Powered By Blogger

Recent Posts

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

marți, 8 iulie 2008

Noi, sistemul penitenciar

Revine constant in comentariile postate pe blog, opinia ca un anumit sector de activitate are o mai mare importanta. Eu Paza sau Eu Logistica sau Eu Reeducarea, merit mai mult decat ceilalti, fara mine penitenciarul s-ar opri pur si simplu in loc. Uneori sunt aduse argumente, alteori sunt pur si simplu sentinte fara drept de apel. In realitate penitenciarul n-ar functiona - nici macar la cota de avarie - in lipsa unui singur compartiment, oricare ar fi acela, dupa cum ceasul n-ar mai arata ora exacta, daca din prostie sau din vanitate am scoate din tot angrenajul cea mai mica rotita.

Opinia asta este dublata uneori de convingerea ca si in sectorul de activitate propriu, CEILALTI obisnuiesc sa traga chiulul, deci o dubla nedreptate. Obiceiul de a fi preocupati de capra vecinului vine ori din lipsa de activitate ori pentru ca a fost incurajat si intretinut cu buna stiinta. Un anonim pretinde ca magistratii sunt cei care au destabilizat sistemul penitenciar, din motive obiective n-am o parere buna despre prestatia magistratilor din sistem, dar mi se pare cu totul exagerat un asemenea transfer de responsabilitate.

Suntem la randul nostru responsabili pentru starea penitenciarelor romanesti si cata vreme vom continua sa pretindem ca numai altii sunt vinovatii, nici Superman nu ne va scoate din mizeria cu care este evident ca ne-am obisnuit sa traim. Iosif si gasca lui nu puteau sa puna in practica cele mai nepotrivite, cele mai schizofrenice decizii daca n-ar fi fost ajutati, incurajati ori aprobati pana la capat. Usurarea evidenta a angajatilor din sistem, cu precadere a celor din ANP, la concedierea lui "Iosif si Fii" n-a fost urmata de cuvenita spovedanie, in fata propriei constinte. Am fost eu corect? Am avut eu demnitate? As fi putut face mai mult?

"Daca vorbim de fuga de raspundere, gasim si in dreapta si in stanga noastra un "spaiuc". Daca ne gandim la locul nostru de munca indiferent care este acela, vom vedea ca "spaiuci" sunt cu nemiluita. Intotdeauna daca este ceva meritoriu se va da o lupta pentru asumarea meritelor iar daca e o problema se vor cauta repede "tapi ipasitori" spune un anonim pe blog. Si are dreptate!

Cat timp in sistemul penitenciar modelul general valabil este acela al insului - insei care se "descurca", care profita fara rusine, care se prelinge pe sub usa sefului insinuand ori defaimand fara scrupule, care "respecta" numai ceea ce este in avantajul personal, ma tem ca nu avem dreptul de a ne plange.

Cel putin teoretic menirea unui penitenciar este aceea de a reda societatii un bun cetatean. Daca detinutul recidiveaza, in mare masura vina apartine si penitenciarului. Sa pazim detinutul si atat este mai degraba o amanare costisitoare, este un esec neasumat.

47 comentarii:

Anonim spunea...

Pare un articol neterminat pe care suntem chemati sa-l continuam. Cine? Noi, sistemul penitenciar...

Anonim spunea...

De fapt, de multe ori spaiucii suntem noi si e atat de usor sa-i identificam in altii, sa ne razboim cu ei pe blog, in direct sau doar in mintea nostra, dar, vai! greu ne este sa ne recunoastem spaiuceala. Daca spaiuc n-ar fi existat l-am fi inventat pentru ca avem nevoie de el. Cand Spaiuc exista am ocazia sa ma simt bun revoltandu-ma impotriva a ceea ce reprezinta el. Problema este ca in acel timp as fi putut sa lupt cu spaiuceala mea, dar eu, nu si nu, imi pun in cap sa combat spiuceala altuia.

Anonim spunea...

Frustrarea fiecarui sector de activitate este oarecum justificata: cei de la reeducare sunt frustrati pentru ca de obicei sunt scosi la iveala atunci cand penitenciarul vrea sa dea bine, sunt pusi in vitrina ca niste bibelouri si nu sunt tratati ca niste profesionisti, cei de la paza se simt frustrati, printre altele si pentru ca simt ca unele dintre elementele de autoritate pe care se bazau inainte au disparut, cei de la logistica sunt frustrati pentru ca de multe ori li se aduc reprosuri neintemeiate. Pe langa aceste motive specifice, avem si unele comune: ni se fixeaza obiective care nu sunt in concordanta cu resursele financiare, materiale si umane pe care le avem. Mai sunt si probleme care tin de intelegerea neconcordanta a rolului pe care sistemul penitenciar il are in sociatate, ba mai sunt si orgolii etc. Astia suntem noi, sistemul penitenciar, sistem care cuprinde si foarte multe persoane private de libertate care, vrem nu vrem, sunt oamenii cu care noi lucram si au si ei un cuvant de spus, cuvant pe care e bine sa-l ascultam si sa actionam in conformitate cu reglementarle in vigoare si cu normele profesionale, umane, civilizate.

Anonim spunea...

