Că trebuie să facem schimbări, sacrificii, este de înţeles. Într-o perioadă în care unii îşi pierd locul de muncă (sunt peste 700.000 de şomeri în ţară ceea ce reprezintă o rată de 6,6 % şi se preconizează că până la sfârşitul anului vom ajunge la 8%), alţii o parte din sporuri şi poate cu toţii vom fi trimişi forţat în concediu fără plată, s-ar crede că nu putem face prea multe mofturi. Adică, să ne mulţumim şi cu atât!
Însă, într-o ţară în care sunt pensionari sau salariaţi bugetari de 2-300 milioane, deplasările preşedintelui au ajuns la o valoare de 6 milioane euro, o scenă pentru spectacole se închiriază cu zeci de mii de euro şi, ca să ne referim la sistemul penitenciar, s-au investit sute de mii de euro în aparatură medicală care nu foloseşte la nimic, se menţin oameni pe posturi inutile (sau sunt inutili pe posturile pe care le ocupă), parcă nu ne mai cad atât de uşor sacrificiile.
Am înţeles ideea de bază – aplatizarea piramidei organizaţionale, prin reducerea funcţiilor de conducere, ceea ce înseamnă că se doreşte o bază mai mare (execuţia) şi un vârf mai puţin pronunţat. Adică se doresc capete rotunde şi nu ţuguiate?! Parcă eram totuşi în Ţara lui Oblio!
Ce pierdem prin reorganizare? Cam două funcţii de directori adjuncţi pe educaţie şi asistenţă socială, în realitate însă vor fi mai multe pentru că e greu de crezut că în celelalte 13 penitenciare, cu o capacitate de până într-o mie de deţinuţi, va dispărea DASDRP-ul şi nu DAEAP-ul. Corect ar fi ca funcţiile nou create să se scoată la concurs şi nu să fie ocupate de la sine înţeles cu directorii adjuncţi pe pază însă, aşa cum spun unii, în aceste vremuri este imposibil de organizat concursuri pentru funcţii de conducere iar împuternicirile conduc la o şi mai mare instabilitate.
Vom pierde funcţiile de locţiitor şef tură care sunt ocupate în majoritatea lor de agenţi şi în ultimele două zile s-au postat aici lucruri interesante despre rolul LST-ului în buna funcţionare a unei unităţi. Părerile sunt pro şi contra însă pentru cei care muncesc în penitenciar ştiu că activităţile sunt coordonate, după ora 15.00 sau în lipsa directorului, de LST-ei şi şefii de tură care, fie vorba între noi, sunt cam tot agenţi în multe cazuri. Prin această măsură cred că se va ajunge la situaţia în care agenţii vor continua să „presteze” ca ajutoare a şefilor de tură însă nu vor mai fi plătiţi pentru munca lor.
Se vor pierde funcţii de şef serviciu cum este în cazul educaţiei şi asistenţei psihosociale, logisticii sau Serviciului producţie şi venituri, şef birou la prevenirea criminalităţii, tehnologia informaţiei şi la resurse umane.
Penitenciarele-spital vor fi - dupa mintea ANP - "preluate" de penitenciarele în a căror curte se află, cel puţin în ceea ce priveşte educaţia şi siguranţa şi este de înţeles ce dureros trebuie să fie pentru cei din spitale care nu aveau subordonare decât în faţa directorului lor. Va fi greu şi pentru cei de la educaţie din penitenciarele pentru minori şi tineri şi din unităţile cu o capacitate de mai puţin de 500 de deţinuţi să treacă în responsabilitatea directorului adjunct pentru siguranţă şi regim penitenciar (cred că ăsta a fost visul multor pazişti).
