Powered By Blogger

Recent Posts

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

marți, 3 februarie 2009

Razboi informational?

mcz-5 Foarte multe din deciziile domnului Bala, dupa preluarea conducerii ANP, au fost contestate. Mai multi directori de unitati, cu ocazia bilanturilor, au semnalat faptul ca profilarea unitatilor se face cu viteza prea mare, ca nu e adaptata realitatii, ca programul pilot pentru schimburi are multe deficiente. Pe blog s-a semnalat de nenumarate ori ca sistemul penitenciar e bantuit de foarte multe probleme manageriale, de comunicare, de acte de coruptie, de disfunctionalitati, de ineficienta, etc.

Sistemul penitenciar romanesc, in particular, justitia in general, precum si alte insitutii ale statului – Politie, CSM, sistem sanitar, invatamant, etc - au probleme mari. De coruptie, de incapacitate, de ineficienta. Suntem cu totii de acord cu asta. Dar, isteria mediatica in jurul suspectului principal (pana mai ieri) al jafului de la Brasov seamana mai mult cu un razboi informational, folosit intr-un context tragic – moartea a doi oameni nevinovati – in care sistemul penitenciar (dincolo de posibilele erori de comunicare cu alte institutii) ar putea fi o victima colaterala.

Institutiile statului –penitenciar, politie, instante de judecata, procurori, CSM sunt tarate intr-un dialog al surzilor, aduse in fata unor jurnalisti care nu vor sa auda niciun fel de argumente, cautand doar vinovati si aratand cu degetul toate problemele institutiilor publice, aruncate la gramada pe ecranul inrosit de furia (justificata, de altfel) a telespectatorilor.

In vremea asta, don Emil, viclean copil de Cluj, impune un buget nepopular, taie sporuri, reduce la tacere sindicatele si arata cu degetul spre „incompetentii”, „falsii profesionisti” care pana mai ieri cereau mariri salariale, sporuri si alte „aberatii”, evident nejustificate in conditiile in care infractori periculosi sunt pusi in libertate cu concursul judecatorilor si procurorilor corupti, al politistilor incomptetenti si complici si cel al functionarilor publici din penitenciare, co-participanti in acest lant al slabiciunilor.

Repet, sistemul penitenciar romanesc are probleme nenumarate, acest blog a incercat sa arate disfunctionalitatile din sistem si atat timp cat va exista, va continua sa reprezinte asta. Este nevoie si de emisiuni televizate, si de dezbateri publice, si de controale serioase in toate domeniile. Este nevoie de curatenie, de transparenta, de campanii de imagine cu prezentarea onesta a problemelor. Asa cum au nevoie de asta toate institutiile statului.

Nu cred, insa, ca e benefic pentru cineva ca o ancheta de politie sa se desfasoare sub presiunea mass-media, ca institutiile sa fie rastignite in direct pentru a sustine rating-urile televiziunilor sau, mai grav, pentru a asigura linistea lui Boc. Au murit oameni, suntem responsabili cu totii pentru siguranta cetateanului platitor de impozite, cei vinovati trebuie sa raspunda.

Dar, am senzatia ca in spatele acestui circ mediatic, in compensatie pentru injumatatirea painii din 2009, se afla cei care vor sa intareasca sau sa reinfiinteze servicii secrete care si-au aratat ineficienta, cei care vor sa asigure linistea guvernantilor prin diversiune, cei care vor sa elimine „falsii profesionisti” din armata, politie, justitie, penitenciare, sacrificand la gramada coruptii cu incomozii (metoda clasica).

In opinia mea, interventiile domnului Bala si conferinta de presa de astazi au fost bine organizate, s-au transmis informatiile corecte, dar uneori aveai senzatia ca nu conteaza ce spune. Desi reporterii vorbeau despre erorile judcatorilor si ale procurorilor, despre ancheta politiei, despre CSM, afisajul Antenei 3 vorbea despre "Anchetă la Penitenciar", Sorin Ovidiu Balan il acuza pe directorul general al ANP ca nu ii pazeste pe cei aflati in intreruperea executarii pedepsei, iar un reporter de la Realitatea TV ii reprosa sefului ANP ca nu stie numele procurorului care nu a facut recurs in cazul cererii de intrerupere, etc.

Domnul Bala se straduia sa explice ca penitenciarul nu poate contesta o hotarare definitiva a unei instante, ca penitenciarul nu are atributiuni de supraveghere a celor care nu sunt incarcerati, ca acel complet de judecata care a admis cererea de intrerupere a lui Gorbanov nu a solicitat date referitoare la situatia acestuia, contrar celorlalte instante care au respins primele doua cereri, ca specialistii din unitati lucreaza in mod responsabil, tinand cont ca din cei peste 4.800 de invoiti au existat doar 24 de intarzieri, ca invoirea nu e intrerupere si intreruperea nu e liberare conditionata, etc.

Indiferent de gravitatea erorilor din penitenciare, cei vinovati vor fi sanctionati. Iar discursul a fost coerent si gestionarea crizei mediatice se face in mod corect, in opinia mea. Dar uneori ai senzatia ca nu se aude ce se spune, concluzia care trebuie neaparat trasa e ca „penitenciaristii sunt incompetenti, corupti, nu stiu sa comunice, bineinteles alaturi de politie, instante , armata” samd.

