Powered By Blogger

Recent Posts

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

miercuri, 28 ianuarie 2009

It takes two to tango

Englezii sau americanii sau poate sudamericanii (n-am inca informatia asta!), au ajuns la concluzia ca "It takes two to tango", ceea ce pe romaneste inseamna ca este intotdeauna nevoie de doua persoane, pentru a dansa un tango. Mie mi se pare ca proverbul asta se aplica foarte bine sistemului penitenciar, unde directorii nu pot face piruetele de unii singuri, daca in bratele lor nu sta asezat confortabil, partenerul de dans, adica noi, marea masa a lucratorilor de penitenciare.

Dansul asta, complicat si plin de semnificatii, poate fi armonios numai in situatia in care cei doi parteneri isi cunosc foarte bine intentiile si asteptarile, ceea ce presupune mult antrenament, ceea ce presupune o deplina incredere.

Daca dansul sfarseste lamentabil, daca partenerii isi strivesc repetat (daca nu intentionat!) unghiile de la picioare, este de presupus ca dansatorii n-au exersat indeajuns. Ce-i putem imputa conducatorului cunoastem, vina lui este intr-un fel mai mare pentru ca sarcina de a-si conduce bine partenerul la dans, este una asumata, se presupune ca pe baza unei bune practici prealabile.

Dar noua ce ne putem reprosa, de vreme ce s-a ajuns la concluzia ca intr-o pereche, esecul trebuie impartit in mod democratic, dupa responsabilitatea si contributia fiecaruia?!

Faptul ca nu suntem uniti?
Faptul ca nu avem un mesaj unitar, explicit si bine argumentat?
Faptul ca suntem interesati in primul rand, daca nu in exclusivitate, de salariu ( nu, n-am nicio informatie despre cand se da al treispelea!)?
Faptul ca aceasta constanta preocupare pentru bani taraste in derizoriu, satisfactia de a fi responsabil, implicat si preocupat?
Faptul ca ne bucuram unii de raul celorlalti?
Faptul ca acest comentariu, postat in 17.01.2009, a fost trecut cu vederea?

Anonim said...
"m-am hotarit.nu mi se platesc orele?imi fac eu bani.ce,domnul infractoe,nu ar beneficia de un telefon mobil?o sticluta de coniac? sau altceva ce o sa-i faca regimul de excutare a pedepsei mai usor si mie sa-mi ajunga banii de rata,benzina si alte cele?am fost un om cinstit pina acum,dar vad ca sistemul si coruptii,ma scuzati alesii ma imping la asa ceva.huli-ma care vreti.nu-mi mai pasa.m-am saturat de acest rahat careia ii spune romania.da cu r mic.acest rahat de tara nu merita nici macar un r mare.sau poate un Rahat mare da.imi urasc tara,urasc tot ce tine de ea.astept injuriil;e si restul"

Nemultumirile noastre, sau macar parte dintre ele, sunt fara indoiala justificate dar cel putin in opinia mea, cat timp suntem nevoiti sa facem pereche, ambii "dansatori" trebuie sa-si reconsidere serios prestatia, altfel, ne vom acuza reciproc mult si bine si vom sfarsi prin a muri imbratisati, cu dreptatea in mana.

PS. Cum spuneam zilele trecute, mie mi s-a parut important (si nu din pana de subiecte!) sa putem discuta concret despre particularitatile tuturor penitenciarelor. Cand spun concret, ma refer la neajunsuri, la solutiile adoptate, la propuneri si nu in ultimul rand la puterea exemplului unor oameni care exista, care ne-ar putea reprezenta mai bine interesele. Astazi, litera B: Baia Mare, Bistrita, Botosani, Braila.

26 comentarii:

Anonim spunea...

Bacau; este poate cea mai reprezentativa dintre unitatile sistemului penitenciar din Romania ; De ce oare???Va las sa ghiciti.

Anonim spunea...

Anonimului de la ,,It takes to tango''.Lasă telefonul mobil și sticla de coniac.Dacă nu le-ai introdus până acum și dacă ești un om onorabil dă-ți demisia,nu-ți schimba caracterul!

Anonim spunea...

E cam "naşpa fara caciula pe spate.."ai draq americanii aia si cei din vestul Europei,ei poarta uniforma regulamentar,poate sunt comunisti.......