Despre ceea ce vom câştiga în urma reorganizării, e clar că se doreşte o economie la buget trecându-se peste importanţa sau necesitatea unor funcţii. Cei optimişti pot spune că va fi o mai eficientă coordonare a grupei de intervenţie şi a prevenirii criminalităţii fiind vorba de una regională, cel de la pază va înţelege mai bine activitatea educaţiei şi o va sprijini necondiţionat pentru că va răspunde de ea, e de preferat radierea posturilor libere decât pierderea personalului, vor fi fonduri suficiente pentru acordarea salariilor, mai puţini şefi înseamnă mai mulţi executanţi iar redistribuirea unora va fi bucuria altora.
În opinia mea, nu o să ne fie mai bine fără LST-ei, nu o să fie mai eficientă activitatea de organizare a muncii dacă trece la evidenţă sau a educaţiei dacă o coordonează paza, nu o să se bucure de mai multe satisfacţii şefii de servicii resurse umane sau din cadrul logisticii dacă vor trece pe şef birou (munca va fi aceeaşi), nu se va îmbunătăţi situaţia dacă se va elimina orice posibilitate de încadrare în sistem prin radierea posturilor libere.
Pe de altă parte, aştept cu sufletul la gură reorganizarea ANP-ului dar şi aici părerile sunt împărţite pentru că cei din conducerea MJ şi ANP consideră că se impune în primul rând o reorganizare a unităţilor şi apoi a administraţiei centrale, adică de jos în sus, în timp ce sindicatele ar fi preferat ca propunerile să le fie prezentate la "pachet".
19 comentarii:
Daca se spune ca functiile de LST sunt ocupate in majoritatea penitenciarelor cu agenti (in unitatea noastra sunt ofiteri LST) si lucrurile merg bine sa fie atunci transformate din functii de ofiteri in functii de agenti. Tot se va face o economie cu salariile, iar acei putini ofiteri care in prezent sunt titulari pe astfel de functii sa fie redistribuiti spre zonele in care exista deficit de ofiteri si este necesara prezenta lor.
Nimeni nu spune ce fac cei doi ofiteri pe timpul noptii (se desfasoara asa multe activitati incit un singur ofiter nu se descurca) sau chiar si pe timpul zilei, este necesara prezenta a doi ofiteri pe tura, de ce un ofiter ST si un agent LST nu se poate asa cum este sef schimb functie de agent.
Se face vorbire ca sunt prea multi ofiteri in unitati, atunci de ce sa-i dublam in diferite sectoare. Sa avem functiile de coordonare si control ocupate de ofiteri si functiile de executie ocupate de agenti. Cumva agentii nu pot fi buni executanti pe acele functii de executie in care sunt ofiteri acum.
Nu poti avea aceleasi functii in toate unitatile (1500, 1000,500, sub 500 locuri) deoarece volumul de munca este altul de la o unitate la alta.
In secoarele administrative avem iar o incarcare de ofiteri (sef birou ofiter...., in subordine cu ofiter executie, si doi agenti, etc). La economic in unitate avem 11 ofiteri. In unele unitati exista o densitate mare de ofiteri raportat la marimea unitatii. Agenti sunt putin in sectorul paza dar multi in sectorul administrativ. Si sectoarele educativ si medical stau foarte bine la capitolul ofiteri si agenti.
Deficit a fost este si va ramine mereu in sectorul operativ. De ce?....
Pedepse multe unde se dau? In operativ, normal......
Ore suplimentare multe unde se inregistreaza? in operativ,....
Evenimente negative unde avem? In operativ,....
Nimeni din celelalte sectoare nu vrea si nu se vrea sa vina in sprijinul sectorului operativ, de ce?
Migratia personalului are o singura directie din operativ spre celelalte sectoare, de ce?...
De ce nu se poate prin rotatie in baza unui grafic ofiteri si agenti din celelalte sectoare (specialisti) sa faca de serviciu si in sectorul operativ (paza, supraveghere, coordonare si control) pe anumite functii ca sunt tot fpss, cunosc teoretic ce au de facut in operativ, din aceasta cauza sunt la birouri fpss si nu functionari publici si atit.
Inteleg ca nu se pot duce din operativ prin rotatie spre celelalte sectoare deoarece sunt functii unde necesita anumite cunostinte pentru diferite specializari.
