Powered By Blogger

Recent Posts

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

duminică, 14 martie 2010

Mediafax: Instituţiile de apărare, ordine şi siguranţă vor în continuare sistem distinct de pensii

Reprezentanţi ai MApN, MAI, SRI, SPP, STS şi SIE intenţionează să propună o serie de amendamente la Legea privind sistemul unitar de pensii publice, în cazul în care nu va fi menţinut, în ceea ce priveşte aceste categorii, sistemul actual, reglementat prin Legile 164/2001 şi 179/2004.

Intenţia este de a menţine actualul sistem de pensii pentru militari şi poliţişti fie în mod distinct, prin aplicarea în continuare a Legilor 164/2001 şi 179/2004, fie prin iniţierea unui proiect de lege care să reglementeze unitar pensiile militare de stat şi pensiile de stat ale poliţiştilor, fie prin introducerea unui capitol distinct privind pensiile de stat ale militarilor şi poliţiştilor în actualul proiect normativ.

Surse oficiale au declarat, pentru MEDIAFAX, că, în situaţia în care nu se acceptă propunerea menţinerii sistemului de pensii militare de stat şi a pensiilor de stat pentru poliţişti, vor fi formulate şi susţinute o serie de amendamente la proiectul de lege privind sistemul unitar de pensii.

Unul dintre amendamentele care ar putea fi introduse vizează modificarea articolului 54 din proiectul de lege, astfel încât, în cazul cadrelor militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, vârsta standard de pensionare să fie de 55 de ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, faţă de 60, cât este prevăzut în proiectul în forma actuală.

Concomitent va fi propusă reducerea stagiului minim de cotizare la 15 ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi, precum şi reducerea stagiului complet de cotizare la 25 de ani.

Un alt amendament avut în vedere vizează modificarea articolului 100, litera c. Potrivit proiectului actual, acesta prevede că persoanele care au desfăşurat activităţi în locuri de muncă încadrate în condiţii deosebite, condiţii speciale sau alte condiţii de muncă, potrivit legii, beneficiază de majorarea punctajelor lunare realizate în perioadele respective cu 50% şi ar urma să fie majorat la 100%.

De asemenea, este avută în vedere modificarea articolului 136(1) din proiectul de lege, astfel încât, alături de ministrul Muncii, să devină ordonatori principali de credite pentru bugetul asigurărilor sociale de stat şi ministrul Apărării, ministrul de Interne şi directorul SRI.

Totodată, iniţiatorii amenamentelor doresc să propună completarea articolului 164 cu un alineat care să prevadă că în cazul cadrelor militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale care nu pot dovedi cu acte drepturile salariale de care au beneficiat în perioadele anterioare intrării în vigoare a legii, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează un punct pentru fiecare lună de stagiu de cotizare.

De asemenea, este vizată modificarea articolului 172 (2) din proiectul de lege, astfel încât cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, înscrise la pensie începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, pentru perioadele în care au desfăşurat activitate în domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale să beneficieze de majorarea punctajelor anuale realizate în perioadele respective, în funcţie de anul ieşirii la pensie, în procentaj diferit în funcţie de anul ieşirii la pensie.

Astfel, pentru 2011, majorarea de punctaj anual realizat în sistemul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale se propune a fi de 50%, pentru 2012 - 47%, 2013 - 44%, 2014 - 41%, 2015 - 38%, 2016 - 35%, 2017 - 32%, 2018 - 29%, 2019 - 26%, 2020 - 23%, 2021 - 20%, 2022 - 17%, 2023 - 14%, 2024 - 11%, 2025 - 8%.

În prezent, sistemul pensiilor militarilor este reglementat de Legea 164/2001, iar după demilitarizarea profesiei de poliţist, sistemul pensiilor de stat pentru aceştia este reglementat prin Legea 179/2004.

Proiectul de lege privind sistemul unitar de pensii publice urmează să intre în dezbatere la Parlament, până în prezent având loc discuţii la nivelul Comisiei de muncă. (sursa: Mediafax, 14.03.2010)
***
Mai uita, după cum se vede, si presa si politica chair si sectorul de apărare ordine publică și siguranță națională de ANP, dar la Bilant ministrul a vorbit frumos.