Specialistii in dezinformare stiu ca in situatii de isterie generala, de contagiune mentala, de intoxicare informationala, e foarte greu, daca nu imposibil, sa separi adevarul de minciuna. Mai mult, institutiile intra intr-un blocaj de comunicare, lipsa de credibilitate, criza de autoritate si probleme majore in actul decizional. Daca asta s-a dorit, e foarte grav, la fel de grav ca si faptul ca presupusul autor al dublului asasinat din Brasov a reusit sa iasa din penitenciar pentru un presupus glaucom.

PS. Ministrul de Interne a demisionat, iar adevaratul criminal s-ar putea afla inca in libertate.

PPS. Directorul Penitenciarului Craiova si-a prezentat demisia, la solicitarea directorului general. Director general ANP, comisar sef Ioan Bala: " am cerut directorului penitenciarului Craiova sa-si prezinte raportul de demisie" (?!!). (sursa: Ziare.com)

46 comentarii:

Anonim spunea...

dezinformare sau diversiune? este ceva da nu stim ce. cret este faptul ca traian boc primul ministru intai spunea ca da afara 20% din angajatii aparatului central pentru ca aseara cind spuneau de buget sa vedem ca presedentia, camera derutatilor si smenatul var avea niste bugete mai mari in timp ce noua ni se tot spune ca se vor taia din sporuri. inseamna ca va fi criza si austeritate pentru fraieri nu si pentru " alesi". sindicatele au fost de acord sau asa se spunea la stiri: guvernul si sindicalistii au cazut de acord asupra bugetului. intrebare: ce sindicat ne apara si ne reprezinta daca ei sint de acord sa ne taie din sporuri si sa dea buget mai mare acolo unde se spunea ca vor da afara adica la aparatul central? nu inseamna ca ar trebui dat in judecata si acel "reprezentant" care ne-a reprezentat si guvernul care minte cu nerusinare? voi ce spuneti?

Anonim spunea...

pai daca de magistrati se tot ia lumea se da alt os de ros: puscariile. si de ce toate astea cind sint discutii despre buget? ca sa mai taie din el la fraieri si sa dea la smecherii din guvern, senat, cam deputatilor, presedentie asta in ciuda faptului ca boc se lauda pompieristic ca va scapa de criza daca subtiaza 20% din bugetarii de la putere sau care deservesc puterea.ce face in schimb in ciuda declaratiilor de acu' vreo doo zile? se mentin cumetrii si cumnatii si finii si alte rubedenii in posturi ba le si mareste bugetele si nici macar nu maraie pe tema asta.e mai usor sa dai in pleava- pentru ca asta sintem considerati.vom fi oare tratati ca niste parteneri sociali de putere sau colegi de catre conducerea anp sau mj? eu cred ca nu si mai cred ca nu se va intampla niciodata. suna pesimist dar cam asta e realitatea.

Anonim spunea...

Dragi colegi selectati mai cu atentie ce canale TV urmariti si mai ales investiti cu increderea dumneavoastra,eu am vazut aseara un lider de sindicat care exact asta spunea "criza pentru toate institutiile statului si presedentie si guvern si parlament,orele suplimentare nu vor putea fi compensate cu timp liber in institutiile cu lipsa mare de personal".In concluzie sindicatele chiar depun eforturi ,problema este la ascultatori,neglijeaza ceea ce nu vor sa auda.

Felicitari Prisonworker bine scris articolul,pertinenta analiza si mie mi s-a parut bine pregatita aceasta interventie a domnului Bala,din pacate presa romaneasca este avida dupa scandal,la noi inca exista convingerea ca scandalul mareste audienta si tirajul.Nu stiu citi" falsi intelectuali si profesionisti "am intilnit in penitenciarele romanesti dar in presa cred ca se gasesc destui si din pacate pentru societatea romaneasca cu efecte mult mai grave asupra ei (a societatii).

Anonim spunea...

[i]"in spatele acestui circ mediatic" [...] "se afla cei care vor sa intareasca sau sa reinfiinteze servicii secrete care si-au aratat ineficienta"[/i] stii ceva Prisonwoker? Nu cred ca intrebarile "incomode" ale unor jurnalisti (gen "Unde este SIPA?") pot fi considerate suficient temei pentru o astfel de afirmatie...
In rest, bine scris articolul, bine organizate aparitiile DG: o conferinta de presa si trei televiziuni din care la una in prime time intr-o singura zi...
Felicitari Prisonworker!

Prisonworker spunea...

@ anonim 03.02.2009 12:32:00

Multumesc pentru aprecieri.
In alta ordine de idei, nu ma refeream doar la SIPA, si daca ati urmarit comentariile din media se faceau referire si la alte servicii secrete, din alte structuri.
Si nu am afirmat cu certitudine, am spus ca "am senzatia" ca sunt elemente care duc spre o metoda de dezinformare folosita des in astfel de situatii si ca ar trebui, poate, sa ne intrebam daca e asa sau nu.
Nu utiati ca trusturile media nu sunt independente.