Stiti ce mi se pare cel mai jenant in munca pe care o fac? Uneori suntem pusi in situatia in care, din punct de vedere strict legal, persoanele private de libertate au dreptate, adica sunt legi care le acorda anumite drepturi si noi nu avem posibilitatea sa le acordam. Nu le plang acum de mila. Stiu ca ei fac parte din "specia care se plange", stiu ca p.p.l. fac abuz de drept, dar suntem pusi sa jucam roluri de ipocriti atata timp cat ii invatam pe detinuti sa respecte legile in conditiile in care noi insine nu putem respecta niste legi. Ce mesaje le transmitem detinutilor? Ca legile trebuie respectate in general, dar ca uneori le putem incalca? Ca sa nu mai vorbesc de situatiile absolut penibile in care colegii nostri fac abateri mai grave decat p.p.l. si nu mai stim pe care sa-l credem (in sinea noastra cel putin).

Anonim spunea...

my darling ii tot dai unaintruna cu spaiucii si cu functiile de conducere...vezi ca deja exagerezi si asta suna a altceva.mai bine fii obiectiv si recunoaste ca vor trebui schimbati 50% di cadrele existente pentru a rezulta ce poate iti doresti.tot ii dai numa cu o idee dar de marea majoritate nu sufli o vorbulita, in acelasi sens si har domnului ca ar fi destule...nai fi curios?si iti zic asta tot pentru reformarea in bine a sistemului si a celorlalti 50% care vor ramine

Anonim spunea...

APROPO DE ASUMAREA ESECURILOR..ATI FACILITAT ADUCEREA LA CUNOSTINTA A UNOR MINCIUNI MAI SFRUNTATE DECIT PERSOANELE CARE LEAU SCRIS PE ACEASTA CALE.INTREBAREA ESTE CORECTI DEMNI SI CINSTITI SUNTETI VOI CARE SELECTATI COMENTARIILE, DAR FOLOSITI SITE SI MASURI DIFERITE...SAU VRETI SA DEMOSTRATI CA ASTAI MAREA SCHIMBARE PE CARE O VRETI?CAM MULTE LASATI SA SE INTELEAGA CA ATI FACE PT. ANUMITE LUCRURI....DAR STITI CUM ESTE, CA LA ALEGERI..LE DAI BANI LA OAMENI, LE PROMITI MAREA CU SAREA ,LE DAI MICI,BERE.....SI SURPRIZA EI TOT NU TE VOTEAZA.SI MAI ZI CA VIATAI NUI O GLUMA BUNA.

Anonim spunea...

Frumos mai zici ,mai uns la suflet.
Acesta este motivul pt care va iubeste toti palmasi din sistemul penitenciar.
BRAVO.

Anonim spunea...

felicitari pentru articol
e ceea ce simt cind privesc sistemu
nu ar fi existat dezbinare,daca instigatorii nu ar fi gasit teren prielnic
fiecare unitate e un exemplu si cale de neurmat
"colectiv unit" e nestiut si frica dezbinatorului

Anonim spunea...

Atentie la gramatica limbii romane!
Fii se va scrie Fiii (" Iosif si Fiii"), iar a sti ,la persoana a 2-a se va scrie tot cu 2 i, adica....tu stii!
In rest ... succes in continuare!

admin spunea...

Am inregistrat observatia. Pe de alta parte mi-ar fi placut sa aud si opinia despre un asemenea subiect. Un subiect cat se poate de delicat, pentru ca cel mai greu este sa ne asumam responsabilitatea. Si am senzatia ca la capitolul asta nu stam bine de loc. Multe dintre nemultumirile noastre sunt reale, dar in ce masura ne implicam in rezolvarea lor?! Nu stiu daca procentul de 50% este unul corect, stiu ca fiecare individ are posibilitatea de a se schimba , cu conditia sa vrea si sa aiba sansa asta.

Anonim spunea...

stii ,edy... eu personal te apreciez foarte mult pt. ceea ce scrii...insa... diferenta dintre noi paza (cei din linia I) si hai sa incepem cu resursele,este:acum vreo 4-5 ani a venit o ordonanta secreta prin care puteai iesi la pensie,mai ales cei care nu aveau liceu,nici in ziua de azi nu se stie despre ce ordonanta era vorba ,la noi cel putin;dar clar este ca de la resurse a iesit o singura persoana la pensie,cu pensie frumoasa si fara sa spuna nimeni nimic,s-a aflat dupa aceea ceva vag,dar nimeni nu a fost pedepsit,oamenii de acolo ai trateaza pe ceilalti de parca le-ar fi superiori,daca intrebi ceva deja deranjezi,la financiar acele persoane,iti intirzie salariu,cind il luam mai tirziu,nu sunt actele gata,de ce nu stau peste program sa-si ia dupa recuperare?, iti gresesc salariu de mai multe ori iar daca nu vezi si nu te duci,nimeni nu vede si mai ales nimeni nu le pedepseste,nu avem nimic impotriva lor,suntem de acord ca sunt o rotita dintr-un ceas,dar noi cei din paza suntem aproape intreg mecanismul.De ce noi suntem pedepsiti pentru nimic,pentru o cravata,sau o bluza rosie pe dedesupt,pt. o intirziere de 5 min. la tragere din timpul meu liber,etc,iar lor nu li se reproseaza nimic ? Ei au prime mari si salarii de merit,nu contestam ca nu ar fi capabili dar totusi datorita celor din paza au somnul linistit,fara evenimente.Sa-i auzi cum il injura pe ofiterul ce se ocupa cu siguranta detinerii si regim pentenciar (care de altfel este unul dintre putinii ofiteri care este apreciat de sectorul pe care il conduce,este OM mai intai de toate), daca cere in cite o zi oameni pentru instanta, ca nu sunt suficienti si nu are de unde lua,asta ce inseamna ca le place numai salariu,si crede-ma multi dintre cei care se afla prin acele sectoare sunt...pilosi.A fost intrebata o ofitera ce facultate are,in timpul unei conversatii,stiti ce a rasp.? ca nu-si aduce aminte pe moment...si sunt multe de spus ,dar ma opresc.

