Powered By Blogger

Recent Posts

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor

duminică, 25 ianuarie 2009

Cel mai bun penitenciar

Un cititor ne sugera mai zilele trecute, sa discutam despre fiecare penitenciar in parte. A existat intotdeauna o politica a locului, in virtutea careia unii directori de penitenciare au avut castig de cauza in detrimentul altora. Asa se si explica de altfel, de ce unele penitenciare si-au permis de-a lungul vremurilor, investitii la care altele nici nu visau, ori un numar mai mare de angajati, raportat la acelasi numar de detinuti.

Dincolo de toate "prietesugurile", mai mult sau mai putin oneste, dintre directorii prefirati de-a lungul vremurilor la carma ANP-ului si colegii din unitati, diferenta dintre un penitenciar si altul este data in cea mai mare masura de calitatile celor care gestioneaza unitatea, de talentul si abilitatile lor de a pune in valoare potentialul angajatilor.

Daca ar fi sa facem o radiografie a tuturor nemultumitilor si nemultumirilor inregistrate pe blog, am observa ca nu intamplator, numele a cinci sau sase penitenciare revine constant, daca nu obsedant. Intentia nu este aceea de a pune la zid o persoana sau alta, ori de a face neaparat un top al celor mai bune sau a celor mai slabe penitenciare, intentia este aceea de a incerca sa intelegem mai bine care este realitatea, care sunt problemele cu care se confrunta punctual angajatii, care sunt eventualele solutii.

Sa incepem cu litera A, sa vedem asadar care este opinia celor din penitenciarele Aiud si Arad, care este opinia colegilor din alte penitenciare.

23 comentarii:

Anonim spunea...

Arad- penitenciar nou cu statul plin de fps , Bucur a avut grija de ei , aici lucreasa oameni de o calitate buna .

Aiud - penitenciar vechi cu renume , fps mai putini , dar oameni de o calitate superioara .
PS Eu lucrez intrun penit care urmeaza sa fie discutat mai incolo .

Anonim spunea...

Eu am o parere destul de buna atat despre cele 2 penit cat si de cadrele care lucreaza in ele,spun asta pt ca am contact saptamanal prin munca mea si cu aceste 2 penit., aflate in zona Ardeal, caracteristice fiind seriozitatea si corectitudinea cu care colaboram,spre deosebire de alte unitati !
Sincer ,bravo lor !
Imi voi exprima parerea si despre alte penit. la momentul potrivit si astept pareri si despre unitatea mea, putin mai incolo !

Anonim spunea...

Fratilor v-ati schimbat inter(fata) blogului si odata cu asta ati pierdut din arhiva un articol pe numele lui "Transferul secolului". Probabil ca au deranjat foarte tare comentariile nu neaparat legate de subiect. Traim aici si nu ne mai mira nimic, oare de ce?
Raman "anonim" atata vrema cat nu-mi vor bate in usa cei de la 2 si 1/4.
"Proletari din toate tarile uniti-va"

Anonim spunea...

Daca nu supar si sper sa nu o fac, as avea un sfat pt. administrator(ii)ul acestui blog.
Cred ca cel mai uril ar fi ca ,(virgula) comentariile legate nu neaparat de subiectele care ne sunt servite, cum de altfel am fost obisnuiti de un "pol" de ani, sa poata fi accesate de pe pagina ori sa adaug(at)i o scurtatura la astfel de comentarii.
Raman acelasi ANONIM

Anonim spunea...

bun subiect..ai ramas in pana de idei cumva?sunt alte subiecte si alte probleme care ar trebui supuse discutiilor ,nu subiectul asta care personal il gasesc fara insemnatate acum in momentele acestea de '' criza''poate in viitor,cind deja problemele noastre vor fi de domeniul trecutului ,ar merge, ...nemaiavind altceva de discutat...

Huginn spunea...

@anonim 25.01.2009 12:43:00

Articolul la care faceti referire nu a fost pierdut la schimbarea template-ului, nici nu a fost retras pentru ca ar fi deranjat pe cineva. Prisonworker, autorul articolului, are ceva probleme cu editorul de text pe care-l foloseste. Vedem care e problema si remediem.