Anonim spunea...

ascultam cu stupoare comentariile "oamenilor de presa" si politicienilcu privire la conferinta de presa de ieri a Dir.Gen.Bala.Sunt sub orice critica
.Isi dau cu parerea depre lucruri pe care nu le cunoiscu, nu le stapinesc si fac confuzii de neacceptat intre liberare conditionata -invoire-permisie si intreruperea executarii pedepsei.Nu au nici cele mai vagi notiuni ale acesor termeni dar ajung sa-si dea cu parerea si sa bage in caca un sistem si in ceata o tara intrega.Nu au nici macar bunul simt sa studieze intii si apoi sa se pronunte,Interventia si paralela pe care a facut-o bila intre invoiri si intreruperi a fost de nota 10- a pus in evidenta competenta, profesionalismul si capacitatea de asumare a raspunderii oamenilor din sistemul penitenciar evidentiind in acelasi timp incapacitatea de analiza sinteza si asumare a raspunderii a celor din corpul magistratilor-referitor la intreruperi.Dar cine sa priceapa acest lucru?nici unul din cei prezenti ieri in platouririle tv nu puteau face diferenta intre invoire si intrerupere.Cind lupti cu lipsa de un minim de cunostinte nu te mira nicic.De a ceea nunca noastra este mai prost plasata decit cea a gunoierului

Anonim spunea...

Cred ca domnul Bala merita aprecierile noastre pentru modul in care a reactionat ieri si, mai ales, pentru replica aceea cu invoirile. Magistral.

Anonim spunea...

@ anonim 03.02.2009 16:16:00

Ai dreptate. Dar sa nu uitam ca, probabil, are si consilieri de imagine buni. Sunt foarte importanti in asemenea momente.

Anonim spunea...

Un manager bun este cel care se bazeaza pe specialisti, care are consilieri buni. Desi e un om cu experienta, probabil ca stie sa si asculte. E o mare calitate pe care putini manageri de penitenciare o au.

Anonim spunea...

daca ne stim curati, de ce ne este frica de serviciile secrete,oricare ar fi ele?de ce li se pare unor directori ca ceea ce vrea dl. Bala se face foarte repede?ne mai trebuie inca 20 ani sa facem un lucru ce trebuia facut demult?sau poate datorita competentei directorilor si adjunctilor acestora acest lucru nu poate fi realizat?la fel si noul program de lucru,cu ce ne impiedica sa ne facem la fel serviciul?ne sperie nr de ore mai mic petrecut cu ppl si nu avem timp si de noi?este usor sa te plangi ca sunt grele turele de noapte si,cand se intampla miracolul nici nu stim cum arata,nici nu am gustat din el,dar refuzam categoric!ce fel de oameni suntem?a,pierdem poate 12B-ul mare branza,dar odihna noastra e mai importanta,ce credeti?nici nu stim daca si ce sporuri vor fi suspendate dar dam larma in tara exact ca ppl-ul.eu ii propun d-lui Boc ca daca vrea sa abroge vreun spor din reteaua ANP este sporul de pericol la logistica,resurse umane,compartimentul IT.SI DACA NU NE CONVINE CA SE VA INTAMPLA REPEDE RAMAN LA PROPUNEREA D-LUI BALA"...acele persoane pot trece in sectorul operativ,unde avem o lipsa acuta de personal..."nu trebuie sa va suparati dar,dupa cum vedeti a inceput si in Romania sa nu se mai aloce fonduri pentru nemunca!sa trecem cu bine peste aceasta recesiune financiara si sa strangem cu dintii de acel incurajator 0,3%din PIB castigat cu greu si varsare de sange de preaministrul Predoiu(cata umilinta din partea lui si a celor ce au intomit planul de investitii in anp)

Anonim spunea...

Imi pare rau pentru dl.Bala, pentru adevaratii sai presupusi consilieri profesionisti si nu falsi de imagine, pentru discursul dumnealui. Imi pare rau si imi cer scuze si in fata celor prezenti, in fata comentatorilor de ocazie ai acestui post care il ridica in slavi pe dl.director general Bala. Sa nu uitam o clipa faptul ca atat dl.Bala cat si colaboratori apropiati ai dumnelaui ar putea sa rezolve sau nmacar sa contribuie la rezolvarea unor probleme acute ale sistemului, ba chiar si a celor cronice care ne-au imbolnavit sistemul. Sistem la care domniile lor STAU INCA CU SPATELE SI SE FAC CA NU VAD toate aceste boli cunoscute cu care organismul penitenciar se lupta din greu. Din respect pentru toata lumea , pentru a nu deveni penibil, il rog frumos pe distinsul nostru domn director si sef, Bala, sa purceada macar acum, in al 13-lea ceas, la rezolvarea acestor probleme cronice si acute ale noastre. Se spunea undeva ca nu ajunge sa ne plangem, ar trebui sa avem curajul sa si expunem aceste probleme directorilor nostri, sa si venim cu solutii daca se poate. As dori sa spun ca s-a facut acest lucru plecand de la discutii tete-a-tete la cel mai inalt nivel si pana la sesizari in scris, pentru a exista hartii, asa cum se poarta. L-am mai ruga pe distinsul nostru director general sa incerce, macar, sa ne spuna ca nu este in stare de asa ceva. Daca se jeneaza , cumva, ar putea sa delege adjunctii priceputi in PR in a comunica aceasta "jena" in a actiona decisiv si imediat. Altfel, o noua hemoragie se va produce cat de curand. S-ar putea, atunci, ca un singur plasture pe rana si o unica batista cusuta cu ata alba si firinel de aur, pusa pe tambal, sa nu mai fie de ajuns.
P.S. Imi vine sa rad dar imi aduc aminte de o discutie purtata cu dl.Bala in care au fost aduse in prim plan unele aspecte legate de un anumit statut. Dl.Bala se arata foarte surprins si noi extrem de uimiti ca inca mai sunt probleme "nestiute" de cei de sus, din stratosfera ANP. Asta e. Si va mai fi , o perioada cel putin.