18 comentarii:

Anonim spunea...

Multi sunt de acord cu marirea treptata a varstei de pesionare, pana in 2025, cum a fost initial in proiectul Guvernului, de la 55 la 60 de ani, atat pentru barbati cat si pentru femei. Iar trebuie sa ne aliniem la interesele celor din SRI, Armata, SIE ?Ce suntem noi ?Buni doar ca sa servim interesele meschine ale altora ?Armata a facut panarama pentru noi cand noua ne-a fost rau ?Urmariti ce se intampla in toate tarile Europei. In Spania se mareste varsta de pensionare la 67 de ani. Intrebati la cat ies gardienii la pensie in Franta, Angla, Austria, etc. Cat despre celelalte amendamente, din nou ele servesc anumite subcategorii din categoria mare a Sistemului de Aparare. Pe noi, unele dintre aceste amendamente ne-ar puitea dezavantaja. De ce nu am putea lasa o portita, astfel incat cei care se simt in putere sa mai lucreze, ba chiar inca doi ani, la cerere, asa cum este acum, in unele situatii, scris in statut Nu uitati un lucru foarte important. O sa plangeti in pumni peste cativa ani dupa ce veti iesi la pensie. Prin modul de calcul al punctului de pensie, salariul mediu in economie se va departa de pensie intr-un ritm foarte alert, te vei trezi ca pensia nu va mai insemna nimic pe langa un salariu chiar modest. Fiecare are interesele sale in acest sistem si cauta sa ne bage si pe noi in sac, acolo, sa facem scandal alaturi de armata si altii. Sindicatele noastre trebuie sa isi apere interesele lor , particulare.

Anonim spunea...

Citat:
”Totodată, iniţiatorii amenamentelor doresc să propună completarea articolului 164 cu un alineat care să prevadă că în cazul cadrelor militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale care nu pot dovedi cu acte drepturile salariale de care au beneficiat în perioadele anterioare intrării în vigoare a legii, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează un punct pentru fiecare lună de stagiu de cotizare.
De asemenea, este vizată modificarea articolului 172 (2) din proiectul de lege, astfel încât cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, înscrise la pensie începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, pentru perioadele în care au desfăşurat activitate în domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale să beneficieze de majorarea punctajelor anuale realizate în perioadele respective, în funcţie de anul ieşirii la pensie, în procentaj diferit în funcţie de anul ieşirii la pensie.”

Deci nu se vorbește desprepenitenciare și angajații lor?

Rușinica mr. HUGGIN

Anonim spunea...

@ 10.43

Hai sa-ti pun eu "ochelarii" si sa citim din nou "citatul":

”Totodată, iniţiatorii amenamentelor doresc să propună completarea articolului 164 cu un alineat care să prevadă că în cazul cadrelor militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale care nu pot dovedi cu acte drepturile salariale de care au beneficiat în perioadele anterioare intrării în vigoare a legii, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează un punct pentru fiecare lună de stagiu de cotizare.
De asemenea, este vizată modificarea articolului 172 (2) din proiectul de lege, astfel încât cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, înscrise la pensie începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, pentru perioadele în care au desfăşurat activitate în domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale să beneficieze de majorarea punctajelor anuale realizate în perioadele respective, în funcţie de anul ieşirii la pensie, în procentaj diferit în funcţie de anul ieşirii la pensie.”

Acum le vezi, istetule?

Anonim spunea...

Si mai multi nu sunt de acord cu marirea virstei de pensionare.Se vede ca nu lucrezi pe sectie in contact direct cu detinuti.Citi agenti din operativ au solicitat cei 2 ani ? Nici unul in schimb birourile , medicalul si socialul da.

Anonim spunea...

