Powered By Blogger

Recent Posts

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

sâmbătă, 5 septembrie 2009

Prizonu'

Prisonworker si-a anuntat aseara retragerea. Ii multumesc pentru colaborare si-l invit sa revina oricand isi va gasi timp si energie pentru penifest.

Si eu m-am 'retras' candva, aveam de lucru si imi doream sa ma pot concentra. Am facut ceva nou si interesant si m-am concentrat, doar ca... m-am intors dupa o luna in care am urmarit atent blogul.
Intr-una din frumoasele noastre dimineţi de famiglie am fost invitat sa scriu pe blog. Aveam în acel moment cel puţin 10 motive să o fac, chiar dacă închisoarea mi se părea, ca şi acum, o instituţie desuetă. Am analizat blogul prin filtrul cititorilor şi am constatat că aici se spune aproape totul despre penitenciare... (prisonworker)
Sper ca, dupa o pauza, se va intoarce si prizonu', cum ii spuneam prin 'redactie'. Scrie cu sufletul, ar fi pacat sa nu revina. Dar, decizia ii apartine... sunt cel putin 10 motive.

PS Penitenciarul Oradea are, de cateva zile, Blog. (link: PENIFESTBIH blogul penitenciarului oradea)

36 comentarii:

shelley spunea...

Atunci când am intrat prima oară pe penifest am făcut-o din curiozitate, apoi din obişnuinţă, iar la un moment dat am constatat că dacă analizezi mai bine, chiar sunt oameni profunzi care pun suflet în articolele scrise. E o pierdere plecarea ta, o să-mi fie dor să mă cerţi.

Anonim spunea...

Domnul Dabija are perfecta dreptate pentru ca tot cei cu salarii mici au de pierdut,poate era mai bine ca liderii de federatii sa fie din randul agentilor pentru ca in aceasta situatie ar fi avut iteres sa apere drepturile AGENTILOR.
RUSINE CELOR CARE AR FI TREBUIT SA APERE DREPTURILE A AGENTILOR CARE SUNT MAJORITARI IN FEDERATII

Edy spunea...

Sa pleci cand articolele postate de tine sunt pe primele trei locuri in topul popularitatii, cand mai ai atatea de transmis... Blogul va fi mult mai sarac fara tine, mai steril. Sindicalism, informatii utile si idei novatoare. Era un echilibru frumos. Acest echilibru se va strica si penifestul va avea de suferit, la fel si cei care-si pusesera sperante ca vor gasi pe blog si oameni cu care sa comunice despre munca lor, despre obiective si idealuri profesionale.

Anonim spunea...

Omul frumos de oriunde din sistemul penitenciar va fi mai trist si mai putin reprezentat cand va deschide blogul.

Prisonworker spunea...

Sunt sigur ca Huginn, Si Totusi si Admin, impreuna cu alti oameni frumosi ai acestui blog, vor pastra acest echilibru intre sindicalism, informatii utile si idei novatoare.

Poate ne mai vedem la cate o dezbatere interesanta.

Va multumesc pentru aprecieri.

Anonim spunea...

Ne va invada Dabija cu mail-urile lui repetitive.

Anonim spunea...

Vom ramane cu Vargolici, cu Cotofana, cu Mamulos si cu alte personaje de balci.

Anonim spunea...

Sindicalismul e bun atunci cand nu se autosubmineaza, cand e militant, democratic, inteligent, cand promoveaza in varfurile sale oameni care pot argumenta. Repetitia nu inseamna perseverenta. Pentru a fi un bun sindicalist nu trebuie sa fii redundant, ci ferm, clar, constient de misiunea pe care ti-ai asumat-o. Sindicalistul nu este neaparat cel care-si injura seful, ci omul care gaseste cele mai bune argumente in apararea drepturilor salariatilor.

Huginn spunea...

@ 05.09.2009 10:06:00
Nu ne va invada cu comentarii repetitive. Voi avea grija de asta. Totusi o dezbatere pe aceasta tema e bine venita. Cred ca toti am fi interesati ce s-ar putea face concret ca sa fie mai bine.

@ 05.09.2009 10:14:00
Perfect adevarat.

Anonim spunea...