Anonim spunea...

Felicitari, domnule Bala! Felicitari, compartimentului de presa!

Anonim spunea...

vad ca toata lumea se arunca sa il laude pe bala si consilieii dar nu se uita nimeni la ce a postat unul mai sus referitor la bugetul alocat altor institutii recte presedentie si parlament, institutii de unde se lauda boc ca o sa dea afara ca sint prea multi.acum vedem doua moduri de abordare in apararea propriilor oameni adica la mai oamenii au fost destituiti vor fi ceva cercetari apoi vor fi ascunsi ceva timp si vor reaparea in alte posturi. la noi ce facem? ii aruncam la lei sa rezolvam problema mediatica.

Anonim spunea...

ca sa vezi...ati terminat cu rezolvarea problemelor din sistem si cu inchizitia sindicalo-maoista si aku FACETI POLITICA? CA SA VEZI CITE LATURI DEZVOLTATI VOI? CARE URMATI LA RINDUL SUIRII PE SCARA SOCIALA? RINDUL CELOR PE CARE INCERCATI SAI PROSTITI SE CAM SUBTIAZA BAIETI, CA BARBATI...

Anonim spunea...

"sacrificand la gramada coruptii cu incomozii (metoda clasica)"

Cititi cu atentie articolul

Anonim spunea...

felicitari. tineti-o tot asa. insa sigur cineva va va administra si pe voi...a sa nu uit..felicitari. bravos...nu va lasa-ti prada omeniei?.

Anonim spunea...

eu l-am auzit si vazut aseara pe hossu cand a zis ca ,criza pleaca de la lucratorii de penitenciare pana la ultimul bugetar.......adica micsorarea sporurilor,ca despre asta era vorba
ce fel de lider e asta(care tine cu 'ursu')

Anonim spunea...

Am ajuns acasa de la serviciu si am vazut de la telvizor ca la Craiova,au fost demisi 3 functionari publici in frunte cu directorul.Am si eu o intrebare ,s-a facut o ancheta,a fost sesizata comisia de disciplina competenta sa judece ,au fost respectate termenele la audierii,au putut acei functionarii sa se apere,au avut un tratament corect?Astept reactia sindicatelor SNLP si FSANP.

Anonim spunea...

Dl.Director general Bala, ar trebui "urgent" sa faca curat acolo unde "nepotismul e in floare" ! Sa vada unitati unde unde se agata harta-n cui, un director adjunct (care mai are putin pana la pensie) impreuna cu TOATA FAMILIA SA, incepand de la sotia protejata, fiica , ginerele, finii, etc.. TERORIZEAZA agentii care "isi fac datoria" ! SESIZATI-VA URGENT dl.director si faceti ceva, fiindca "nu se mai poate" acesti oameni isi iau degeaba salariul si sporurile - impreuna cu toata familia sa ! O INSTITUTIE nu poate functiona cu "dictatura", nepotism,ori RUBEDENII...Mai demiteti si unde trebuie !

Anonim spunea...

Hossu este un lider perimat, este depasit de situatie. Nu stie saracul cu cine sa mai tina pentru a prinde si el un os. Cred ca ar fi timpul sa plece si sa alegem un alt lider. Nu cred ca mai este in stare sa ne reprezinte interele.

Anonim spunea...

personal cred ca d-nul BALA ESTE UN OM COMPETENT dar e posibil ca in echipa subordonata, pina la ultimul agent,sa existe SLABICIUNI.

Anonim spunea...

e..acu chiar ca ai pus punctul pe i...bravos monsher!...dar multi probabil au trecut repede peste subiectul serviciilor secrete!...oare sipa (reloaded) nu are nici o vina?...are ...(este posibil ca) una din indatoririle lor era sa monitorizeze cu atentie ppl plecati in invoiri intreruperi etc, si sa semnaleze anp daca acestia nu se intorceau la timp in unitati!...doamne sfinte nu am vazut masuri luate in cadrul serviciului asta...nu erau oare obligati sa atentioneze directorul daca ppl prezenta cel mai mic risc de a nu se intoarce in pnt...auch...am uitat...sipa e in plina reforma...pai sa ne spuna si noua ce masuri au luat ei in gradina lor ca de luat banii stiu sa-i ia o data pe luna...am tot injurat pe aia care au fost inainte...dar cred ca nu se intimpla asta acum 4 ani...ps. nu sunt un nostalgic:)

Anonim spunea...