Atita timp cit salarizarea si grupa de munca va fi asemanatoare in toate sectoarele din penitenciare nimeni nu va dori sa vina spre operativ. Functiile din operativ ar trebui sa fie cele mai bine platite pentru a fi atractive, altfel vom merge mereu la limita de avarie cu cei care nu se descurca sa migreze spre celelalte sectoare.
Trebuie sa intelegem cu totii ca numai unitatea ne poate oferi o viata mai buna la locul de munca si nu dezbinarea.
Cred ca trebuie sa se umble si in compartimentul administrativ, la functiile de executie-ofiteri!
Controlul mult asteptat pentru a o pune la respect pe d-na Zmeu a sosit joi la Giurgiu in persoana domnilor Cristache si Luncasu.Asteptam rezultatele.
A inceput sezonul de vinatoare.
In aceasta toamna se vineaza dir. adj., sefi servicii, sefi birou, ofiteri executie. Vinatori sunt sindicatele compuse din 90% agenti vinatori si 10% ofiteri vinat ca sa scape nevatamati.
De unde atita ura pe ofiteri si ANP nu stiu. ANP nu mai organizati concursuri de ocupare a functiilor de ofiter in urmatorii ani iar ce mai sunt in unitati vor disparea pe cale naturala si cum va pleca unul la pensie cum transformam postul in functie de agent si angajam agenti (facem economie) si astfel in final vor fi numai agenti ce vor avea in frunte un singur ofiter cum poate si-ar dori ei.
Vorbind serios poate in unele cazuri sunt functii de ofiter in mod inutil, cind, ar putea fi ocupata si de un agent, dar, sunt functii care nu pot fi ocupate decit de ofiteri cu pregatire de specialitate. Fiecare trebuie sa-si cunosca locul si rolul sau in unitate.
Acest lucru il urmareste si viitoarea organizare sa creeze o ordine fireasca a functiilor in cadrul unitatilor deoarece in ultimii ani sau infiintat multe functii fara a avea la baza un fundament (poate acele functii de ofiter care au fost si sunt ocupate prin decizie de agenti sa fie transformate in functie de agent daca nu a fost necesara ocuparea lor cu ofiter si lucrurile au mers bine). Pina acum nu s-a cunoscut deoarece nu se punea problema economiei dar in aceste vremuri nu mai merge si decit sa dam mai devreme sau mai tirziu oameni cu experienta afara din cauza lipsei fondurilor mai bine rationalizam din timp functiile din unitati cu oameni pe care ii avem la dispozitie in prezent cit nu e prea tirziu.
ANP si sindicate veniti mai repede cu organizarea unitatilor si cu noile state de functii deoarece lumea este dezorientata, sefi alearga dupa functiile care mai ramin, imputernicitii pe functii nu se mai impun ca nu au cum, agenti nu mai stiu de cine sa asculte sau nu mai au de cine ca stie ca cel care este acum miine nu mai este (si poate le convine aceasta situatie), ppl incep sa profite de slabiciunea sistemului care incepe sa devina vizibila si sa nu apara o surpriza de proportii pentru toata lumea.
Dispozitiile trasate aproape ca nu se mai executa sau se executa partial (nu scrie in fisa postului; ma pling la sindicat, etc).
Grabiti schimbarea, eliminati imputernicirile (organizati concursuri urgente de ocupare a posturilor cheie cu titulari care sa se poata impune), sau lasati lucrurile asa cum sunt si linistiti lumea. Dupa aceasta fundamentare ajunsa la personal este greu de descris starea de spirit din fiecare fpss. Parca este acea liniste dinaintea furtunii.
A fost o greseala cind a fost emisa acea fundamentare (nimeni nu va fi de acord cu ea deoarece se ia (se pierde), nu se da (nu sunt avantaje individuale)). O schimbare de asemenea anvergura o dai pur si simplu, o pui in aplicare de a doua zi si gata, altfel creezi destabilizare pe un termen neprevazut.