Anonim spunea...

Bai fratilor, munca asta de penitenciar nu-i grea, trebuie doar, sa vrei, sa o faci. Daca tu vii la serviciu cu gandul sa te odihnesti, este normal sa ajungi acasa frustrat, ca nu te-au lasat sefii, colegii in pace, sau ca altii s-au odihnit mai mult, aia care sunt rude, fini si afini. Iar daca, chiar te apuci sa muncesti respecta principiile elementare si in special nu face compromisuri, asa nu vei avea ce sa-ti reprosezi si vei avea satisfactia ta launtrica, mai importanta decat o apreciere de genul : "uite ce se mai implica fraierul/fraiera".

Anonim spunea...

SA STII CA MULTI SIAR ASUMA RESPONSABILITATI PT. ALTII , SAU PT. UN BINE GENERAL DAR CIND VEZI SI TE SIMTI TRADAT, CIND STII CA REALITATEA ESTE ALTA SI CA OMUL VINE LA LUCRU DOAR PT. BANI, AICI INTELEGIND SAI FACI ORICUM SI PRIN ORICE MIJLOACE, SI ASTEA DIN CAUZA SARACIEI SI A LIPSURILOR, TE INTREB CITI MAI RAMIN INTERESATI DE BINELE GENERAL, DE CONDITII DECENTE DE MUNCA, DE ASI FACE TREEABA ACOLO UNDE ESTE FARA 5000 DE CONTROALE SI VERIFICARI, CU RESPONSABILITATE?CE FACEM CU MENTALITATEA AG. DE A LUCRA CU DETINUTUL, IN CONDITIILE IN CARE TREBUIE MEREU SA IMPROVIZEZE. SINCER FARA O LOGISTICA CORESPUNZATOARE SI UN PERSONAL BINE PREGATIT, TOTUL VA RAMINE ASA...CEL PUTIN INCA 20 DE ANI.

Anonim spunea...

satisfactie launtrica ai,dar ce te faci cu satistactia financiara ?,aia tine de foame.

admin spunea...

Daca sunt multi care si-ar asuma responsabilitatea dar din varii motive nu fac lucrul asta, se pune intrebarea cine este pana la urma responsabil?! Nemultumirile noastre nu sunt inventate dar uneori mi se pare ca ne-am obisnuit sa ne plangem singuri pe umeri si atat. Haideti sa presupunem ca toti contabilii din sistem si-ar schimba incepand de maine atitudinea, sa presupunem ca ar fi plini de solicitudine, plini de voiosie si recunostinta la vederea agentului care pune si el o intrebare despre salariu. Credeti ca o data indeplinita conditia asta , toti agentii ar deveni ca la un semn plini de solicitudine la randul lor? Parerea mea este ca trebuie sa ne schimbam atitudinea nu neaparat prin comparatie cu altii, tot asa cum trebuie sa militam pentru drepturile noastre fara sa ne raportam neaparat la drepturile detinutilor.

Anonim spunea...