PS:Sunt sigur ca vor fi cei ce vor spune:"pai noi avem salariile lor?"
Mari fomisti suntem(ofiteri si agenti)pana la urma asa rezolvam problema,ne mai dau 100 de euro,mai dam putin caciula in fata.........(sau fesul)ma rog,cu fesul este o problema,il avem chiar tras pe ochi,ar trebui sa il dam mai pe spate,sau sa ......il inlocuim cu caciula(oribil,nu?comunism,bla bla bla)





Si eu lucrez in sistem,cunosc problemele(sunt agent operativ)si sunt de acord cu noul program pilot(s-a demonstrat stiintific(si pana la urma si noi constatam asta,evident daca vrem)ca dupa 8 ore de serviciu scad simturile(atentia,concentrarea etc)si implicit eficacitatea,dar ce vorbim noi de performanta,noi vorbim de de al 13-lea venim in blugi si cu fes(ma refer la operativ,de ceilalti nu mai vorbesc pt ca mi-e sila si aici ma refer la unii ofiteri si la unii din administrativ)

PPS:Mai interesati-va si voi pt ca exista internetul,unde se mai lucreaza ca la noi 12/24 12/48(poate in Bielorusia si in China)
Ce prosti sunt americanii si vesticii astia ca lucreaza cate 8 ore si vin in fiecare zi la serviciu..

Pai uitati-va cati pensionari peste 70 de ani avem noi si cati au ei(ma refer strict la sistemul penitenciar)asta daca vreti sa fiti informati,puneti mana pe carte,nu va uitati in gura sefilor sau a colegilor cu "facultate" 1x2.

Anonim spunea...

referitor la citatul pe care l-ai dat dat:parerea mea este ca acest om nu va face asa ceva,daca era hotarat sa o faca nu zicea aici,este mai degraba disperarea unui om.
PS:Traind si muncind in acest sistem evident ca ne cunoastem(suntem ca o familie,nu?...)sunt multe tipologii umane,unii vor spune,apropo de citatul la care facem referire ca autorul este de fapt un escroc,ca deja a facut-o(telefoane etc..)si acum vrea de fapt o "acoperire".
Eu consider ca fiecare om are o structura,un om onest poate trece prin furtun,uragane,in schimb un mizerabil se indoaie la prima adiere de vant(ba chiar o asteapta as putea spune)

Celor care vor sa bage telefoane sau alte obiecte interzise le zic doar atat:sunt infractori imbracati in uniforma,indiferent de grad sau de functie,poate ne profesionalizam si noi si ii "ajutam" sa ajunga acolo langa fratii lor,celor carora le-au dus obiecte interzise.

Anonim spunea...

Am si eu o intrebare. Adica doua. Se mai aude ceva despre al treisprezecelea salariu, ca vad ca lumea este ocupata acum cu alte probleme, bilanturi, chestii, programe, profilari...Si mai as avea o intrebare. Daca ne da tichete de vacanta in loc de prima, dupa cum se aude, nu ne mai da si bani ?Multumesc. Apropo. Sa fim uniti dar mie imi pare bine ca nu se mai tin concursurile pentru promovarea agentilor. Facem si noi o economie, sa nu ze mai zica despre noi ca nu participam la efortul colectiv. Numai impreuna putem invinge !La revedere. Dar cu sporul de pericol si confidentialitate ce ati mai auzit? Il da la toata lumea pana la urma ?Pe mine oricum nu ma intereseaza, ca eu l-am luat de la inceput. Sper sa nu imi ia sprorul de pericol ca doar toti putem avea belele cu ppl-eii, riscul meseriei, nu ?. Hai, sa fiti sanatosi, tineti-o tot asa. Mi-a placut articolul asta. Oare e pe bune ca o sa intarzie banii luna asta ?

Anonim spunea...

De ce nu ne unim sa schimbam ha------le din conducerea sindicatelor? Ei fac posibile toate aceste magarii comuniste ! Fiti demni si curajosi, pentru ca pruncii nostri sa traiasca mai bine ! Ei sunt platiti de noi si au drepturi cu gramada tocmai ca sa ne apere interesele, demnitatea in munca! UNITI-VA!

Anonim spunea...

Cum naiba sa va profesionalizati mai nene, ca voi sinteti obisnuiti sa intrati numai pe usa din dos. Cum necum va faceati agenti fara sa urmati nici o scoala de specialitate, mai stateati cuminti un an, doi, trei si hopa erati ofiteri. Si daca faceati in continuare ce stiati voi ca e mai bine o functie de conducere nu se lasa asteptata.
Vorbiti de americani si alte neamuri? Pai ia dati-le un e-mail si intrebatii daca la ei se angazeaja agentii sau ofiteri direct dupa strada?
Intrebatii daca la ei poate un tip capabil sa ajunga in citiva ani din vinzator statie PECO in director adjunct de penitenciar, nici macar in "american dream".
Dupa ce va dati raspunsurile astea incetati sa va mai balacariti aici si sa va bateti cu pumnii in piepturile anemice!

