca am ales sistemul penitenciar doar pentru ca altceva nu am gasit, atunci e clara frustrarea. Aceste decizii fortate ne vor urmari toata viata. POATE AU DECIS SI DECID ALTII PENTRU NOI SAU POATE DECIDEM FORTATI DE IMPREJURARI.
Prisonworker, ti-ar sta bine la ANP, in locul domnului Bala. Asa, poate vei avea si tu avantajele pe care le are si le-a avut el.
Dacă nu ne convine ce cred oamenii, spunem că s-au trucat alegerile, că oamenii nu merită să fie întrebati sau că un tiran ascuns amenintă democratia.
Pentru o identitate sociala,perfect, politist penitenciar.Unii s-au ascuns pana acum dupa acest mizerabil echipament,de "maine"cand poate societatea,posturile tv. ne vor spune politisti "penitenciari"vor fi si mai plini de sine(ei).
DACA DETINUTULUI I S-A ATRIBUIT,DUPA MULTE LUPTE,INTRE SINDICATUL DETINUTILOR SI PARLAMENT,DENUMIREA DE -PERSOANA PRIVATA DE LIBERTATE- DE CE SA NU NE SPUNA SI NOUA POLITIST PENITENCIAR???
@ 07.04.2010, 17:08:00
Da, si? Pentru multi, marti a fost prima zi lucratoare dupa trei zile de beutura si mancare. Pe undeva, e o crestere fireasca, datorata si curiozitatii.
Insisti putin paranoic pe o asa zisa manipulare a unui vot care are o valoare pur simbolica. Nu crezi ca exagerezi? Vocile ce-ti spun? :)
DACA TOT AM COPIAT GRADELE SA COPIEM TOT PINA LA SFIRSIT ORICUM SINTEM CU UN PAS IN URMA POLITISTILOR LA NOI NE TREBUIE 1000 DE APROBARI SA FACEM CEVA
Onorabile Si totusi, daca nu esti fan al propriei identitati, ai ales-o pentru target? Nu de alta, sa intelegem si noi, stimabile.
@ 08.04.2010, 21:02:00
Care "voi"?
@ 21.02
M-am identificat cu cei care si-au dorit să se numească într-un fel rezonabil. Alte propuneri erau destul de palide, asa că am aderat la acest început de identitate profesională. Îmi place "politie penitenciară", dar, dacă apare o idee mai bună, e binevenită. Încă nu a apărut.
@ Bobby
Ei, care, "ei". Nu stii? :)
@ Si totusi
Nu, nu stiu. Dar stiu ca aluziva virgula in plus e nedreapta si rautacioasa. Ea, aluzia.
Daca nu se vrea vreo aluzie fina, inseamna ca e doar marfa pentru Pruteanu. Ea, virgula. :)
Virgula nu e nicio aluzie, Bobby. E doar o scăpare. De fapt, mă refeream la discutia noastră mai veche. Stii tu... Cea cu vocile.
Aha, e chestia cu vocile. De ce n-ai spus asa de la inceput? Asa, da. Daca e vorba despre discutia aia, da, acum imi e clar... Dar despre ce voci vorbesti? Si care discutie? :):)
Eram convins ca le mai "comiti" si tu, Si totusi. Ce mi-e ciuda, e ca "Mos" Pruteanu e partinitor si subiectiv. La unii se face ca nu vede "offside-ul". :)
Daca nu va place politie penitenciara ce ziceti de paznici la lada de gunoi a societatii.Poate ca ne caracterizeaza mai bine.
pt. 11.04.2010, 11:45:00
Da vad ca ai ramas cu sechele mari de la chestia cu "gunoierii". Chiar atat de orgolios esti? Il stii pe ingerul care a vrut sa fie ca Dumnezeu si a fost alungat din rai? E frumoasa denumirea de politist penitenciar, numai sa devina un fetis, amice.
Trimiteți un comentariu