Comisar şef Marian Dumitrache-directorul Penitenciarului Codlea

Nu mi-am dezvăluit identitatea pentru a face notă discordantă faţă de ceilalţi care scriu pe acest blog, ci pentru că este ceva normal ,,să ne vedem” şi să ne asumăm cele spuse.
E prima dată şi ultima când scriu pe acest blog şi nu încerc a mă justifica faţă de acuzele aduse de ,,amicii mei” frustraţi şi laşi; ar fi sub demnitatea mea, dar fac acest lucru pentru că îmi pasă de acest sistem.
Am urmărit acest blog până acum trei săptămâni când am renunţat, motivele fiind lesne de înţeles - a început să-şi piardă din substanţă.
Probabil s-a dorit ca acest blog să fie un fel de Europa Liberă (păstrând proporţiile) a sistemului, dar s-a transformat lamentabil într-o chestiune pur românească unde denigrarea, frustrarea, negarea a tot ceea ce se întâmplă în sistem a devenit la ordinea zilei.
Oare nimic bun nu se mai întâmplă în acest sistem ?
Chiar aşa de ,,rahat” a devenit sistemul penitenciar ?
Dar să nu uităm că noi formăm sistemul şi o parte dintre noi sunt de o calitate îndoielnică, nu au nimic în comun cu statutul de funcţionar de penitenciare sau cu regulile bunului simţ.
Am întâlnit în sistemul penitenciar german, oameni care erau mândri de profesia, de statutul lor. Oare există şi la noi această mândrie?
Mă întrebam ce generează această mândrie şi, făcând o comparaţie între sisteme, am concluzionat că mândria lor este dată de faptul că ei,,construiesc” zi de zi, noi suntem la faza de ,,distrugere” a tot ce există în viaţa noastră, bun sau rău.
Cei care sunteţi în spatele acestui blog, care l-aţi gândit, care aveţi minţi foarte ascuţite de altfel, aţi găsit un teren propice pentru a manipula şi învenina sistemul, probabil cunoaşteţi că mai sunt destui ,,mineri” în sistem care se aprind de la prima scânteie.
Din câte am citit eu, mai toată lumea care scrie pe acest blog - atacă.
E simplu să stai în tribună şi să comentezi ?
Tot ce s-a întâmplat în ultimul timp în sistem a fost blamat. Oricine şi orice poate fi denigrat foarte uşor din faţa unui monitor. Mai greu este să fii corect, moral, să-ţi analizezi atitudinea şi să dai dovadă de discernământ. E adevărat că sistemul trece printr-o mare criză, întreaga societate românească se confruntă cu aşa ceva, cu o mare lipsă de modele morale. Dar oare au dispărut acele modele în totalitate?
Mulţi din cei morali din acest sistem au ales statutul de spectator fără să ia atitudine(cu câteva excepţii), ies în faţă doar cei care nu sunt reprezentativi pentru sistem şi care, prin atitudinea lor fac mai mult rău decât bine.
Indiferenţa ucide domnilor.
Munca aceasta nenorocită din puşcării ne abrutizează, unii împrumută din comportamentul deţinuţilor; în loc să-i modelăm noi pe ei, ne influenţează ei pe noi în mod negativ.
Uitaţi-vă puţin în jurul dumneavoastră şi puteţi observa câtă ură şi dezbinare există. Toţi doresc cât mai mult, cât mai facil de obţinut fără a da prea mult în schimb, ceea ce nu este în firea lucrurilor.
Discutam cu colegii de la Codlea despre necesitate de a ne forma o conştiinţă comunitară, că aparţinem vremelnic acestui sistem şi suntem datori a ne lăsa ,,amprenta” fiecare la locul lui de muncă, bineînţeles pozitiv.
Desigur suntem departe de aşa ceva, conştiinţa comunitară nu există nici măcar la nivelul comunităţilor locale (sau poate mă înşel eu) dar trebuie să acceptăm măcar conceptul, după care urmează paşii fireşti de formare a acestei conştiinţe.
Închei prin a vă ura succes, dacă v-aţi propus să realizaţi ceva bun, însă anonimatul nu a fost niciodată de bun augur, asumarea responsabilităţii fiind o mare calitate, care din păcate lipseşte multora.

Comentariile vă aparţin.

Mulţumesc!

Anonim spunea...

Am fost invatati la istorie ca poporul roman este plin de calitati,bun,viteaz,drept,inteligent etc.Realitatea este din pacate alta.Avem o rautate veninoasa care nu cruta nici sentimentele cele mai sfinte ale omului,o inversunare in ura care merge pana a se bucura de nenorocirea aproapelui, o frenezie a calomniei,o ingamfare tantosa si-o obraznicie care ar fi ridicola daca n-ar fi mai mult de plans,o ipocrizie si o miselie bizantina,o lacomie hrapareata,nici-o mila de averea tarii si de banul public,nici-un respect de lege si de dreptate,o intrecere in a stoarce cat mai mult pe cel sarman ca pe o prada, o desmatare de parca sta sa vina potopul.Trist dar adevarat.

Huginn spunea...

ptr. dumitrache marian 08.07.2008 11:33:00

Mi-a plăcut ce aţi scris. cred că aveţi dreptate. Anonimatul permite şi exprimarea unor opinii la extreme.

Dar este corect să fiţi la fel de extremist în singurul comentariu asumat pe care-l publicaţi?

1.Tot ce s-a publicat este un atac? Chiar v-a scăpat detaliul că discutăm despre fapte?
2.Chiar nu aveţi nici o problemă de resurse umane, financiară sau de management?
3.Nici unul dintre cei care publică pe acest blog nu merită să fie prezumat a fi de bună credinţă doar pentru că la Codlea se întâmplă să nu fie totul pe roze?

În altă ordine de idei nu v-aş credita cu distincţia "Constructivul anului". N-aţi răspuns la acuzaţii argumentat şi corect.

Aţi pus o etichetă celor care v-au adus critici concrete... şi atât. Nu este o formă tocmai cavalerească de a răspunde colegilor (dacă sunteţi cine spuneţi că sunteţi).

Huginn spunea...

ptr. dumitrache marian 08.07.2008 11:33:00

încă ceva...

In articolele publicate pe blog dumneavoastră n-aţi fost portretizat ca fiind frustrat, lamentabil, laş, miner, distrugator, spectator din tribună, etc.

Dumneavoastră în schimb folosiţi sub pretenţia obiectivităţii (!?) astfel de cuvinte.