Anonim spunea...

stimate 08:55*28.01.2009!imi pare rau ca nu ai invatat pana acum ca,demnitatea dupa care strigi d-ta, ti-o castigi prin caracterul pe care il ai.asa ceva nu iti poate face cadou nici un sindicat.DAR MAI PRESUS DE TOATE TREBUIE SA O AI!apropo,cum ti-ai castigat demnitatea intre vecini?ai primito de la seful de asociatie sau de la primar?

Anonim spunea...

Eu sunt tot anonimul de la 08:07 si as vrea sa va spun ca aveti dreptate cu articolul asta. Si John Kennedy spunea ca americanii ar trebui sa se intrebe mai intai ce pot face ei pentru America si abia dupa aceea ce poate face mama America pentru ei. Asa si noi. Daca nu ne intrebam cu ce putem contribui, si cum o putem face, la efortul acesta de a curata sistemul de rau, blazare, conceptii retrograde si apucaturi feudale ori dictatoriale, nu ne vom putea uita inapoi cu mandrie peste ani. Nu ne vom putea privi in ochi unii pe ceilalti. Apropo. Sunt de acord ca magistratii sa fie cat mai curand epurati din sistem. In plus, logistica, secretarele, medicii ori psihologii, si altii asemenea, sa fie dezbracati de uniformele care si asa aduc aminte de drumarii lui Kim care croiau poteci spre satul Conducatorului. Sa le faca la agenti program de 6 ore , daca se poate, si la ofiteri sa ni se plateasca toate orele suplimentare, in avans. Nimic nu vom realiza daca nu vom fi uniti. Cica la Galati, la bilant, s-a dat tare in magistrati si s-a strigat in gura mare ca trebuie sa se faca odata dreptate. Ce bine imi pare. Pana la urma, pe functiile unice cred ca se va putea da concurs. Sa fim uniti. Astept sa ma sustineti. Dupa aia, vom mai vedea. Hai, sa fiti sanatosi. Macar 5% tot vom lua si anul asta, fiti linistiti.

Anonim spunea...

Vorbeam de demnitate in munca, citeste cu ATENTIE, măi conducator de sindicat ofensat, pestele de la cap se impute, si daca nu urmezi calea impusa de cei de la cap - chiar nedemna - ai o viata grea in sistem! Asa ca am dreptate, trebuie sa ne unim, sa identificam oameni cu verticalitate, ca cei de la fabrica din Margineni, care sa lupte cu adevarat pentru drepturile oamenilor!

Anonim spunea...

Referitor la "http://www.monitoruloficial.ro/2009/sumar_2009.htm

94/C. — Ordin al ministrului justiției și libertăților cetățenești privind aprobarea Regulamentului pentru descrierea, compunerea și modul de purtare a uniformelor și echipamentului specific pentru funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației naționale a penitenciarelor, precum și a regulilor de acordare a drepturilor de echipament",domnul Predoiu are idee de calitatea jalnica a echipamentului?,eu cred ca nu!!

Anonim spunea...

Multumesc colegului de la ora 11.05. Se pare ca evenimentele o iau inaintea dorintelor noastre. Cineva, acolo sus, ne asculta. Conform lewgii, desigur. Iata ce a mai aparut in timp ce noi discutam pe aici si ne aratam unitatea de grup.
Monitorul Oficial nr. 0039 din 2009
Actul nr. 95/C din 19 Ianuarie 2009
Emitent: Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești
Ordin al ministrului justiției și libertăților cetățenești pentru modificarea Ordinului ministrului justiției nr. 1.443/C/2008 privind condițiile de acordare a compensației lunare pentru chirie cuvenită funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare

Anonim spunea...

Un link cu "Monitorul Oficial nr. 0039 din 2009
Actul nr. 95/C din 19 Ianuarie 2009
Emitent: Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești
Ordin al ministrului justiției și libertăților cetățenești pentru modificarea Ordinului ministrului justiției nr. 1.443/C/2008 privind condițiile de acordare a compensației lunare pentru chirie cuvenită funcționarilor publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare",se poate,va rog!!

Anonim spunea...

http://www.legestart.ro/Ordin-nr-95-din-2009-(MzIzNTQ4).htm

Anonim spunea...