Doresc succes in implementarea noii organizari a sistemului penitenciar indiferent care va fi el si cind va veni, iar functionarilor putere de acomodare la nou.
Priviti cu incredere, au fost vremuri si mai grele, nu slabiti rindurile, fiti uniti (ofiteri, agenti, personal contractual) in aceste clipe de grea incercare pentru sistem, reoraganizarile nu sunt usoare, dar nu reprezinta nici sfirsitul sistemului ci un nou inceput mai bun sa speram, ppl-ii va urmaresc miscarile.
singurul dumneavoastra dusman va sunt stereotipurile si lipsa de intelegere.
Da, la functiile de executie-ofiteri acolo unde un sef serviciu conduce 5 ofiteri si un subofiter!
Cum este cazul PMT Craiova.Sefa contabila se vaieta ca nu are oameni competenti!
surpriza STUPU dispare din peisaj se retrage catre mare FIR INTINS STUPULE
Este foarte greu sa faci o reforma in sistem, o reorganizare eficienta fara sa deranjezi pe cineva sau sa nu afectezi anumite interese.
Din punct de vedere al eficientei profesionale in activitatea cu p.p.l., nu se justifica sporul de comanda pentru f.p.s.s., comandantii de sectii.
Agentii ce-si desfasoara activitatea profesionala in cadrul sectiilor de detinere, sunt in subordinea sefilor de tura (cdt. de plutoane), iar activitatea profesionala desfasurata de comandantii de sectii (fara personal in subodine) nu se justifica. In acest sens, este de retinut numarul petitiillor p.p.l. adresate A.N.P. sau institutiilor abilitate privind drepturile acestora.
In consecinta, care este beneficiul sistemului penitenciar privind aportul profesional al comandantului de sectie, ca moderator sau indrumator al p.p.l. in anumite situatii sau spete create de interpretarile legislatiei executional penale in vigoare?
aveti mare grija la reorganizare, atat la functiile de conducere dar si la cele de executie!!!
aveti dreptate in ceea ce priveste sporul de conducere pentru comandantii de sectie si alte functii de conducere din sectorul administrativ, care nu au cel putin 5 subordonati. Totusi, activitatea sfeului de sectie e complexa si se justifica, dar de exemplu, de ce nu au spor de conducere ofiterii care coordoneaza activitatea sectoarelor vizita din fiecare unitate? Acolo sunt cate doua schimburi si activitatile de acordare a drepturilor la vizite, pachete, corespondenta, petitionare, convorbiri telefonice, cumparaturi, nu necesita oare o buna pregatire, atentie, si un control si o coordonare responsabila din partea ofiterului? Si multe alte exemple...in sectorul admnistrativ!!!
Eu propun sa desfiintam toate functiile de conducere din unitati si sa fim coordonati,prin telefon sau e-mail de catre specialistii de la ANP sau, sa ramana ,totusi, o functie de director unitate dar care sa fie incadrata cu un agent din paza (ca doar agentii din operativ muncesc cel mai mult si merita cele mai mari salarii).
Cel cu propunerea folosirii cadrelor din ad-tiv in operativ, (prin rotatie in baza unui grafic) de ce desconsideri munca celor din paza si supraveghere? Sa inteleg ca cei care pot mai putin (cei specializati pt paza) nu pot si mai mult (ca cei specializati in celelalte domenii)?
Cum de nu te-au descoperit, inca, cei de la Directia Resurse Umane,pt elaborarea unei strategii in managementul resurselor umane?
Dom'le, eu zic asa: sa fie rotunjoara dar cu varful ascutit!
Foarte tare ultima replică!
O alternativă ar fi: să fie ţuguiate, dar cu vârful rotunjit! Şi oricum, să se dea câte puţin, ca să ajungă la toţi!
Să fie bine, ca să nu fie rău, pentru că iarna nu-i ca vara!
Cind s-au infiintat functiile de sef de tura(la initiativa gen.BINISOR)m-am bucurat ff. mult.