Pt. Huginn,
E, intr-adevar, o pierdere iesirea - fie si temporara - a lui Prisonworker. Si, citind comentariile, constat o degradare constanta a calitatii acestora. Ce-i drept, constat ca din ce in ce mai des apare sintagma " Acest comentariu a fost eliminat de un administrator de blog" ceea ce inseamna ca " CNA-ul" blogului si-a luat rolul in serios. Poate ca ar trebui sa te gandesti sa stimulezi putin calitatea articolelor si comentariilor prin instituirea unor " premii" pentru cele mai reusite si pertinente postari , dar si ceva gen " Zmeura de aur" pentru cei care bat campii in loc sa ii are... Cu stima, un coleg din sistem!

Anonim spunea...

Ideea DOMNULUI DABIJA ( chiar daca repetata obsesiv ) mi se pare profund daunatoare. E inca un pas spre o dezbinare si mai mare. Si asa ne uitam chiras unii la altii: paza cu cei de la cultural, cu medicalul si financiarul si tot asa.... Eu cred ca problemele sunt comune si ar trebui sa ne dam silinta sa credem ca si altii munces, nu numai noi, ca si altii au probleme, nu numai noi. Dar daca DOMNUL DABIJA simte nevoia sa fie cu cineva in conflict doar ca sa-si justifice existenta, cred ca asta e doar problema lui, asa ca, in eventualitatea in care nu-si mai gaseste adversari printre colegii din sistem, ar putea sa se certe cu ek insusi. Ar avea chiar sanse de reusita..

Iepure evadat spunea...

Huginn, stii ca de data asta nu ai dreptate deloc.

Huginn spunea...

@05.09.2009 10:28:00

Calitatea articolelor si a comentariilor nu e chiar asa o problema. Fiecare scrie cum se pricepe; uneori mai bine alteori mai rau.

As prefera sa putem creste calitatea a ceea ce englezii numesc "common sense." Cred ca multe comentarii absolut nepotrivite au in spate bune intentii, dar... cuvintele conteaza.

Huginn spunea...

@ iepure evadat 05.09.2009 10:44:00
In ce privinta?

Iepure evadat spunea...

Esti un ipocrit!

Huginn spunea...

@ iepure evadat 05.09.2009 10:49:00

De ce domnu' iepure? Eveti si un argument, o explicatie? Ceva acolo care sa ma ajute sa inteleg, pe mine si pe oricine altcineva, ca nu sunteti doar suparat ar fi foarte util. Am putea avea chiar un dialog... Ce spuneti? Incercati?

Anonim spunea...

Pt. " Iepure evadat":
Iepuras, tata, ce fel de evadat esti tu? Cum e asta? Ai evadat, ai fugit in padure si, sperand sa nu te gaseasca nimeni te-ai ascuns in spatele acestui pseudonim ... foarte inspirat ales si totusi strigi cu vitriolul care iti curge prin vene: " Sunt aici, sunt aici!!!" Daca te gaseste cineva?! Asa ca stai cuminte si fa-te mic. Nu de alta, dar poate asa cum esti tu iepure evadat, poate vine dupa tine " lupul cel rau"...

Anonim spunea...

ai dreptate, huggine. doar ca in calitatea comentariilor si a articolelor se reflecta calitatea a ceea ce gandim si simtim, a felului in care ne raportam la noi si la ceilalti. intre analiza si felul in care este exprimata e o legatura stransa, nu pot fi disociate.
suntem ceea ce exprimam.
sunt oameni care au ales sa analizeze, sa caute solutii, sa aiba dileme si altii care fac ceea ce candva faceau la o bere cu tovarasii- barfeau, maculau cele mai bune intentii, aruncau cu noroi in incercarile celorlalti. iar prizonu e din prima categorie.

Anonim spunea...

Nu, zaiet! Nu Pogodi!
Lasa ca te prind eu, iepure!

Posibil sa fii atat de tanar(a) incat sa nu stii despre acest desen.

Si... nu te mai flata!

:-)

Anonim spunea...

Va certati degeaba! A plecat Prizonu1! Si uite asa se vor duce cate unul si nu vor ramane decat fraierii pe acest blog si femeile disperate.
Imi pare rau, Prisonworker! Aveam nevoie de tine!

Anonim spunea...

Acum sunt sterse comentariile fara sa mai lase urme. Ati observat?

Anonim spunea...

Iepurasilor, sunteti perseverenti.

Este ca nu articolele postate pe blog sunt importante, ci doar posibilitatea de a refula intr-un spatiu virtual?

De ce nu o faceti in lumea reala si nu lovind pe la spate?

Kevin spunea...

