Powered By Blogger

Recent Posts

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

miercuri, 14 iulie 2010

Cine plătește pentru primele de 50% ale șefilor?

Cand sindicatele au cerut realocarea banilor care se arunca pe apa sambetei cu primele de 50% pentru directori și amicii directorilor, ANP a raspuns promt că nu e cazul pretinzand ca sunt bani destui pentru celelalte categorii de chaltuieli de personal: indemnizatia pentru maternitate, decontările misiunilor, decontari de transport, prime de vacanta, ajutoarele de pensionare etc. 

Au mințit cu bună știință. Nu sunt bani, doar că nu vroiau să-și piardă prima la care se cred abonați. Mai jos aveți un extras din scrisoarea transmisă sindicatelor de o mămică, care nu-și primește indemnizația:
"Sunt cadru al sistemului penitenciar de sapte ani, perioada in care "mi-am permis" sa fac doi copii. Am acceptat sa stau acasa pentru a-mi creste copii cu cei 85% din venit insa spre marea surprindere a mea luna aceasta nu am primit indemnizatia cuvenita.
Am intrebat astazi la serviciul financiar-contabil al unitatii de ce nu mi-au fost date drepturile salariale pentru luna aceasta si dumnealor au afirmat ca nu au primit banii de la ANP.
Am solicitat ca sa intrebe la ANP de ce nu s-au virat drepturile salariale pentru mame luna aceasta, contabilul a sunat la ANP, dar raspunsul a venit foarte sec: nu avem bani! Cerand lamuriri am aflat ca "nu sunt bani la ANP pentru mame, ca banii sunt opriti undeva la Ministerul Finantelor si ca nu se stie cand vor fi bani".
As dori sa nu se tina secret acest lucru si sa afle toate mamicile din sistem ca nu vor fi platite prea curand luna aceasta, chiar daca ANP-ul incearca sa ascunda acest lucru. In conditiile in care s-au facut plati pentru chirii, transporturi si alte cheltuieli, au fost achitate salariile cadrelor din sistem pentru luna aceasta, ma intreb unde am gresit de nu beneficiez de un drept salarial dobandit legal. 
Nu stiu ce sa le mai spun copiilor mei cand imi cer una-alta, pentru ca nu vor intelege ca ANP-ul nu are bani pentru mame.
Tot azi am discutat cu juristul unitatii care m-a sfatuit sa nu dau in judecata ANP-ul pentru ca dureaza 4-5 ani si nu rezolv nimic. Daca ii scriu domnului Bala imi spune sec ca nu sunt bani
In aceste conditii nu-mi ramane decat sa ma adresez FSANP, unde este afiliat sindicatul unitatii noastre caruia ii platesc lunar cotizatie, cu rugamintea de a solicita deschis ANP-ului plata imediata a drepturilor salariale ce se cuvin mamelor - cadre ale sistemului penitenciar, intrucat in bugetul anului 2010 au fost prevazute aceste drepturi.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Cand am spus sa se opreasca jaful cu 50% nu am fost crezuti! Poate acum

Anonim spunea...

Nici banii de diurna si deplasare nu au fost dati agentilor delegati in alte unitati sau trimisi pe la cursuri gen Sovata sau Amara.

Geist spunea...

Buna ziua,
Domnule Huginn, situatia financiara a penitenciarelor este mult mai grava decat vrea sa se cunoasca. La Giurgiu nu sunt bani pentru : decontari transport, prime de vacanta, ordine serviciu;iar de chirie decat pana luna viitoare. In schimb sunt pentru prime 50%. Intereseaza pe cineva ca fpss sunt sub efectul contractelor de inchiriere? Intereseaza pe cineva ca nu mai sunt bani pentru medicamente? Nu. Nu cred ca intereseaza in schimb venim cu aberatii de decizii prin care obigam fpss sa poarte o tinuta care practic nu exista sau este inutilizabila; sau ne ingrijoreaza faptul ca agentii din foisoarele de paza, care stau cate 12-13 ore , au prea multe senviciuri la ei.

Anonim spunea...

Noi, agentii debutanti incadrati la 15 decembrie 2009 si care in februarie-martie si iunie-iulie participam la cursuri de specializare la Tg-Ocna sau Arad, ar trebui sa beneficiem de diurna?

Anonim spunea...

Va raciti gura degeaba cu primele de 50%.Cum dracu sa renunte la ele,m-ai ales acum cind s-a trecut la reducerea salariilor cu 25%.Pentru sefi reducerea asta este pe undeva la 0%. Asa ca lasatii sa manince si GURA LOR cum ar zice uni!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonim spunea...

Sunt una dintre mamicile din acest sistem care isi asteapta indemnizatia de crestere a copilului si primeste ridicari din umeri si "ne pare rau, nu sunt bani!" Dragii mei, acesta este un drept al nostru pentru care am cotizat ani buni si de care ma folosesc pentru a-mi creste copilul. Atitudinea voastra nepasatoare nu ii va asigura copilului meu mancare si cele necesare. Nu mi se pare normal sa sun zilnic si sa ma simt ca si cum cersesc ceva ce este al meu de drept. Faceti ceva! Si noi apartinem acestui sistem sau acum nu mai contam pentru voi?

Anonim spunea...

Nu spune nimeni ce se petrece cu salariile mamicilor ? este ceva de ascuns ?