Societatea considera ca daca eram valori,nu ajungeam in acest sistem,asa ca de aia nu ne regasim pe langa alte institutii,cand se vor balacari salariati man sau sri pe un penifest al lor,ei sunt o elita si tin la imagine,noi...dupa cum se vede.Problema e ca si sri ul citeste penifestul si ne-am demascat nivelul si intentiile ,adio respect.Parerea e formata,problema e ca pe unii ii respecta si ii cunosc oameni grei din afara sistemului,iar colegii lor ii linseaza si de aici pierdem si la capitolul incredere,ce slogan are acum sistemul penitenciar-ura,neincredere si birfa !

Anonim spunea...

Trebuiesc facute diferente intre conditiile de pensionare,salarizare intre administrativ si operativ. Nu va mai bateti joc de operativ d-lor.

Anonim spunea...

14.03.2010, 12:24:00
Vezi ?De aia nu are ursul coada. La noi, exista diferite categorii care se dusmanesc cu celelalte categorii. Nu numai ca se dusmanesc , ar trebui sa aiba si drepturi la pensie diferite. Hai sa facem o lege atunci, pentru aia de la paza care se cearta cu aia de la social, care nu ii respecta pe aia de la birouri si , la urma, daca nu ne mai ramane nimic, sa taiem din drepturile de pensie ale celor din medical, ca si asa nu se imbolnavesc prea multi, iar la civili sa le marim varsta la 70 de ani, ce treaba avem noi cu astia. Pentru aia care au lucrat in sindicate sau in sediul ANP, nici nu mai vorbim, astia nu ar trebui sa aibe drept la pensie, nu-i asa ?Propun un paragraf special pentru cei de la paza, din penitenciarele patriei. Sa iasa la pensie la 50 de ani, la cerere. E bine ?Acum vor sari toti pazistii pe mine, chiar daca si eu sunt pazist.

Anonim spunea...

Si cu anticipata,cu anticipata cum ramane?Mai trebuie sa traim si dupe aia!CRED CA AJUNG 20 DE ANI DE TEMNITA SI 45 DE ANI VARSTA!!!

Anonim spunea...

D-le Huggin, aduc si eu in atentia d-voastra si a colegilor mei din sistemul penitenciar problema salariatilor civili , care trudesc din greu alaturi de functionarii publici cu statut special pentru progresul acestui sistem . Intreb: de ce perioada de activitate desfasurata, in calitate de personal civil " in cadrul acestui sistem nu se echivaleaza cu activitatea desfasutata de un functionar public , asa incat si el " civilul" sa beneficieze la pensionare de anii lucrati in sistem, ca doar a desfasurat o activitate identica , cu cea a unui fpss . Pana cand aceasta discriminare ? Consider , ca atata vreme cat printre conditiile de trecere a civililor in randul fpss este si aceea referitoare la indeplinirea unor atributii de serviciu "similare" cu cele ale fpss , inseamna ca acest fapt ramane doar un lucru de vointa din partea sindicatelor care pot propune un asemenea amendament la legea pensionarii .

Anonim spunea...

@ 14.03

In principiu, ai dreptate atunci cand te referi la discrepanta dintre conditiile si drepturile personalului civil. Din pacate, sumele retinute ca si contributie la fondul de pensii, in cazul personalului civil, au fost si sunt virate la Casa Nationala de Pensii, unde, modul de calcul si valoarea punctului este cu totul alta, fiind aplicabile, de altfel, cu totul alte reglementari in materie. Ar fi, practic, imposibila modificarea pentru trecut a acestei situatii. Pentru viitor, s-ar putea doar prin asimilirea personalului civil ca functionar public cu statut special, in drepturi, ca la obligatii era aproape ca si cum... :)

Probabil, Huginn iti poate spune mai multe, confirmand, infirmand sau completandu-mi punctul de vedere...

Huginn spunea...

@14.03.2010, 10:43:00
@14.03.2010, 12:21:00

Era o observatie generala. Ma bucur sa constat totusi ca cineva citeste cu atentie.

Huginn spunea...