Când mai daţi lecţii de morală gândiţi-vă că recomandările vi se aplică direct.

Anonim spunea...

Ce sa faci atunci cand iei atitudine sub numele si
prenumele adevarat , si primesti din partea dir. amenintarea directa fara ocolisuri si menajamente ,atunci treci sub anonimat ca doar asa poti cu asemenea conduceri sa comunici si sa spui ce te nemultumeste Asta referitor la ce spunea d-l dir. dela Codlea despre anonimat cat despre MINERI nu cred ca trebuie sa ne simtim jigniti ..d-l Spaiuc ne-a facut ciobani..

Anonim spunea...

pai daca suntem MINERI,haideti sa facem o MINERIADA,ca sa nu ne mai simtim frustati de salariile exorbitante pe care le iau acesti asa zisi conducatori,si de primele la fel de exorbitante,si cum sa nu fim lasi cind murim cu dreptatea in mina cind incerci sa-ti aperi drepturile tale personale iar unul ca tine vine si iti da in cap,si cum sa nu fii anonim cind ameninti ca afara mai sunt 100...dar cine mai vine? Lasi? ce e lasitatea pentru tine?frica de a nu ne pierde paine pentru tine e lasitate ? Stati confortabil pe scaune pentru ca unii ca noi isi fac treaba bine.Doare rau ca vad oameni ce nedreptati facetisi cine sunteti cu adevarat ?

Unknown spunea...

Hai ca esti tare Dle. Dumitrache.
Trebuie oamenii sa-si decline identitatea,ca sa li se gaseasca pe urma motiv sa fie dati afara,sa le faca loc nepotilor,pilosilor,etc. pt. a fi angajati.
Lucrez in acest sistem,si pot spune cu mina pe inima ca tot ce se scrie aici e adevarat in proportie de 99%.
Da,in acest sistem,nimic nu merge.Totul e putred,dupa cum de altfel e putreda toata justitia.
Sa ajuns aici datorita celor care s-au facut ca ne conduc,incompetenti promovati prin spaga,nepotism,clientela politica, etc.Adevaratii profesionisti au fost si sunt marginalizati sau nu sunt lasati sa-si faca treaba.
Vreti sa ziceti ca sefii sau cu complicitatea sefilor nu se fura din GAZ-uri,din depozitele de carburanti ale unitatilor,de la blocul alimentar si de pe unde se mai poate fura?Daca ziceti ca nu,atunci traiti in alta lume si trebuie sa coboriti cu picioarele pe pamint.Desigur nu generalizez,mai sunt si exceptii (dar putine)in padurea de uscaturi.
Sau ca in posturile cheie din unitati sunt promovate neamurile,sotii sau sotiile sau cei care ling dosul sefilor?
N-am nimic cu dvs-tra,nu va cunosc,dar trebuie sa fiti mai realist.
Cu respect un ,,miner" sau ,,cioban" sau ce suntem noi astia mici,agentii in fata fiintelor superioare care sunteti dvs-tra,ofiterii,directorii si alti extrateresti care(se fac)ca ne conduc.
PS Sper sa vina o zi in care sa nu ne fie frica sa ne declinam identitatea pe acest blog safie numai lapte si miere in sistem si in unitatile penitenciare.

Huginn spunea...

ptr. dumitrache marian 08.07.2008 11:33:00

Vedeţi domnule Dumitrache. Asta vroiam să vă spun. Trăim în realităţi paralele. A dumneavoastră e mai mică dar e perfectă. Un club exclusivist, un fel de masonerie, pe care-l frecventaţi împreună cu alţi şefi care văd doar ce vor să vadă.

E uşor să înlături faptele care nu concordă cu propriul scenariu. La fel de uşor e să pui şi etichete precum frustrat, lamentabil, laş, miner, distrugator, spectator din tribună.

Realitatea. Asta e problema. Aici vă e punctul sensibil. Trăiţi în scenariul pe care singur vi l-aţi creat.

Anonim spunea...

BRAVO

Anonim spunea...

pentru anonimul de la 08.07.2008 10:19:00

Ai dreptate, n-ai satisfactia financiara a Spaiucului, dar daca te compari cu media pe economie, nu cu minimum, vei vedea ca esti putin peste, chiar ca agent debutant.

DLE. DUMITRACHE vad ca postarea e la 11:33, presupun ca ati scris-o acasa si ati postat-o de pe Flash Drive, pentru ca mi-ar fi greu sa cred ca in timpul programului v-ati indeletnicit cu asemenea treburi lumesti, cand, din cate stiu, la Codlea mai sunt cadre si detinuti si alte probleme in penitenciar. In legatura cu lunga postare, mi se pare corect ca aici sa se critice iar pe site-ul ANP sa apara partile bune. Din pacate criticile sunt pe sute de pagini iar de laudat nu prea aveti/avem cu ce.

Comentariile v-au apartinut!

MULTUMESC!

Anonim spunea...

domnule director asteptam cu nerabdare primele,sa vedem cit sunteti de corect si cum stiti sa faceti impartirea,ca nod in papura stiti sa gasiti sau chiar sa faceti.Ma mir cum de nu va e rusine,vreti sa fiti corect,dar dati in prostie,daca nu suntem pedepsiti pe ce criterii o sa ne separati?ca de fiecare data... pentru poarta alba

Anonim spunea...