NUMAI CA O TREABA GINDITA BINE A FOST APLICATA PROST.
Au fost adusi oameni de pe la MAPn,din viata civila,fara o selectie riguroasa,si rezult.neg. au aparut imediat.
Nici cei din cond. unit. nu doreau sa piarda de sub "control" activ. din unit. in lipsa lor si iarasi rezult. s-au vazut.
Din ce ST. trebuiau sa conduca activ. dupa progr. "sefilor" s-a ajuns ca acestia sa dea tel. sefilor ptr. orice.
Sunt ptr. reducerea functiilor de conducere la nivelul sistemului penit. dar si al celor de executie.
De-a lungul timpului s-au infiintat functii pentru persoane cu reletii, fapt ff. grav.
Voi da doar doua ex; = sef coloana auto ptr. penit.Galati,Braila si CR Ticilesti,pentru domnul STANCIUC-cumnatul d-lui proc.(fost dir. gen. si proc. gen. al ROMANIEI);
= muncitor necalificat la GAZ Colibasi-ruda a d-lui STANISOR,pe atunci dir. gen.al DGP,
Ex. pot continua,sper sa nu mai apara,cel putin de acum incolo ,asemenea cazuri.
acolo unde seful de tura suna seful de penitenciar sau dupa caz adjunctul,acolo se aplica legea preferential sau dupa caz functie de numele detinutului pardon,persoanei private de libertate.de ce sa ne tot ascundem dupa deget?de ce se tot dau atatea conotatii legii cand spune foarte clar legea.de ce sa o aplicam doar cand vin controalele si ii spunem ppl-ului:"-ai si tu rabdare sa plece astia si,dupa aia o rezolvam!"cam asta este munca cu ppl-ul in 80%din penitenciare.am ajuns sa facem trocul cu ei,este normal asa ceva?dar daca vreti ca perchezitia sa se includa in cele 4 cerinte propun ca aceasta sa fie efectuata din sisteme externe!mai stie cineva in ce stadiu se afla BAZA(REGULAMENTUL) executarii serviciului DE PAZA,ESCORTARE SI SUPRAVEGHERE?de vreo 5 ani tot nivelul de proiect!DOMNULE PREDOIU,RAGEA,BALA DUPA CE LEGE NE "FACEM"SERVICIUL?SAU POATE CA VOUA VA CONVINE CONDUSUL AD-HOC?RUSINE!!!
ba colegi (imi place la nebunie expresia asta academica ), va rog frumos, nu mai amintiti de binisor, acest gropar al sistemului penitenciar romanesc. Caporalul binisor, rejectat de MAN de bun ce-a fost, a lasat urme adanci in sistemul noistru ca nici nepotii (mamii) lui nu vor putea sa le repare .
Deja faceti pe voi ST-ilor,caci n-o sa mai lucreze nimeni in locul vostru iar voi sa primiti salarii grase....n-o sa mai spuneti ca e sub demnitatea voastra sa semnati anumite documente de uz intern care nu implica mare responsabilitate,iar daca LST greseste din nestiinta ,ignoranta indolenta,etc,se sparge totul in capul celui din urma....
12.10.2009 21:33:00
cit de "bine dispus" erai cind ai scris porcaria asta?Ai visat si tu la o imputernicire ST si te-ai trezit si fara ciolan de LST ?Ai impresia ca ai luat singur hotariri si ca ti-ai asumat tu responsabilitati?Stai cuminte si apreciaza ca ST nu te-a pus in situatii delicate in fata fpps din subordine ca sa te faca de ris.Daca te-a lasat putin sa-ti arati muschii crezi ca a facut-o din lene sau fuga de raspundere?nu, sigur nu.Numai din bunul simt de a nu-ti scade autoritatea in fata subordonatilor si sa te ajute sa ajungi si tu ofiter.
Uite ca a venit si Fisch la Penifest.
Parca aveai greata de noi Boby.
Trimiteți un comentariu