@14.03.2010, 14:03:00
@ 14.03.2010, 14:50:00

Nu sunt tocmai un specialist, dar nu cred ca pentru civilii din sistem se pot obtine conditii similare de pesnisonare. Asa ar fi ideal dar e greu de crezut ca se poate.

Rob spunea...

DUMNEZEU E MARE!SLAVIT FIE NUMELE LUI!

Anonim spunea...

Ce mai poti face la varsta de 60 de ani cand ai efectuat zeci de ani serviciul pe sectie sau in paza ,puterile te lasa ,vederea te lasa si pe unde mai pui si tot reumatismul care l-ai acumulat in toti acest ani.
trebuie sa sustinem ideia de a se iesi la pensie la varsta de 50 de ani ,pentru ca sa dovedit in acesti ani cu pensionarii care au iesit din sistem ca nu au mancat pensie multa ci au plecat repede in lumea dreptilor.

OUPS spunea...

Ati vazut ce putine comentarii sunt daca ati facut un apel de bun simt la intreruperea jignirilor?Ati vazut cati de putini sunt cei care pot comenta pertinent pe un subiect dat?Acesta este sistemul penitenciar cu oamenii lui,aproape de nonvaloare,la marginea prapastiei culturale,la vale ,la vale,problema este ca nu vor sa iasa la pensie exact cei care nu-i mai fac cinste si nu se mai pot adapta vremurilor antibita,anticiomag,antiinjuraturi.Pensionarea este si ea o reactie de aparare si o epurare la penitenciare.Toti se vaita,dar nu pleaca nimeni,asteapta zeci de mii de euro sume compensatorii pentru ca au birfit 25 de ani,au plecat cu sacii de la punctele de lucru,au papat din hrana hotului(UNII),tot respectul pentru atat de putinii cei cinstiti considerati de ceilalti...prosti.In acest sistem cinstea a devenit o nonvaloare,chiar un stigmat care le da unora sentimentul de panica si de razbunare.Ei sunt marunti si efemeri ,insa sunt uneori atat de multi incat creeaza opinie,fac lucrurile sa se intample,si se intampla prost si nu se mai poate diferentia adevarul de minciuna.Ii bulverseaza si pe cei de sus care iau decizii pripite la presiunea lor,care distrug vieti nevinovate supunandu-se dorintei celor care preseaza,preseaza.Asta traim la ora actuala in institutiile care custodiaza detinuti.Regret enorm ca sunt contemporan si coleg cu astfel de bipezi.Daca fetita mea ar invata sa nu mai manance si nu as avea nevoie de bani,as pleca... ieri!Nu mai e atractiv si,uneori e o rusine sa spui ca lucrezi in sistemul care da cel mai mare numar de consumatori in circiumile din Romania!TREZITI-VA!

Anonim spunea...

Dupa atatia ani de scoala militara, munca in puscarie, cand ajungi de varsta pensionarii - SA PLECI ! Sa te gandesti ca altfel cel cu care lucrezi trebuie sa traga in locul tau ! De ce oare numai dircetorii, sefii, isi cer prelungirea cu inca 2 ani ? Fiindca nu-s obositi, daca ar fi ar pleca. Stau pe spinarea noastra, asa ca, sa se roage bunului dumnezeu ca au ajuns varsta standard de pensionare si sa plece odata ! Noi nu stim la stresul care este, daca vom ajunge ca si ei. Sa plece si sa lase loc celor care nu au o paine, ca oricum stau degeaba si asteapta sa treaca timpul si sa plece acasa. Imi pare rau ptr. ei dar nu le-as aproba nici o zi in plus !

Anonim spunea...

Unde este o concentrare mai mare de energii negative dacat in penitenciare,criminali,talhari,violatori,hoti.Toti incarcati de duhuri necurate si noi zi de zi cu ei,cum vreti sa ne mearga bine?Ne domina Diavolul,de aia nici nu mai apucam pensia.Hotii sunt uniti si cadrele dezbinate,nu avem cum sa progresam,in acest fel,niciodata.

Anonim spunea...

toate tarile din nato au un sistem de pensii militare numai la noi se face altfel.