Va salut!

Haideti sa va povestesc despre lupul (dumitrache) moralist.
Pe vremea in care acesta era loctiitor pentru logistica, nu era zi in care sa nu-si bage masina proprietate la garajul unitatii pentru reparat.
Director fiind ajuns, a surprins intr-o zi de sarbatoare (in care sigur nu ar fi gasit un service deschis)pe un coleg ca incerca sa isi remedieze o defectiune la o roata. Stiti ce a urmat? A dat cu totii de pamant.
Ehe lupule.....!!! (poate asa se procedeaza in germania - nu se ajuta colegii la ananghie, sau poate inferiorii nu sunt colegi cu domnia sa)

Anonim spunea...

Huginn: "Trăim în realităţi paralele. A dumneavoastră e mai mică dar e perfectă. Un club exclusivist, un fel de masonerie, pe care-l frecventaţi împreună cu alţi şefi care văd doar ce vor să vadă."
"Realitatea. Asta e problema. Aici vă e punctul sensibil. Trăiţi în scenariul pe care singur vi l-aţi creat."

Huginn, ai prins foarte bine esenta atitudinii domnului Dumitrache. Totusi, eu apreciez ca a iesit pe blog la o confuntare deschisa cu anonimii.

Anonim spunea...

Am citit cu atentie ceea ce a postat domnul Dumitrache. Spunea ca a discutat cu "colegii" despre constiinta comunitara.
1) nu a "discutat", ci ne-a tinut o lectie de morala;
2) constiinta comunitara se formeaza, nu se proclama;
3) cum se potriveste ideea de constiinta comunitara cu ideile exclusiviste conform carora dumnealui si-a creat o camarila? Aceasta camarila il alimenteaza cu informatii false potrivite cu scenariul dumnealui total nerealist. Este evidenta ruptura existenta intre director si oamenii pe care-i conduce. Pacat. Nu este un om rau, intentiile sale sint bune, dar are o combinatie aristocrato-comunista in care ideile bune sint anihilate de altele contradictorii si nu stiu ce mai ramine.

Anonim spunea...

"Lumea unui director e mica, dar perfecta". Habar nu am ce se discuta intr-o sedinta de conducere, da' eu cred ca acolo se intalnesc (cu o exceptie sau doua) oameni care n-au nicio legatura cu mersul real al treburilor in penitenciar. Asa imi imaginez eu o lume mica, dar perfecta: sedinta consiliului de conducere sau intalnirea domnului Masonache cu ai sai.

Anonim spunea...

In fosta sala de pregatire a personalului era un citat, parca de Iorga: "Cind chemi oamenii la munca, sa te vad cu sapa in mina". Domnul Dumitrache vrea determinare. Eu nu prea cred ca dumnealui ia in serios aceasta munca. Cred ca o vede mai mult ca pe un joc de societate. Si mai e ceva: in tribuna sinteti dvs., domnule director, dvs. si ceilalti care credeti ca conduceti (nu-mi cer iertare pentru cacofonie) aceasta unitate. Stati in tribuna si v-ati plictisit de ceea ce se intimpla pe teren, unde oamenii depun acel banal efort, asa ca v-ati creat propriul spectacol in care dvs. sinteti cel care munceste pentru binele institutiei si terenul va aclama. Nu va amagiti. Va aclama doar citiva aplaudaci. Miine va vor intoarce spatele, iar jocul de societate se va termina. In ce loja veti predica atunci doctrina constiintei comunitare in timp ce pe cetateanul de rind il veti trata cu deja vestitul dvs. gest sictirit?

Anonim spunea...

Dumitrache a pedepsit un agent pentru ca nu purta cravata pe strada, adica nu iera echipat corespunzator (in conditiile in care la noile uniforme noi nu am primit chipiuri, deci uniforma era incompleta). A uitat ca in vremea in care era un biet muritor a intrat in unitate imbracat in costum de ciclist mulat pe corp.

Anonim spunea...