@anonim 25.01.2009 13:00:00

Am pus deja un feed de comentarii pe prima pagina a blogului. Comentariile recente pot fi vazute din prima pagina. Multumim oricum pentru sugestie.

@anonim 25.01.2009 15:14:00

Daca aveti un subiect mai bun aveti tot sprijinul nostru in a-l face cunoscut cititorilor blogului. Imediat ce ni-l trimiteti o sa fie postat. Mulțumesc anticipat pentru ajutor.

Prisonworker spunea...

Pentru anonim 25.01.2009 12:43:00

Avand in vedere faptul ca unele informatii referitoare la reprofilarea unitatilor au fost obtinute dupa aparitia articolului, intentia a fost de a-l rescrie cu completarile ulterioare (un update) Din nefericire, au aparut probleme tehnice si l-am pierdut de tot.

Imi cer mii scuze atat dumenavoastra cat si celorlalti cititori pentru asta.

Anonim spunea...

N/am vazut Aiudul, cunosc cateva persoane, pe care le apreciez, dar n/are cum sa nu fie ok cu spiritul ina prezent al atator sfinti mucenici, care s/au savarsit acolo. Poate atunci cand se mai organizeaza priveghi pentru Sfantul Inchisorilor poate faceti un anunt pentru noi toti cei interesati. Aradul l/am vazut, am si cativa prieteni, jos palaria, pentru infrastructura si pentru personal, in special cei de la Educatie si asistenta psihosociala.
Am vazut o bucatarie a ppl. cum rar vezi intr/un restaurant astazi, se pregateau peste 100 de feluri de mancare.
Va propun ca pe langa aceste aspecte sa comentati si starea moralului personalului, pentru ca eu sunt convins ca acest sistem are o problema foarte serioasa in aceasta zona.
Doamne ajuta!

Anonim spunea...

fratilor nu va lasa-ti influientat de noul progam zis''comunist''pe care a.n.p vrea sa-l bage cu 1 aprilie ,este incomod iar daca vre-ti sa fiti cu familia tot la 45 zile simbata si duminica atunci votatil,daca nu doamne ajuta sa-l putem respinge .Nu fiti de acord si respingeti-l ca pe o mita .

Anonim spunea...

Este greu sa ne dam cu parerea pentru ca nu cunosc decit penitenciarul in care lucrez,Arad.Desi lucrez in sistem de 10+ ani am vizitat doar putine penitenciare in care am stat de ordinul 30-60 de minute si am prins o convocare,deci greu de facut comparatii.Primul comentator are insa dreptate d-lui Bucur ii datoram si penitenciarul nou din Arad si faptul ca suntem un penitenciar in care criza de cadre este mai degraba efectul unui prost managment al personalului decit lipsei efective de personal.Deasemenea dl.citat si-a pus amprenta in formarea profesionala a majoritatii celor care lucram aici,ne-a imprimat tuturor celor care l-am cunoscut o viziune deschisa cu privire la ceea ce inseamna pedepsa privativa de libertate,ce cuprinde o asemenea pedeapsa si ce anume nu trebuie sa cuprinda,cind si in ce conditii este legal si corect sa se ia masuri coercitive suplimentare impotriva unui ppl.Urmele lasate de domnia sa sint inca vizibile si active la Arad.Din pacate si colegul care spunea ca sunt probleme cu starea de spirit a cadrelor la Arad are dreptate,de la plecarea domnului Bucur s-a pierdut autoritatea in fata ppl-ilor,nu zic ca aceasta pierdere a fost cauzata de plecarea dumnealui ,este doar o coincidenta,cauzele sunt in primul rind L275/2006 si interpretarile partinitoare ale ei,dar acestea nu sunt singurele motive.Au plecat oameni capabili care au stiut si sa mustre un cadru care a gresit dar si sa rasplateasca atunci cind ai fost omul la potrivit la situatia potrivita,in locul lor au ajuns oameni care nu intotdeauna au stiut sa ia atitudinea potrivita,cei care sunt in pozitii de executie se simt neprotejati,nesustinuti,neapreciati.Zvonurile si discutiile din ultimele luni ne fac sa vedem ca noi personalul am ajuns cobai de experienta pentru ANP si uneori nu doar pentru ANP.