Drum bun Prizonu si daca te mai intorci , sper , iti voi citi si comenta articolele. Te citesc de cand scrii pe blog si sincer ai stiut sa faci diferenta. Sa auzim de bine si sa avem rabdare. Din experienta stiu sigur ca te vei intoarce. Chiar daca nu recunosti sunt convins ca te-a "atin"s ceva. Pe revedere scurta.

Anonim spunea...

Iepure,

Sigur ai observat ca azi e un alt subiect de discutii. Prizonu este un om drag noua si tocmai ne-a parasit. Intelegem ca ai o problema dar deja devii obsesiv si sincer ne plictisesti.

Prisonu a scris frumos, din suflet, a fost remarcabil. Eu cred ca se va intoarce intrucat sigur mai are multe de spus. Dincolo de certurile si defaimarile de pe blog, Prisonu a fost un scriitor deosebit. Iti multumesc pt analizele si comentariile tale si iti doresc succes.

Cer moderatorului in general sa elimine comentariile care nu au legatura cu subiectul!

Anonim spunea...

Nu stiu ce functie are prisonworker dar cred ca in jurul lui e foarte bine. Oamenii care muncesc alaturi de el, fara sa stie cat de "celebru" este, au o sansa in plus sa devina mai buni.

Anonim spunea...

Ai uitat sa scrii: "cer IMPERATIV". Pai cui sa ceri, ca doar tu manipulezi totul pe blog. Ai uitat?

Anonim spunea...

Asa. Dati vina pe Iepure. Muma Padurii nu are nicio implicare. Ea e Cristina Cosanzeana.

Veninul si canepa spunea...

La cate postari lacrimogene au aparut dupa plecarea lui prison, nu s-ar zice ca lucratorii de penitenciar sunt chiar insensibili. Pentru toti acesti colegi devastati de plecarea lui, am un anunt important: Dragi colegi, stati bland, viata merge inainte. Nu fiti tristi. A plecat prison dar sunt destui de genul sau , la fel de sensibili, la fel de sufletisti, care ar putea sa-i ia locul. De pilda Edy si cu Tora, Tora abia asteapta.

Stig spunea...

Dincolo de iepuri evadati si frustrari personale...

Pentru Dabija si ceilalti care striga „Rusine liderilor!” sau care apreciaza ca miscarea sindicala ar trebui fragmentata pe corpuri - agenti/ofiteri:

Sunt uimit, credeam ca se depasise acest nivel.

In ultima perioada de timp liderii sindicali au format un front comun reusind sa uneasca 11.500 de membri in actiuni unice indiferent de natura lor (protest, petitie, dialog, etc).

In niciun sistem nu s-a reusit asta. Chiar reprezentantii mass-media au felicitat liderii pe perioada mitingului pentru... UNITATE.

In privinta salarizarii unitare, putini (chiar din ANP) par capabili sa aiba rabdarea de a citi si intelege tot dar cat de usor este sa emitem pareri.

Mai ciudat este cand strigatele de Rusine vin chiar de la lideri teritoriali care beneficiaza de informatii complete si sunt in tema cu faptul ca in ultima perioada sindicatele din ANP au fortat efectiv dialogul si orientarea atentiei catre sistemul penitenciar participand direct la elaborarea legii unitare sau la dialogul cu aceasta tema.

Dar poate se considera ca guvernantii asteapta respectuosi propunerile sindicale gata sa execute tot ce se solicita.

In proportie foarte mare demersurile din ultima perioada au fost orientate pe agenti deoarece sunt o categorie defavorizata, iar acest lucru liderii sindicali il stiu - poate si membri daca informatia se difuzeaza corespunzator.

Insa, ideea de fragmentare a miscarii sindicale in ofiteri-agenti este un dezastru.

Mai precis este inceputul dezastrului, al disparitiei sindicalismului.

In sistem sunt 80% agenti. Fraza suna astfel: sa dam afara din sindicat ofiterii! Inteligent...

Ofiterii raman cu decizia si agentii cu sindicatul...

Instigare intre corpuri. Sindicalismul ar trebui sa uneasca nu sa dezbine. Adversitatea se instaleaza natural intre patronat/angajator si sindicate nu intre sindicate. Dar orgoliile sau interesele deseori genereaza efectul din urma.

In statut cate drepturi sunt reglementate diferit pentru agenti/ofiteri?

Domnul Dabija imi puteti raspunde?

Ar fi utile 2 sindicate diferite constituite pe corpuri distincte care la negocieri sa traga fiecare pe membrii ei creand diferentieri in statut si restul legislatiei pe principiul - „se descurca fiecare cum poate” ?