Citeam un comentariu si ma gandeam la o situatie statistica posibila. Ce ar fi, d-le dir. Bala, sa cereti o asemenea raportare in teritoriu: "Raport privind angajatii din ANP si rudele lor angajate in ANP,MJLC fost MJ, gradele lor de rudenie, pe unitati penitenciare ,la data de 01.02.2009" .Sunt sigur ca realitatea ar bate filmul. O noua fila din Guiness Boc se va putea scrie, fara indoiala. In orice caz, am avea de dat lectii de nepotism si la altii. Poate exprimarea mea nu a fost tocmai axacta. Va propun o eventuala prima pozitie din acest raport. (pozitie fictiva)1. Unitatea X din jud.Y. Agent Ion Ion, casatorit cu agent Maria Maria, secretar Director, nepoata a lui Ion Ion, subcomisar, frate bun cu Vasile Vasile, acelasi grad, director delegat, lasat in loc de magistratul Fifi Fifi, unchi de al doilea, frate vitreg cu Bibi Bibi din MJLC, fost MJ, viitor M. Desigur, este o gluma. O gluma care va deranja pe multi. Ca sa nu mai vorbim si de cei adusi in sistem din tata in fiu. Adica , pe linie dinastica. Cand se va pune stavila la acest sistem clientelar ?

Anonim spunea...

o singura intrebare imi pun, de ce d-l Bala a trebuit sa fie primul care sa ia masuri inpotriva angajatilor pnt. craiova? judecatorul care a disapus intreruperea executari pedepsei este ok, procurorul care nu a facut recurs este ok, cei din politie sunt ok, numai noi trebuie sa dam exemple de incompetenti,doar de "reclama este sufletul comertului"
P.S. "orice padure are uscatura sa".

Anonim spunea...

Din ce vad la televizor, ce citesc in ziare si pe blog, scuze, pe bloguri, imi dau seama ca la Craiova e sursa tuturor relelor de pe lumea asta. Probabil ca atunci cand avea indicativ militar, sigur era 666. In cele 3 puscarii sunt vreo 800 de angajati. Am o propunere: sa ii destituim pe toti, asta pentru ca este imposibil sa nu fie toti rude si nepoti, pentru ca este imposibil sa nu fie toti corupti si mai ales pentru ca sigur sunt toti incompetenti. Apoi sa organizam un concurs la care sa participe si sa castige ca si director de zona domnul Tatulici, in imediata sa subordine adjuncti sa-i aiba pe domnii Ciutacu, Gadea si Radu Moraru, iar ca si consilier sa il ia pe domnul Stan. Ca si sefe de servicii sociale le propun pe cele doua doamne cu nume de liceu de la realitatea (citat Mircea Badea). Peste 6 luni de investire va garantez ca va straluci soarele si in miezul noptii. Aaaa! Uitasem de personal. Pentru ca performantele sa fie minunate, trebuie neaparat sa aducem din strainatate. Romanii nu mai sunt de calitate. Doar vedem asta in fiecare zi, nu? Prezentarea detinutilor nu se va mai face la instante ci la tribunalele Realitatea si Antena 3 (sau 1, 2, 4, 5, etc; deoarece ne dorim sa triumfe dreptatea vom infiinta cate antene avem nevoie si vom mai face si inca doua Euforii ca sa linistim detinutii).
In acest timp, toti incopententii si uneltitorii dati afara vor deveni detinuti si vor simti pe propria piele ce rau faceau ei detinutilor.
Dar va fi si o parte rea in toata treaba asta. Aceea ca onor noua conducere va trebui sa faca ceva la care nu se pricepe deloc dar despre care vorbeste fara incetare.
Am o multime de ganduri dar nu le mai pot transpune in cuvinte de scarba provocata de aceasta inchizitie care in epoca moderna poarta numele de PRESA. Este inadmisibil ca sa se arunce cu noroi in categorii de oameni care muncesc din greu sa se realizeze personal si profesional, care respecta si isi doresc la randul lor sa fie respectati de familie, vecini, prieteni, rude sefi, subordonati si detinuti. Sunt de acord ca au existat greseli si vor mai exista. Sunt de acord ca sunt unii incompententi si vor mai fi.Oare nu trebuie sa ne intrebam cum putem eficientiza munca, cum ii putem motiva si pregati mai bine? Nu! Trebuie sa taiem capete pentru satisfactia presei si bucuria maselor. Ne scade rating-ul de tara, se prabuseste moneda nationala, secatuieste bugetul si toti ne intrebam de ce. Pentru ca niciun roman nu mai este bun. Si mai ales cel din institutiile publice. Rad strainii de noi si ne intrebam de ce. Pentru ca ceea ce este bun este minimalizat la maxim deoarece inchizitia ca sa manace paine face circ.
VIZIONARE PLACUTA!

Un incompetent corupt abia destituit.

Anonim spunea...