Pentru anonimul din 28.01 ora 02:23 frumos argumentat spre a sustine programul de 8 ore dar ai uitat citeva aspecte foarte importante in SUA pe care o citezi tu nu cred ca se schimba ora prezentarii la serviciu din 2 in 2 zile?!Acolo venitul unui angajat al administratiei penitenciare ii permite sa-si tina sotia casnica spre a creste cei 2 sau 3 copii,sa-si plateasca banca pentru casa,poate beneficiaza de un credit in conditii mai avantajoase pentru ca lucreaza in administratia penitenciara,la noi traiesti la pragul saraciei daca ai un singur salar si un copil de intretinut,nu-ti permiti nici un credit pentru o garsoniera cutie de chibrituri de pe vremea impuscatului nu o casa?!In SUA sau UE un serviciu de pina la 100 km de casa este un serviciu aproape ei au 2 sau 3 masini o familie si cheltuielile de naveta nu dezechilibreaza bugetul familiei,in plus la drumurile lor 100 de km se fac in 20-30 de minute nu in 90 ca la noi?!

Anonim spunea...

Felicitari pentru articol este realist si din pacate pentru noi foarte adevarat noi cei doi parteneri de dans ar trebui sa ne revizium atitudinea si sa ne apucam serios de treaba cu propriile mentalitati ,cu sistemul,cu felul in care ne facem treaba cu multe.

Anonim spunea...

Pe Predoiu il intereseaza sa nu purtam cascheta pe ceafa , auzi ! Restul s-a rezolvat ! Si intrebarile astea obsedante cu al 13-lea , cu "cind se da ?" , "cind se mareste ?" , nu va-ti plictisit sa le tot puneti ? Puneti osu` la treaba , dati jos panglicarii din fruntea sindicatelor pe cara ii tineti pe lovele frumoase bai cotizantilor anesteziati cu promisiuni , sa se schimbe intii ceva si dupa aia intrebam "cind se da ?" !

Anonim spunea...

Pentru anonimul de la 01.19.00:am ghicit de ce Bacaul este cel mai reprezentativ din Romania.Acum hai sa vad care are curaj sa dezvolte subiectul!:)

Anonim spunea...

Bravo, anonim 28.01.2009 10:35:00!

Anonim spunea...

cel mai ...nepregatit lider de sindicat se afla la penitenciarul poarta alba.
Stie cineva de ce se retrag oamenii din sindicatul lui???

Anonim spunea...

Pt.anonimul de la26.01.009 14.59.00: daca ai aflat de ce este reprezentativ Bacaul in sistem; de ce nu ne spui si noua???Sau poate chiar lipsa curajului de care vorbesti ,este caracteritca reprezentativa a noostra in sistem??? Dar mai e ceva !

Anonim spunea...

Pt.anonimul de la26.01.009 14.59.00: daca ai aflat de ce este reprezentativ Bacaul in sistem; de ce nu ne spui si noua???Sau poate chiar lipsa curajului de care vorbesti ,este caracteritca reprezentativa a noastra in sistem??? Dar mai e ceva !

Anonim spunea...

Pt anonim 28.01.2009 23:12:00
Bineinteles ca stim mancati-as epoletii tai ,n-a mai avut timp omu sa se pregateasca ca a scarpinat shinsila(http://www.zooland.ro/Sinsila-3998.html)

Anonim spunea...

..Multumim Domnului Director General A N P..Domnul BALA IOAN ca se gandeste si la cadrele din sistem,,speram ca se va schimba mult mai mult,,,sa gandit la tinuta cadrelor,orele suplimentare si speram ca va reduce birocratia,,mult Administrativ(multi sefi care nu lucreaza)..etc. MULTUMIM

Anonim spunea...

Bacaul este cel mai reprezentativ penit datorita conducerii "de exceptie",pe care o are,conducere care nici macar nu se oboseste sa raspunda la salutul agentilor .ASta tine de bun simt ,de educatie sau poate este preocupat cu afacerile penitenciare...Rusine!!!-uita omul cand plangea pe umarul lui Dobos sa-l tina in unitate si cand saluta si caini...asta e ...a ajuns dl...in varf...dar sa-l fereasca D-zeu de sindromul< Radu Remus>...

Anonim spunea...

Sindicatele din Penitenciare sunt babele ce mai cersesc din cand in cand cate ceva . Acum in situatia ,,crizata''nici asta nu o vor mai putea si ne vor informa cat au mai salvat din ,,csmelia noastra''. Nu au coloana vertebrala , nu stiu sa vina cu o viziune a salariatilor asupra ,,strategiei SF '' a actualei conduceri ajunse pe mana unor ageamii cu pretentii de atoatestiutori precum Virinel . Cum poti sa deschizi inca gura domnule si sa arunci si cu noroi in anumite zone? Credca uiti vremea in care te ascundei cand filiala ,, Ochiul si timpanul'' sedestrama! Vom cauta sa redeschidem cazul asta! Nu uita cum ai ajuns in functie ! Hai sindicalistilor de varf stiti sa va luptati sau......valea......!Nu sunt un anonim sunt un ocnas in transee ce nu nu accepta sa primeasca grenada in fata ! Pe curand!