Eu nu sunt de acord cu cei care se plang pe acest blog ca nu sunt bine platiti. Oameni buni, sa fim seriosi, salariile noastre sunt bune si ne creeaza un oarecare confort financiar. Uitati-va putin in jur, la profesorii care castiga jumatate din salariul unui agent debutant, la functionarii care castiga tot cam atat, la altii si altii. Sa nu fim ipocriti. Altceva ne lipseste noua: acea recunoastere sociala a importantei muncii noastre. Nu simtim ca rolul nostru este util in societate, nu ne putema asuma complet statutul de profesionisti pentru ca noi inca lucram in conditii mizere, inca se abuzeaza de noi, inca ni se cere sa indeplinim obiective nerealizabile. Orice ipocrit poate veni sa ne gaseasca ceva care n-am facut pentru ca am facut multe alte mii de lucruri. In momentul acela nu mai conteaza ce ai facut, ci acel lucru care-ti lipseste. Ai muncit ca un prost pentru ca unul care, vorba cuiva, are o lume mica, dar perfecta, sa vina savant si sa-ti scoata ochii. Ne doare acea insecuritate artificiala in care muncim. Fiecare putem face ceva pentru a ne simti in siguranta, putem sa ne sprijinim unii pe altii in cele bune. De asemenea, putem sa luptam pentru statutul nostru in societate, dar nu laudandu-ne cu salariul pe care-l avem (e si acesta o componenta a recunoasterii sociale), nici facand o pasiune bolnava pentru promovarea imaginii noastre ci provocand sociatatea sa simta ca are nevoie de noi. Societatea trebuie sa simta ca acei oameni "rai" care au ajuns dupa gratii pot sa faca si fapte bune. E mizerie pe o strada laturalnica si nimeni nu se implica. Sa cautam cativa voluntari dintre cei de la regim deschis sau semideschis si sa curatam acea strada. Oamenii de acolo vor avea o alta imagine despre detinuti si despre cei care-i ajuta sa faca fapte bune. Sa-i incurajam pe detinuti sa faca felurite acte pro-sociale. Astfel vom fi mai buni, mai profesionisti si mai bine vazuti.

Anonim spunea...

era, nu iera

Anonim spunea...

Am vazut si eu ca mia scapat un i in plus. poate ai vazut ca al doilea "era" l-am scris bine.

Anonim spunea...

Despre frustrare

Am vazut ca uneori cei de pe blog sunt catalogati drept "frustrati". Aceasta este eticheta care se pune rezolvand astfel problemele care sunt evidentiate. Probabil ca au dreptate cei care ne fac frustrati. Eu sunt frustrat. Sunt frustrat pentru ca spiritul meu de ordine este dat peste cap de haosul in care sunt nevoit sa muncesc, pentru ca incompetenta tasneste spre varf ca uleiul intr-o apa murdara, sunt frustrat pentru ca nu vad intotdeuna finalitatea muncii mele, pentru ca muncesc pentru cel putin trei oameni si uneori calitatea muncii mele cedeaza in fata cantitatii, sunt frustrat pentru ca imi este greu sa devin profesionist si am multe motive de frustrare in acest sistem. Ei bine, este normal sa fii frustrat daca te straduiesti sa faci ceva bun. Daca pentru tine este OK, daca esti impacat cu tine si cu sistemul inseamna ca esti perfect sau ca esti un pic cam nesimtit. Va salut, fratii mei frustrati!

Anonim spunea...

O lume mica si perfecta intr-una mare si imperfecta... Masonii si plebea... Aristocratii crescuti in comunism fata in fata prostimea... Ce ne facem, insa, daca oamenii nu sint chiar atit de prosti cum ii cred conducatorii lor? Daca lumea aceea mica e de fapt incompetenta si autosuficienta?

Anonim spunea...

Sa inteleg ca lucratorul de care facea referire domnul director era mandru de meseria pe care o presta,dar domnul director nu cunoaste sistemul de valori nemtesc,inschimb pune etichete peste etichete tuturor subordonatilor domniei sale .Nu asa se conduce si se solutioneaza conflicte domnu director dumneata ai facut sa aprinzi spiritele si oameni in general rposteaza pe masura atacului.Dumneavoastra domnilor directori nu stiti sa ascultati si apoi sa formulati opini despre anumite aspecte particulare,va ascundeti in spatele rolului social din cadrul institutilor pe care l-e conduceti si probabil ati uitat ca munca de penitencar este una dificila si fara conditi optime de desfasurare a multor activitati,iar agentul care isi desfasoara activitatea in acest sistem este intre "ciocan si nicovala" ne putand sa execute atribtile care ii revin in tip optim datorita conditilor dificile in care isi desfasoara activitatea.

Anonim spunea...

Desi e cam tarziu pentru un comentariu la acest articol, pot spune ca acest Dumitrache care posteaza aici ca director este la fel de "om de bine" ca fostul director burcu de la Severin. Acel om tinea discursuri de acest gen la ora 16 cand veneai de la munca dupa o zi intreaga de stat in soare pe calea ferata la temperaturi de ... grade celsius. Cei care au lucrat acolo stiu cum e. Problema e ca el statuse la birou cu aerul conditionat dat la 15 grade (biroul lui a fost primul dotat din unitate cu asa ceva, ar fi fost culmea sa puna in foisoare, nu-i asa?)fusese omul la masa ca ragiia de prea plin ce era, si s-a sculat un prost in picioare si i-a spus ca nu sta la sedinta doua ore, ca atat dura sedinta in care se batea cu caramizi in piept,ca sa asculte palavre. Omul cred ca spunea adevarul si era de perfect bun simt sa nu stea la o sedinta in care nu se discuta nimic si nu se lua nicio hotarare importanta. Asa se vede de la biroul directorului treaba. Noi, minerii, secaturile de agenti care nu stiu la ce suntem buni si de ce mai traim sa le facem slujba grea cu problemele noastre de nimic, gen stat cu familia in timpul liber, prestanta in fata scursorilor societatii, prestanta in fata oamenilor liberi, banii pe care trebuie sa ni-i dea sitemul... Acestea sunt aberatii dupa parerea lor... Sa le traiasca...