Referitor la angajatii penitenciarului care sunt rude, nu cred ca intoarcerea la stalinism e o solutie. Poate ca ar fi utila o cercetare asupra modului in care oamenii au intrat in sistem, daca tot facem astfel de cercetari. Sotia, fiul sau alta ruda a unui angajat au dreptul sa se angajeze in acelasi sistem. Incorect este doar daca intra cu pile. Sa nu gandim ca dupa instaurarea comunismului. Asmutim oamenii sa se sfasie intre ei. "Agentu' X s-a casatorit cu agenta Y". Domnule, esti cumva un fost informator pe care nu-l mai asculta nimeni? Daca esti un om cu simtul raspunderii, demasca-i pe cei care au intrat in sistem cu pile, dar nu ne spune ca e o crima ca agentu' s-a casatorit cu agenta. E plina puscaria de penibili. De ce sa ingrosam si noi randurile lor?

Anonim spunea...

DA, buna diversinea mediatica! Conferinta de presa cu demisie , alte aranjamente pentru prostime....In caz de astfel de neregului , un adevarat sef isi asuma grseala , adica cel din varf, dar aici e competenta maxima! De ce , pentru ca echipa de ,,generali de la naftalina'' e beton! Va anunt ca in curand se vor ocupa un cotidian si un saptamanal de trecutul si viitorul lor! Totul pe ,, marturii''! Exemplu : ,,Generalu'' Vaduva mai stie de betiile si chiolhanurile , plus fetitele livrate din penitenciar
( psiholoage in formare, agente sensibile samd....)in inspectiile si actiunile ,,sportive'' din trecut ? Unii poate isi mai amintesc de lucrarile personale din epoca, cei de la resurse de rudele si clanurile angajate prin unitati! Apropo, Domnu Bala, stiti cati ,,imputerniciti cu prelungiri'' mai sunt? Si cati directorasi, sefuleti samd inca ,, vegheaza la linistea sistemului, in ciuda unui grav deficit de comunicare? Actiunile pompieristice de ,, reorganizare'' de unitati ori de dizolvare a unora vor fi in curand in atentia factorului politic si a celui de audit , pentru ca uneori se crede ca unele zone sunt ,,sate fara caini''. Nu a trecut furtuna! Se recomanda stand-by! Ocnas de pe front!

Anonim spunea...

Conti 21:53
D-le Conti. Eu cred ca ai inteles gresit .Nimeni nu are nimic cu agentul X care s-a casatorit cu agenta Y. Si nici nu doresc, nicidecum, sa ne intoarcem la stalinism. Aici ESte vorba despre matematica. Adica , o parte a matematicii :STATISTICA. Si statistica nu greseste , din fericire sau din pacate, d-le Conti. Cat despre turnatori, sa fie la ei. De abia am scapat de Securitate, cine crezi ca i-ar mai dori din nou in sistem? Sau, cel putin, eu asa cred ca am scapat. Depinde, nu stiu ce spune statistica in acest caz.....

Anonim spunea...

Nici eu nu sunt de acord cu masurile luate in pripa si doar de ochii presei.
Speranta noastra, era ca daca domnul Bala a preluat conducerea .....este unul de-al nostru ......
Ori tocmai pentru a arata asta, consider ca niste masuri luate in decurs de mai putin de 48 de ore, nu pot avea un temei fundamentat, indiferent de ce se ascundea in spatele acelor functionari publici.
Dar daca vrem performanta si purtam o mantie alba.....aferenta unei sabii de "Harap-Alb"......atunci trebuie ca exemplul sa plece de la noi si sa aratam ca putem si vom respecta prevederile legale de care facem mereu uz.......
Asta ca un punct de vedere, al unui om care a privit de la o oarecare distanta cele petrecute...
Ca o paranteza.....inteleg de ce Liviu Dragnea si-a dat demisia.....este unul din putinii demnitari pe care i-am auzit vorbind, fara sa se pripeasca si fara sa ia masuri de dragul "mult iubitei imagini institutionale"...
TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL!

Anonim spunea...

pentru 20:02
directorul si seful evidentei si-au inaintat demisia (adica, pe romaneste, si-au scris-o cu mana lor).
ce-ai vrea sa faca sindicatele?

Prisonworker spunea...

@ anonim 03.02.2009 22:23:00

o mica precizare:

Directorul si-a scris-o cu mana lui, la solicitarea (?) directorului general al ANP.

Am apreciat modul cum a fost organizata prezenta in fata media, dar daca demiterea sau demisia fortata fac parte din campania de imagine, de dragul televiziunilor, atunci acest gest umbreste constructia a aparatiilor media din ultimele ore.

Anonim spunea...

si seful evidentei e in aceeasi situatie. tot "la dictare" a scris.
probabil, avand sarcina de la ministru sa-i demita urgent, singura varianta era sa-i convinga sa-si ceara demisia. altfel, i-ar fi demis si, evident, se putea ajunge in instanta.....

Anonim spunea...

Este abuz in servicu din partea domnului director general.
Oamenii nu trebuiau sa isi dea demisia la presiunea domnului Bala.
Trebuiau finalizate anchetele si fiecare platea sau nu pentru partea sa de vina.

Prisonworker spunea...

@ anonim 03.02.2009 22:57:00

S-ar putea sa aveti dreptate. Nu am informatii despre seful de la evidenta.