Anonim spunea...

Fratilor am auzit un zvon nu stiu daca e adevarat poate ma lumineaza cineva care stie mai multe.Pe scurt: in propunerea de modificare a O.M.J.399 inaintata de A.N.P. nu mai apare acordarea sporului de 30% f.p.s.s., deci se doreste scoaterea acestui spor de pericol.Va rog fiti buni si cei care cunoasteti mai multe spuneti-mi ca nu e adevarat.Acest lucru afecteaza in mod negativ penitenciarele indiferent cu ce litera incepe.

Anonim spunea...

Dupa stiinta mea ord. 399 se refera la plata orelor suplimentare,cum se face calculul lor,chestia cu neglijarea fractiilor care nu sunt multiplu de 8,nu cu sporurile de pericol sau alte sporuri,modificarile se refera strict la un nou mod de calcul al orelor suplimentare in care sa se plateasca asa cum se lucreaza cei care lucreaza 8 ore si cei care lucreaza in ture de 12.

Anonim spunea...

Nu putem vorbi despre cel mai bun penitenciar,sau despre profesionalismul cadrelor,atita timp cit fiecare director de penitenciar interpreteaza altfel L293 si L275.Atita timp cit la penit.X SPC are 14 registre iar la penit.Z 5 nu putem spune ca se munceste la fel.La sectorul vizita la fel.Domnii din ANP cind vin in control intreaba de ce nu aveti si voi registre cum am vazut ca aveau cei de la penit.X va e greu sa faceti si voi dintr-un caiet pe care sa-l inregistrati la secretariat?Dar pentru cei din ANP,dupa ce au efectuat controale in toata tara este greu de stabilit nr. si felul registrelor necesare specifice fiecarui loc de munca? Atunci toate penit.ar avea acelasi fel de registre tipizate nu facute pe tot felul de caiete.Dupa ce vom incepe sa lucram in toata tara la fel si legile sa fie aplicate la fel in toate penit.putem vorbi despre cel mai bun penit.si implicit cel mai bun colectiv de cadre,pina atunci,,,,,,,,,tot sistemul este si va ramine VARZA.

Anonim spunea...

Ptr. THEO legat de 399 acesta reprezinta norme de aplicare a legii 64 de salarizare a fpss.Deci bagajul de cunostinte se poate imbunatati.Totusi nu stie nimeni nimic de propunerea de modificare a ANP privind acest ordin 399?

Anonim spunea...

craiova.am impresia ca suntem marionete, oare cei din ANP nu fac si ei un calcul matemetic simplu sa vada ca la program de 8 ore tot acelasi nr de ore se fac la sfarsit de luna ??
;eliminam pregatirea'....intram direct in serviciu..se face o planificare si nu te mai planifica in serviciu ...nepotii ..stau sambata si dumnica acasa si fraierii la servici nu?
iar incepe capraria ..!!!care a fost desteptul ala de ai facut acest program?
lasati-ne veniti voi si munciti la 8 ore ...putem elimina pregatirea si la program de 12 ore ..putem sa facem o planificare si seful de tura isi poate planifica oamenii din schimbul sau sa nu depaseasca programul de lucru este simplu si mult mai corect
de ce vreti voi cei din anp sa stricati cei bun ???la Craiova sa facut deja tabele cu privire la acest program nimeni nu a fost de acord cu programul de 8 ore .ne mint ca cei de la Ploiesti si Margineni sunt de acord avem prieteni acolo vorbim cu iei sunt terminati nu mai stiu de iei vin non-stop la servici .Avem si noi familii vreti sa ii vedem o data la 2 luni lasati-ne programul de 12 ore nu stricati macar singurul lucru bun ramas ...sunt sute,mii de cadre care fac naveta de la zeci de km daca bagati programul de 8 ore nu va-ti gandit ca sunt obligati sa stea cu chirie ,.. nu dati bani pt ore suplimentare dar o sa le dati chirie ...