Este demonstrat in practica - fragmentarea absurda a miscarii sindicale pe categorii diferite de salariati din aceeasi entitate duce la dezntegrarea mmiscarii si disparitia unitati - deci a fortei.

Anonim spunea...

Si ce ati obtinut cu unitatea voastra?

Edy spunea...

Scrii prostii. Nici eu si nici Tora Tora nu l-am putea inlocui pe Prisonworker. Nu avem talentul si nici priceperea sa.

Anonim spunea...

Te chinui degeaba stig. Unii n-au sau nu vor sa aiba simtul perspectivei. Poti sa-i faci o lista cu ce s-a castigat sau cu ce nu s-a perdut in ultima vreme pentru ca am fost uniti. Nu asta-l intereseaza si nu intelege. Nu vrea.

Stig spunea...

Buna intrebare dar prea directa.

Termenul „voastra” il include si pe Stig intr-un sindicat si nu e cazul.

Un om cu identitate necunoscuta nu poate semna adeziune.

Revenind la intrebare, voi puncta cateva dintre micile „succesuri” contemporane ale UNITATII:

- programul-pilot care a speriat atat de tare agentii din operativ nu mai este impus de ANP

- reorganizarea nu se mai face „cu japca” ca in alti ani ci prin dialog si cu respectarea fundamentarii propuse de sindicate (6 pagini/la liderul de sindicat); sau de ce crezi ca nu s-a facut pana in prezent?

- primele de vacanta s-au reacordat (singurul sistem)

- a fost elaborat un Acord privind transparenta decizionala cum nu vei mai gasi nicaieri / in scurt timp va fi publicat

- saptamanal au loc intalniri cu ANP/MJLC pe teme prioritare din sistem

- unitatile au primit recent o adresa prin care ANP interpreteaza asa cum au solicitat sindicatele anumite prevederi echivoce din salarizare recuperarile fiind pontate cu sporuri iar pontajul realizandu-se pentru toata perioada de activitate nu numai pentru max 12 ore

- s-a obtinut un procent de 10% din venituri pentru formare profesionala cu obligatia angajatorului de a-l constitui si a-l cheltui cu aceasta destinatie

- s-a declansat confict de interese cu directia GREVA pentru a se obtine 15% din bugetul ANP cu destinatia „imbunatatirea conditiilor de munca” (luni la 9,30 este conciliere la MMFPS cu toate ca Directia de munca a respins initial solicitarea de conciliere)

- ne-am spus off-ul la toate nivelurile si nu mai sunt prea multe persoane din Guvernul asta care sa nu stie de noi / obiectivul nostru principal ar fi sa urcam o data si o data sistemul asta pe agenda publica si cu altceva decat cu spalari de rufe murdare / opinia publica nu e interesata de micile noastre necazuri

- tocmai au fost semnate numirile agentilor care au fost admisi pe functii de ofiteri la ultimul concurs

- pot continua pe cateva pagini si daca insisti o voi face...

Anonim spunea...

Asta-i sperie ca suntem uniti si ca putem sa ne aparam pozitia. Ai mai putea adauga si activitatea comisiei paritare pe lista.

THE ECONOMIST spunea...

Aceasta lege unica de salarizare seamana mai mult cu un MERCURIAL de piata in care sunt stabilite exact valorile maximale...exp. DACA E OFITER ATAT DACA E SUBOFITER ATAT...Din pacate aceasta lege nu apara vaaloarea ci mai degraba nonvaloarea, functia si atat(vezi si cazul magistratilor...ptr simplu fapt ca sunt a 3 a putere in stat au obtinut tot ce au vrut pana la urma).Medicii,profesorii,cei din cercetare,si altii nu au reusit mai nimic...DECI VALOAREA IN ROMANIA NU ESTE RETRIBUITA .DOAR FUNCTIA CONTEAZA,asa si-n sistemul ANP,valorile ptr.ca cei ce muncesc de fapt sunt agentii sunt lasati cu un salariu la jumatatea unui simplu ofiter care pana la urma plimba doua trei hartii ,bea 4 cafele si gata...TARE MI-E FRICA CA DE LA 1 IANUARIE SA NU LUAM MAI PUTINI BANI DIN CAUZA CA DIN CAUZA CRIZEI ECONOMICE SA NU SE POATA MAJORA SALARIUL MINIM PE ECONOMIE...!!!!

Tora ! Tora ! Tora ! spunea...

Pentru Veninul si canepa

Oamenii adanci...sunt de neinlocuit!