In ceea ce il priveste pe directorul Penitenciarului Craiova, dl Bala a declarat public faptul ca i-a solicitat demisia.
Dupa ce s-a descurcat bine cu mass-media sub presiune, a facut un gest pripit, in opinia mea si mai mult pentru a castiga aprecierea jurnalistilor.
Tatulci: "dl Bala pare un om care vrea sa ia taurul de coarne"

Astazi, tot litera C

Anonim spunea...

Pacat ca nu suntem si noi uniti ca altii (politisti,armata,etc)!Ne aruncam cu noroi in fata unii altora, facem haz de necazul nostru... Toata mascarada asta mediatica este de fapt "Praf in ochii fraierilor" Singuri ne facem renumele de "gardieni luati cu arcanul de pe strada sa pazeasca hoti la puscarie", haideti sa le demonstram ziaristilor, guvernantilor,"colegilor nostri magistrati", ca nu suntem prosti, stim sa ne facem treaba si nu ne luam salariile/sporurile degeaba (3,4 din cele 29 enumerate de presa).

Anonim spunea...

Sefii si sefutii de la Craiova nu cumva erau imputerniciti? Nu cumva "demisie" este un cuvant folosit de dragii de jurnalisti pt ca nu pricep ce e aia "incetare a imputernicirii"?

Prisonworker spunea...

@ anonim 03.02.2009 23:43:00

Urmariti, va rog, file-ul video de pe ziare.com si vedeti ca termenul "demisie" e folosit de altcineva. Dragii de juranlisti, cum ii gratulati dvs, doar il savureaza.

Avem aici 3 aspecte de vizibilitate publica:

1. viteza de reactie pentru masuri, fata de alte institutii
2. inducerea ideii de comunicare foarte directa cu Ministrul Justitiei (care a aprobat imediat demisia)
3. Impunerea unui gest ce ar trebui sa tina libertatea de decizie proprie.

Judecati dumneavoastra cele declarate.

Anonim spunea...

Pacat de actiunile pe care domnul director general Bala le-a avut in media pentru ca prin declaratia facuta cu privire la cererea de demisie a colegilor din Penitenciarul Craiova a anulat pentru noi toate actiunile domniei sale . Cred ca s-a grabit si consider ca nu este corect sa i-a o asemenea masura fara sa li se dea posibilitatea celor implicati sa aiba parte de o cercetare corecta a comisiilor de disciplina .Legea nu prevede sa se dispuna altfel in situatii speciale. Nu stiu daca deciziile domniei sale au fost oarecum impuse de M.J. dar cred ca era corect sa i-a o decizie cu privire la acest aspect in momentul in care a constatat aceasta neregula anul trecut cu ocazia apelului general. Nu cred ca sacrificarea colegilor nostri de dragul atragerii simpatiei media ne foloseste pe termen lung . Cred ca era important ca domnul director general Bala sa faca cunoscute cu aceasta ocazie problemele cu care se confrunta sistemul si care genereaza astfel de nereguli ; in speta lipsa acuta de personal care creeaza multiple sarcini suplimentare pentru personalul existent , lipsa unei legislatii coerente etc. Am lucrat in serviciul evidenta p.p.l. peste 6 ani . Pot spune ca este un volum imens de munca si de responsabilitate. Oamenii din acest serviciu nu mai muncesc dezbatand eventualele spete juridice care se nasc din s.p. mepi etc care vin de la instante ci si-au creet un automatism. Lipsa acuta de personal si volumul foarte mare de munca genereaza astfel de incidente. Sunt convins ca si in alte penitenciare sunt probleme asemanatoare cu cele de la Craiova dar acestia din urma au avut nesansa mediatizarii excesive a evenimentului.Sper ca politica mediatica pe care o duceti , domnule director general , sa nu creeze o prapastie intre noi lucratorii de penitenciar si dumneavoastra mai cu seama ca ne-am pus toate sperantele intr-un specialist al sistemului penitenciar , pe care cariera il recomanda ca fiind cel mai potrivit pentru revigorarea sistemului.
Sunt alaturi de colegii ,de buna credinta , de la Penitenciarul Craiova care sper ca nu vor fi sacrificati de dragul media .
Cu stima ,
M.I. DIN PENITENCIARUL DIN SUD.

Anonim spunea...

Noi suntem,, ca de fiecare data oaia neagra a MJ, suntem niste "tolerati". Sa zicem merci ca MJLC ne-a acceptat, ca uneori sa le fim "colegi" (atunci cand ne sunt directori si tb. sa arate cat sunt de buni manageri, atunci cand le transmitem raportari zilnice repetitive pentru ca ei sunt in pana de idei).
De ce trebuie sa fie demisi colegii nostri/prisonworker, indiferent de sectorul unde isi desfasoara activitatea? Ca angajat la MJLC-puscarie nu exista prezuntia de nevinovatie? Bun sunt demisi, dar mai jos de locul de munca de la puscarie ei unde pot lucra?, la Judecatorie? Dir.de la Giurgiu (colegul nostru)unde isi desfasoara activitatea acum dupa ce "si-a dat demisia" de la penitenciar? Are ce manca? Se poate odihnii?
Asa s-a intamplat si cu Haisam, tot nemernicii de la penitenciar i-au dat drumul in intrerupere, nu a existat o comisie, un magistrat care a dispus asta?!!! si atunci s-a facut "in sfarsit dreptate", a fost dat afara medicul de la penitenciar. Toate aceste rht-uri mediatice sunt alimentate de oameni care vor sa atraga atentia de la aspecte cu adevarat importante (bugetul pe 2009 al senatului,cam.deputatilor,presedentia si alti smecheri). Halal sa le fie! ar trebui sa-i mustre constiinta(daca au?!!).