Anonim spunea...

"Cel mai bun penitenciar" e ala, de la care luam banii lunar. Discutia trebuie purtata despre manageri sau pseudomanageri sau cum omul sfinteste locul si cum locul n-a sfintit pe nimeni.

Ontopic : Am vizitat Aradul (Nou si Vechi-Sectia de azi) acum cativa ani (cu gradinita lu' Pascoi) si, la cel nou, era o diferenta de ani lumina fata de locul unde lucrez eu. La Aiud n-am fost si nici in concedii nu mi-am propus sa ajung.

Anonim spunea...

pentru 15:06---sfatul batrinilor crezi ca doarme la bucuresti?pentru ce crezi ca au fost luati acolo drept consilieri sau mai stiu eu ce?sa isi puna intreaga lor "stiinta"si clar viziune in slujba propasirii "democratiei" si a socialismului dialectic...hahaha!!!!pentru atingerea de noi culmi...

Anonim spunea...

programul pilot?
ploiestiul tace-margineniul tace-de ce? oare chemarile in birouri pentru a semna tabele cu acordul si satisfactia deplina fata de acest program?sau poate materialul de evaluare intocmit de comisia care a propus implementarea acestui programla numai 10 zile de la inceperea lui, cind nici macar nu apucase fiecare schimb sa faca schimb comlet de ture? materialul spunea ca totul este perfect si ca au fost simle probleme de adaptare a bioritmului la noul program care au fost depasite.In rest totul este perfect si merge ca pe roate.Cum e posibil ca cei care propun si implementeaza sa se autoevalueze si sa tina materialul in sertar fara a fi prezentat cadrelor?Atunci de de nu putem sa ne facem singuri evaluarile de sfirsit de andaca acesta este modelul propus de anp - eu centyrez eu dau cu capul si daca spun ca am bagat gol este si adevatat?

Anonim spunea...

apropo de sfatul batrinilor.nu le ajunge pensia?mergeti mai oameni si va vedeti de pensia voastra,lasati pe astia mai tineri ca poate poate vor veni cu niste idei mai occidentale si cu vointa sa puna lucrurile pe fagasul lor normal,ca ce ati facut voi sa vazut pina acum si e vai si-amar...sa speram ca urmasii vostri nu vor fi indoctrinati si scoliti de voi ca atunci e tot degeaba schimbarea.E nevoie de oameni cu mintea deschisa si dorinta de a simplifica lucrurile de a reduce birocratia si implicit hirtogaria.duceti-va incotro vedeti cu ochii

Anonim spunea...

Pentru anonimul de la 12.43.00 - poti gasi pe google in memorie daca vei cauta ,, Transferul secolului" iar in ceea ce priveste o parere despre unitati cred ca este mult mai bine de deschis o noua sesiune cu toate unitatile pentru o perioada de timp si de spus parerea fiecarui vizitator decat sa asteptam toamna pentru a scrie despre o unitate sau alta. Parerea mea

Anonim spunea...

Aradul Nou e un proiect pus in practica, la vremea lui, de unul din "consilierii batrani" de azi. Birocratia si hartogaria au adus-o consilierii tineri si destepti!

calaul spunea...

Stiu din surse sigure ca agentilor de la Ploiesti nu sunt de acord cu programul , aceasta cred ca in procent de 60-70% % la prima strigare , ca mai apoi la a II-a sau a-III-a sa se reduca numarul lor - proportional cu chematul pe la " sefi ",dar nu cred ca au sa ia atitudine ..... sunt mult prea " fricosi " ....
SUCCES dragii ei in a cheltui cu spor , pe transport , putinii bani care va raman dupa achitarea numeroaselor banci.

Anonim spunea...

am fost in ambele...daca nu cunoasteti ce se intampla,in realitate acolo,nu mai comentati pozitiv...sunt multe cadre care nu isi merita reputatia ce vor ei sa o etaleze...adevarate gunoaie ! mai ales directorul aradului,HALCHIN DAN-tulceanul gardian...auitat sa taie stuful datorita norocului politic...stie el cine sunt...