Anonim spunea...

pe cati din cei care spun vorbe de ocara, i-ar tine cureaua sa fie si ei macar o saptamana directori sau comandanti de unitati, sa le dai bruma de bani pe care o primesti de la ANP si sa rezolvi ABSOLUT TOATE problemele existente? Oare cati ofiteri sau agenti s-ar incumeta la asta? m-a intreb si eu...

Huginn spunea...

Mulţi au din păcate impresia că-i ţine mai mult cureaua decât în realitate.

Să fii directorul unui penitenciar nu e lucru uşor şi nimeni nu minimalizează rolul şi importanţa acestei misiuni.

Dar, dacă vă referiţi la riposta pe care a primit-o dl. Dumitrache la 'ocara' furnizată de dumnealui celor care frecventează www.penifest.blogspot.com sunteţi puţin în afara terenului.

Dumitrache a făcut apel la 'obiectivitatea' care l-ar exonera de lipsa de bun simţ. A pierdut o bună ocazie de a tăcea şi şi-a jignit inutil colegii cu epitete ca: frustrat, lamentabil, laş, miner, distrugator, spectator din tribună...

Cu tot respectul... intervenţia lui Dumitrache nu are nici o legătura complexitatea muncii unui director de penitenciar.

Să vă reamintesc că domnnul Dumitrache a fost fanul nostru până acum 3 săptămâni când... "blogul şi-a pierdut din substanţă" brusc, odată cu prezentarea situaţiei de la Codlea?

Să vă reamintesc că nimeni nu l-a jignit? A fost prezentat un fapt şi s-au pus anumite semne de întrebare. Reacţia dumnealui (dacă chiar îi aparţine) a fost tardivă şi excesiv de agresivă.

Anonim spunea...

Stimate doamne, domnisoare, stimati domni si nea Dumitrache am citit cu mare atentie toate comentariile inclusiv pe cel al anonimului (de la 08.07.2008 18:31:00), care bine a sesizat un aspect : cetateanul director a scris epopeea aceea telenovelista la birou si probabil a continuat, sa citeasca reactiile tot din fotoliul statului (eventual degeaba) roman.

Bai nene, vorba anonimului, alta treaba n-ai la Codlea, n-ai cadre, n-ai detinuti, n-ai datorii sau nu-ti pasa decat de imaginea ta?
Ai impresia ca fara mineri aia frustrati ... etc. , care (te) pazesc (de) hoti , postul matale ar mai exista?
Sugera cineva, ca nu multi sunt apti pentru functia de manageri, perfect adevarat, dar nu-mi da exemple de directorasii astia de puscarie, care cu mici exceptii se potrivesc zicalei romanesti: "omul cat o fi de prost, mintea-i vine dupa post (nu ala in care nu mancati gras la popota)", sau sunt interesati de castigul, care sa le ofere o pensie fff. mare in cazul magistratilor.
Concluzia mea: NASHPA, AIUREA, CAM NASOL!

Anonim spunea...

D-le Edy sunt de acord cu d-vostra!! Si eu sunt un frustat de Baia Mare si va salut!!

Anonim spunea...

mai, nea anonimu de la 09.07.2008 18.54.00. dar poate i-a scris secretara mesaju, iar d-l Dumitrache a fost pe sectia de detinere la ora aceea!

Anonim spunea...

Secretara A RECUNOSCUT :mesajul a fost dictat din sectie cu regim gras, unde sunt formati/reeducati luptatorii de sumo.

Anonim spunea...

Dumitrache asta al vostru nu a aflat ca e mai bine sa fii barfit decat ignorat? Sau face pe mironosita cu noi? Nenea Dumitrache,stiu ca nu mai citesti mesajele de pe blog, ca asa ai promis ferm si apasat, dar supararea matale seamana mai mult a supararea vacarului pe sat. Lasa oamenii sa-si spuna pasurile si, eventual, daca afli ceva lucruri care nu merg bine la matale in curte, remediaza-le. Ca gura lumii nici nu poti si nici nu e bine sa o inchizi. Au nu stiai lucrul asta?
Nu te mai ofusca asa ca nu faci decat sa ne enervezi si poate-ti umblam la dosar...

Anonim spunea...

Edy, ca de obicei, scrii bine si ai bune intentii. Ba cred , chiar, ca esti prea sensibil pentru un barbat(deci banuiesc ca sub pseudonimul de Edy se afla o doamna sau domnisoara) si ca lucrezi pe la socio-distractiv. Dar tie ti se pare normal ca voi, acolo, la socio, sa aveti un director adjunct si doi sefi de servicii la 10 oameni si sa va comparati cu paza care sunt de 20 de ori mai multi ca voi? Nu-i prea corect. Stiu, o sa spui ca la paza sunt o gramada de ofiteri care mai de care mai sefi si sefuleti si ca atributiile cat si raspunderile se impart corespunzator.
Cred ca ar fi mai bine daca s-ar face o schimbare la nivelul unitatilor si s-ar reintroduce functia de director adjunct. Una singura. Deci sa fie un director si un director adjunct. Restul, doar sefi de servicii. S-ar face si economie la bani, n-ar mai fi nici discutii de genul "cine este mai tare, paza sau socio sau economico-administrativul".Parerea mea.