Anonim spunea...

ptr. anonimul de la 17:18:00
In viziunea ta lucreaza doar cei din operativ si gata restul sa mearga acasa oricum nu fac nimic....propun sa inchidem birourile si sa va lasam pe voi cu ppl-ii si dupa 2 saptamini cind nu mai aveti mancarea si utilitatile asigurate din cauza hartiilor si demersurilor celor care lucreza in birourile amintite de tine, sa te vad pe unde scoti camasa...
E usor sa vorbesti in necunostinta de cauza, sunt convins ca in afara de caserie si secretariat unde poate ti-a trebuit o adeverinta ...nu ai fost curios sa mergi sa vezi cu ce greutati se lupta colegii tai si ce presupune munca de birou...
Intradevar noi am putea lucra in operativ dar tu s-ar putea sa nu fii in stare sa lucrezi la birou ...sau poate ar trebuii sa ne intoarcem la masina de scris si sa verifici tabelul de instante , eventual sa-l intrebi pe colegul ce litera e aia ca "nu intelegi scrisul"...credema stiu despre ce vorbesc am lucrat in ambele tabere si fiecare sector are rolul lui asa ca nu mai arunca cu pietre spre altii...
Faptul ca in "fisa postului" stai mai mult pe scaun nu e sinonim cu nemunca...

Anonim spunea...

cine poate garanta pentru cei demisi ca nu au incalcat legea si,viceversa!08:34,ai dat conotatii dupa cum ai vrut si iti menti punctul de vedere,ai tot dreptul.cat despre echilibrul dintre operativ si logistica intelegi ce vrei.si eu poate as reactiona la fel, dar trebuie sa recunosc cand sunt invins nu pentru ca vor altii ci ca asa e realitatea.nu am scris ca nu va apreciez,asa cum ai facut d-ta scriind ca nu cunosc litera x dar la ce pericol va expuneti?ca sa intelegi ca nu am nimic cu acel compartiment ar trebui facuta o propunere la ANP sa va acorde si sporul de supraveghere.ce zici?:)

Anonim spunea...

esti si tu vreun nepotel............ca la administrtiv 90% din astia sunteti.........si nu te mai da destept , ca tot " spiru haret " ai absolvit [poate].

Anonim spunea...

ptr 8,34
sunteti niste martiri ,functionari care administratia penitenciarului le siluieste ptr bunul mers al lucrurilor.platiti utilitatile,achizitionati hrana conduceti masini ,o nuuuu.ce legatura au acceste sarcini cu pericolul .

Anonim spunea...

bai frate ce ai cu SOFERII ca lucrezi cot la cot cu ei la INSTANTE ,POLICLINICI , SPITALE ,PARCHETE etc .ar trebui sa-ti fie rusine , ca sunt unii soferi pe care te bazezi mai mult fata de anumiti colegi [de la escorte ]. asa ca RUSINICA - RUSINICA .

Anonim spunea...

din nou sentimente exacerbate. toti sint importanti ca sa mearga masinaria numita puscarie. cred ca ce vrea sa spuna lumea este ca la administrativ se ascund nepotii si "nepotii" iar in operativ lucreaza cei fara sustinere.cei din operativ sustin diminuarea lefurilor pentru administrativ prin diminuarea unor sporuri de munca ,cu hotu' dar sa nu uitam ca si la administrativ se poarta in ultimul timp sa trimita de la anp ordine si paraordine sa se trimita tot felul de situatii cu termene de executie foarte scurte. multi din operativ nu stiu asta.acum lucrez in operativ dar am lucrat si in administrativ si stiu cu ce se mananca.munca este multa oriunde esti. nu spun ca nu ar fi si oameni care vin la munca la puscarie ca sa aibe unde sa plece si de unde sa se intoarca acasa.

Anonim spunea...

Fiti solidari si nu va mai uitati la ce face celalalt!
Cand ati acceptat postul pe care sunteti incadrati ati acceptat si conditiile de munca si caracteristicile acestuia, nu este nimeni vinovat ca este un post pe sectie sau de birou. Toti muncim, intr-o forma sau alta. E adevarat ca munca in sectorul de detinere este infinit mai neplacuta, dar asta e!
Ceea ce s-a intamplat la CRAIOVA a fost prea drastic, iar "suspiciunile de coruptie" sunt exagerate.
Un director care luase concursul de putin timp si voia sa conduca un penitenciar etalon nu putea fi corupt. Motivatia intrinseca este mai puternica decat cea materiala.
Presa a castigat din asta iar noi, ca sistem, am pierdut...Se bucura inconstientii si rauvoitorii care nu se raporteaza decat la ei.
Cei care vad in perspectiva sunt tristi...